Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Så kände jag med när vi började försöka. Det kändes stressande om jag skulle börja med test. Nu i efterhand känner jag lite bådeoch - jag har ägglossning senare än jag trott och därför har vi nästan aldrig prickat den, samtidigt kostar det och nu känns det beroendeframkallande. Men glad att jag gjorde det, annars hade vi inte kunnat pricka in.

Fian88 skrev 2014-10-05 22:26:19 följande:

Jag är så rädd för att börja känna stress kring hela bligravid-grejen så därför kör jag varken med tempning eller äl-test! Men tar det sig inte de närmsta månaderna och mensen fortsätter vara oregelbunden så kommer jag nog testa äl-test!

Enligt appen har jag ägglossning idag och har känt en del smärta i magen så tror det stämmer. Vi hade sex i torsdags, igår och idag. Men vet ju inte säkert så ska försöka förföra sambon ett par dagar till

• SecretlyMe

Tycker du väljer rätt :) skapar det prestationsångest eller inte känns okej för dig/er just nu så varför slösa pengarna ;) Lycka till :)

Fian88 skrev 2014-10-05 22:38:54 följande:

Ja jag känner mig lite kluven. Och faktiskt så känns ju sexet lite som ett "måste" redan nu för jag vet ju ändå typ när ägglossningen sker. Men ja, får se hur jag gör. Tror inte jag säger nått till sambon i så fall, vill inte riskera prestationsångest!

• SecretlyMe

Fick igår höra av min nyblivna gravida vän att vi "kanske ska kolla killens spermier", eftersom vi haft oskyddat länge och försökt i 5 månader. Detta tog inte jag som en ren omtanke. Jag började öppna upp mig mer för henne om att vi försöker och att det förmodligen inte finns några fel, att jag har ägglossning, regelbunden cykel och tar lite extra kosttillskott. Att jag försöker motionera och äta bättre för att öka chanserna. Då kändes det verkligen som att hon menade på att något ändå är fel och isåfall på min man. Det är sånt här jag inte klarar av när någon blir gravid på första försöket!! De tror ju då att skaffa barn är pissenkelt!

Ni ska inte tro att jag är bitter och tolkningstokig. Ni skulle sett smsen...

• SecretlyMe

Hoppas det funkar :)

NILE90 skrev 2014-10-06 09:00:28 följande:

Jag förstår dig. Även fast vännen bara ville väl så ska man verkligen inte komma med tips och råd till någon som försökt länge, framförallt inte om den som kommer med tips och råd blev gravid på en gång. 

Vi gjorde ju ett spermietest förra månaden och sambon blev ju supernervös när teststrecket inte var lika starkt som kontrollstrecket. Tror han fortfarande grubblar på det där. Så om ni känner att ni absolut inte vill ha ytterligare en stressfaktor så gör inget spermietest. Inte än. 

Min bästa vän är likadan och säger hela tiden att jag ska sluta tänka på det och att "det händer när det händer". Dom försökte själva i 8-9 månader och hon påstår att hon sista månaden bara gav upp och sket i det och då hände det.

Jag sätter mitt hopp till Apiforce och Bisolvon (för min förkylning) denna månad. 

• SecretlyMe

Hihi ja jag har tänkt likadant men nu känner jag bara att så länge jag kan få bli gravid och få barn spelar det ingen roll när, inte månadsmässigt iallafall :) Känner mig dock lite obekväm med att gå höggravid på sommaren. Jag tål inte värmen värst bra :/

NILE90 skrev 2014-10-06 10:41:04 följande:

Jaa, bara jag får ett plus innan jul. Det vore drömmen. :)

• SecretlyMe

Jag försöker släppa all sån press. Slutat följa de flesta som väntar/har barn på Instagram och försöker att inte googla så mycket på allt om allt som har med barn och graviditet att göra. Varför utsätta sig för nåt som gör mig ledsen och stressad?

Jag har inga specifika tips till dig, mer än att råda dig till att göra det som känns bäst för dig i det här läget. Skickar en stor måndagskram och hoppas du får en fin dag :)

NILE90 skrev 2014-10-06 11:12:06 följande:

Nej för mig spelar det inte heller någon roll när på året barnet kommer, bara det kommer ett barn. Men det är mest psykiskt att vilja plussa innan jul.

Har en liten depp-dag idag igen. Allt bebisbakande känns bara hopplöst och det stöd som jag trodde jag hade från min bästa vän känns mer och mer som bortblåst då det känns som att hon lägger mer fokus på hennes gravida vänner än vad hon lägger på mig. Det blir väl som min svärmor sa "Ni får rappa på för snart är ni utanför när alla andra har barn", typ. 

• SecretlyMe

Läst att tempen sjunker innan/på äldagen och höjs först nån dag efter.

Pyret 85 skrev 2014-10-06 17:44:58 följande:

Här verkar det inte bli nån ÄL eller så har jag missat det helt. Fick ju äggviteflytningar i lördags kväll och hade en del igår men ÄL-testerna visar negativt. Idag är där inga flytningar alls. Tempen låg på 36.3 imorse så om ÄL varit borde ju tempen stigit?

• SecretlyMe

Kram <3

Malinbarre skrev 2014-10-07 08:05:31 följande:

Hej tjejer! Jag har jobbat natt hela helgen och inte haft ork att skriva. Imorse när jag klev av natten så kom mensen. Känns okej. Jag känner inte att jag orkar grubbla om det var ett missfall eller mens. I kroppen känns det som vanlig mens. Jag har ju ändå haft två missfall på ett halvår så jag känner i kroppen att det inte är ett missfall, säger vi iallafall. Nya tag, ny bim 9/11. Någon som vill lägga in mig? :) jag håller fortfarande mina tummar, tår, hjärta och själ över att ni/vi alla får plussa snart! Kram på er och tack för det otroligt fina stödet jag får! Ni är bäst!

• SecretlyMe

Nej gud vad tråkigt att du känner dig utanför!! :( Jag har flera gånger frågar efter folk men antar att man ser det man vill se ibland :) Lätt hänt att inlägg missas.

Håller tummarna för att du blir gravid nu!!

Nostalgity skrev 2014-10-08 10:08:41 följande:

Hejsan å grattis till alla plus!!

...här har jag varit borta från ett tag, men misstänker att ni inte saknat mig då ni verkar vara en grupp som håller ihop.

Man känner sig lätt utanför här

Dock ska jag enligt Appen, ha äl idag...min cykel skiftar mellan 26 och 29 dagar. Mös till det igår kväll... Vi har sex bara en gång i veckan så vi får se hur det blir förra månaden hade vi sex två dagsr efter äl eftersom mensen kom på dag 26. Så jag har större förhoppningar på denna omgång

Svar på tråden BIM September 2014