Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Jag känner igen det där så väl. Jag har svårt att umgås med min kompis utan att tänka "varför kan inte jag oxå få". Det är avundsjuka och det är jag även om jag känner glädje med dom.

5 aktiva försök är ingenting, egentligen. Men rent känslomässigt är det ett helvete.

Jag skippar tempen och tester denna månad för fyfan vad det stressat mig. Ska gå på kroppen och så får vi se. Vill bara krama om min man just nu...

NILE90 skrev 2014-10-02 09:15:15 följande:

Jag tycker helt ärligt att det är så sjukt orättvist att det aldrig lyckas bli någon bebis för oss. Visst, det tar ai och så många månader för vissa och "vi har inte försökt sååå länge" och "det händer nog snart" eller "snart är det er tur" eller att "man ska vara glad för andras skull". Men det är så sjukt jävla svårt att vara glad och försöka se det positiva i det hela när man gång på gång på gång misslyckas.

Det är klart jag vill ha ett barn nu, mer än något annat, jag vill också vara gravid och få känna den längtan efter en liten. Så får man höra att man inte ska tänka på det, att det händer när det händer. Så jävla förbannad blir jag. För de enda som säger så är som som redan har barn eller redan är gravida. Det går för helvete inte att sluta tänka på en så viktig grej, jag vet inte hur man gör då. Ger upp? Jag ger inte upp att skaffa barn.

Nej jag blir bara så trött och irriterad och avundsjuk på alla som får till det på 1-3 försöket, eller när de till och med går på piller och sen predikar om att man inte ska tänka på det. För mig är det svårt att vara glad för det man har när det finna något större som man skulle kunna göra allt för att få.

• SecretlyMe

Stor kram till dig, lycka till med graviditeten. Jag hoppas verkligen liten vill stanna nu. Och tack för dina förstående och peppande ord.

Malinbarre skrev 2014-10-02 10:39:04 följande:

Jag förstår er fullt! <3 Jag känner likadant! "What?" Ja, det gör jag! I 8 månaders tid nu har jag fått höra "du kan ju iallafall bli gravid!" Ja men va fan gör det om min jäkla kropp inte kan behålla graviditeten? Jag är gravid, igen, tror ni jag skuttar av glädje? Nej :( tyvärr! Jag tänker, jahap, en månad till det här året som jag slipper mens.. Så jag förstår er så jäkla mycket! Och jag vill inget hellre än att alla, ALLA, ska få bli gravida och få efterlängtat liten Gounge! Mer än någonting annat! Och jag är en av dom! En som längtar med hela din kropp och själ efter att få hålla sitt hjärta i famnen <3 jag får skuld känslor över att jag "lätt" blir gravid, men har jag lätt att få barn för det? Nej :( så klaga på hur mycket ni vill! Be inte om ursäkt för det! För ingen, INGEN ska behöva be om ursäkt för att vilja ha barn! Det är det mest naturliga som finns! Men varför funkar det inte? :( jag håller mina tummar och tår för er alla, på samma sätt som att jag håller mina tummar och tår över att inte behöva gå igen en så stor besvikelse igen. 3 graviditeter på 8 månader.. Det är fan skamligt !

• SecretlyMe

Fyfan. Var som när jag hade problem med smärtor kring äggstockarna - "ja, du är ju överviktig så du skulle må gott av att gå ner i vikt" och jag har en ohälsosam syn på mat redan.. Vidrigt att vi är många som blir behandlade såhär??

• SecretlyMe

Våra tester är dumma i huvudet. Punkt. Oktober får bli vår månad. Kram

NILE90 skrev 2014-10-02 13:51:39 följande:

Jaaa, nu kom den ju, såklart. Hej mens...

• SecretlyMe

Beklagar :( vafan är det med vissa test nu alltså.. Jag hoppas cb bara kände av väldigt tidigt och att det ökar i styrka.

Malinbarre skrev 2014-10-03 09:01:41 följande:

God morgon tjejer! Någon får gärna (tyvärr) flytta tillbaka mig till bim listan. Jag har tagit ett test nu på morgonen (ett från gravidkollen, inget testa tidigt) och det var negativt. Jsg ger inte upp förens mensen är här men tyvärr så var plussen på clearblue och testa tidigt från baby ir not spökstreck. Fan! Aldrig mer clearblues plus test! Jag känner mig lurad! Men än är jag inte på bim. :(

• SecretlyMe

Stor kram. Du får gärna kvar med oss och fortsätta peppa <3

SRMmamma87 skrev 2014-10-03 06:42:33 följande:

Och där kom mensen på BIM+3.........

Nästa beräknade BIM på 1/11 så alla Oktober bimmare som stannar i tråden får lycka till.

• SecretlyMe

Härligt! Äntligen fick du svar :) grattis!

ÄlskarMina skrev 2014-10-03 06:41:24 följande:

OMG!! Jag är visst gravid! Tog nyss mitt sista cb plus som visade ett fint plus! 

Skakis som bara den..

Är ju idag på BIM+10 och bara haft negativa test, senast på BIM+4 så har ju undrat vad fasen mensen sysslar med. Men cb;s ältest visade glad gubbe 14dgr innan BIM så jag har väl visst låga hormoner denna gång då jag ju annars skulle tyckt att den borde visat på ÄL+18. Men idag så!! 

Har sagt till sambon att jag minsann INTE är gravid pga neg. test och då jag varit irriterad över mensen som aldrig kommer.. Hahaha! 

Nu får jag visst hitta på ett bra sätt att berätta för honom. 

Nu håller jag tummarna för alla här inne att ni också ska få fina plus!! 

• SecretlyMe

Förresten.. Cb var inte spökstreck. Det är ett svagt, men självklart, plus. Så ge inte upp som sagt..

Malinbarre skrev 2014-10-03 09:01:41 följande:

God morgon tjejer! Någon får gärna (tyvärr) flytta tillbaka mig till bim listan. Jag har tagit ett test nu på morgonen (ett från gravidkollen, inget testa tidigt) och det var negativt. Jsg ger inte upp förens mensen är här men tyvärr så var plussen på clearblue och testa tidigt från baby ir not spökstreck. Fan! Aldrig mer clearblues plus test! Jag känner mig lurad! Men än är jag inte på bim. :(

• SecretlyMe

Hoppas det går bra för dig. Stort lycka till. Krqm

Emmissara skrev 2014-10-02 21:20:48 följande:

Hejsan jag har inte varit inte sedan i tisdags då jag fick min mens då på bim +18

Vi har inte bestämt oss om vi ska försöka mer just nu då det har tagit sjukt mycket psykiskt på mig att mensen kom på bim+18 denna gången och bim+21 förra cykeln

Jag kommer nog inte vara inne här så mycket men ibland kanske jag kikar in och ser hur död går för er

Jag säger även grattis till er som har plussat i den här tråden och ett stort lycka till till er som längtar efter ett plus

• SecretlyMe

Som sagt, solklart plus på cb, svagt på RFSU. Men ser inget på dagens.. Förhoppningsvis har inte ditt hcg ökat så pass att det kan mätas från 50mIu än.

Antingen väntar du till imorgon och tar nytt cb eller väntar till bim. Och tack för dina fina ord <3

Malinbarre skrev 2014-10-03 09:20:21 följande:

Du är så jävla fin person! Vet du det? Du ger mig verkligen hopp men fan man borde få pengarna tillbaka! :(

Svar på tråden BIM September 2014