-
Håller tummarna att ÄL kommer snart! Har haft en väldigt lång cykel sen p-piller stopp i somras. Den har legat mellan 35 och nu senast 40 dagar. Så tungt när de är så långa :( Men nu i dec kom ÄL redan på dag 17, med en luteal fas på 11-12 dagar så är det ju en cykel på 28-29. Hoppas verkligen den kan få hålla sig så här, eller helst inte komma alls förstås ;)Lizzie09 skrev 2014-12-31 01:05:11 följande:Hoppas det har tagit sig för er! :) Jag ska egentligen ha ÄL nästa tisdag, men kan nog räkna med att den är lite tidigare för slemproppen brukar inte komma en hel vecka innan ÄL hos mig. Får bli ÄL tester i några dagar nu så man har lite bättre koll :)
-
Är testen tagna på morgonen? Skulle kunna vara så att det varit starkare igår kväll för att sedan gå tillbaka idag på morgonen. Jag får oftast starkast utslag på kvällen.Lizzie09 skrev 2015-01-02 11:23:19 följande:
Hm. Fattar ingenting. Kan ägglossningen vara över redan? Det översta är från idag och det nedersta är från igår. Har inte haft några ÄL-flytningar alls förutom slemproppen som kom i tisdags samt en liten slemklump igår
-
Jag tror att det är så att när strecken är lika starka eller test strecket starkare så är det snart dags för ägglossning, oftast står det 24 el 48 timmar MEN det kan ju gå fortare. Först när ägget släppt så blir strecket svagare igen, därför kan det ibland vara svårt att tajma om man väntar tills man upptäcker utslag på test. Jag har oftast lika starka test 2 dagar på rad och då räknar jag med ÄL dag 2, morgonen efter är strecket svagare igen. Många barnmorskor och läkare säger att om man följer ÄL test till 100% kan man ha sex för sent, det eftersom vi alla är olika och det tar olika lång tid för ägget att släppa. Har ni haft sex innan? :)Lizzie09 skrev 2015-01-02 12:27:17 följande:Dagens test är taget på morgonen, gårdagens är taget runt 14-tiden. Har du ÄL då när det är starkare på kvällen, eller är det "falskt alarm"?
-
Min mensvärk har oxå kommit idag. Men har BIM först på tisdag och bukar få känningar dagen innan så jag tycker att det känns lite tidigt, inga "innan mens flytningar än heller"
-
Tack för att du hjälper mig att hålla hoppet uppe! Fick min dotter 08, hon blev till på andra försöker. Då tog man så lätt på det här. Nu känner man sig nästintill hjärntvättad varje månad :)SecretlyMe skrev 2015-01-03 19:47:00 följande:Min mensvärk kom en vecka innan bim, kändes som mensen skulle komma när som helst fyra dagar innan bim.
Jag har dock varit med om samma sak när jag varit gravid så det kan vara ett bra tecken! -
Sitter här med molvärk som kommit och gått i 3 dagar nu. Inga "före mens flytningar". Ska få mens imorgon eller tisdag. Men jag VILL inte att den ska komma. Med det handlade om att vilja så skulle vi plussat för länge sen hela högen :) Jag kommer gå på hel spänn de närmaste dygnen nu. Kämpa på tjejer!! Det MÅSTE vara vår tur snart!
-
ÄL +14 just tagit ett test, nog är det ett plus tjejer?
-
Åh jag vågar knappt tro det!! Men även fast det är svagt så ser jag det. Bara skakar här! Den här månaden hade vi bara sex 2 dagar innan ÄL!!
-
Jag var så nervös idag när jag gick in på Apoteket att jag skakade :) Hade tänkt vänta tills imorgon men kände att jag inte stod ut längre!Nostalgity skrev 2015-01-08 18:23:05 följande:
Jag är 15 efter äl. Men känns som att varje gång jag får känslan av att ; nu jäklar ska jag testa mig!... Så ju närmare apoteket jag kommer, ju mer tänker jag att nää det är onödigt, mensen har säkert kommit till kvällen..
Jag vill ju testa mig, men spärren finns där ändå...hmm
Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12 -
Haha... Vet du vad? Jag fryser jämt och på jobbet höjer jag värmen och sitter framför datorn i nån stickad poncho, sista dagarna har det varit varmt trots nerskruvad värme och tunn tröja :) Temperaturen stiger ju när man är gravid ;)Nostalgity skrev 2015-01-08 21:25:16 följande:
Får jag tillägga. Jag brukar frysa som en gnu dagarna innan mensen börjar..ni vet sådär som man brukar göra när man är dunderförkyld.
Men än så länge är jag varm, t.o.m så jag fått kasta bort min favoritmysfilt <3.
Gick från toan och in till soffan nyss...hjärtat slår hårt, blev andfådd?
Guuuud så jag vräker på...nu ska jag sluta :-P
Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12