Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

För mig ser det ut som ett positivt test och då har du ägglossning inom 12-48h :)

lompan skrev 2014-09-25 15:12:58 följande:

Hej! jag undrar om ni kunniga kan råda mig.

Detta var mitt starkaste utslag på äl stickorna. Det är dock inte alls starkare än test strecket. tror ni att jag hade ägglossning eller inte? hur ser det ut för er?

• SecretlyMe

Snart din tur :)

NILE90 skrev 2014-09-25 15:21:05 följande:

Fick just bekräftat att en fd kompis är gravid, förmodligen blev hon det på första försöket. Men jag är allt annat än glad för hennes skull så som hon betett sig senaste året. Dom ska ha barn i april..blev så himla deppig när jag fick höra det. 

• SecretlyMe

Jag förstår. Jag försöker ändå tänka som så att man vet inte hur länge andra kämpat. När vi blir gravida kanske man får höra att man är "slampig" och ligger runt (i mitt fall tänker jag på gamla klasskamrater) eller så tycker de att man är för ung eller så tror de att man blir gravid hux flux.

Det var just när min bästa vän talade om att de väntar barn och hon fick veta det på sin födelsedag, samma dag de hade fest och jag var där, som jag tyckte världen var orättvis. Nu försöker jag att inte tänka så :)

NILE90 skrev 2014-09-25 15:26:09 följande:

Försöker verkligen intala mig själv det. :) 

Är 100% inställd på att min svåger och hans tjej kommer berätta något liknande nu till helgen, att de ska ha barn. 

Nej usch vad jag har svårt för att vara glad för bekantas gravidbesked de här dagarna. Så himla berg- och dalbana i humöret. 

• SecretlyMe

Känner likadant. Får jag inte plus nu kommer jag skrika rätt ut. Det är JOBBIGT att längta så här mycket!

NILE90 skrev 2014-09-25 15:41:55 följande:

Piss-dag! 

Jag är så trött på att tänka "det blir som det blir" för nu vill jag för sjuttsingen ha mitt plus. 

• SecretlyMe

Jag blev ledsen för att jag själv försökt länge. Det var jobbigt efteråt. Men vet du vad jag gjorde före? :) Jag gratulerade henne stort med blommor.och fika och har dessutom köpt presenter till bebben :)

Vad alla är överkänsliga idag.. Vet inte hur du läser mina texter som men det är upp till dig hur du tolkar det. Synd!

Lycka till i fortsättningen och hoppas nån kan ta bort dig från listan :)

Beth1 skrev 2014-09-25 16:06:23 följande:

Ta bort mig från listan också tack!

Vill inte läsa om era bråk eller om hur ni blir ledsna när era vänner blir gravida!?!? Måste vara hemskt att känna så, hoppas ni får plus snart men detta är inget för mig! Jag vill glädjas tillsammans med andra i de här fallen och se saker från den positiva sidan!

För mycket negativt i tråden nu!

• SecretlyMe

Nej, känslor faller naturligt och inget man kan styra över. Du har helt rätt, vår tur kommer :)

NILE90 skrev 2014-09-25 16:38:45 följande:

Nej men jag vet ju att det bara är idag jag kommer tycka att det är sjukt orättvist. Saken är den att vi inte ens har kontakt mer så egentligen borde jag inte bry mig.

Man tror alltid att man är så beredd på ens känslor men det är man inte. Vår tur kommer också så småningom. :)

• SecretlyMe

Kunde inte sagt det bättre själv :)

Min syster kommer tillbaka från Stockholm idag så kanske smyger över dit imorgon och myser med bebisen. Nu är hon opererad första gången för gråstarren.

NILE90 skrev 2014-09-25 17:01:36 följande:

Ska trösta mig på söndag med lite bebismys istället. Har man inte en egen får man låna andras. Haha.

Tycker också folk är väldigt känsliga här inne idag. Vi får inte varna andra om felaktiga test, för då är vi inte glada för deras skull. Vi får inte bli lite nere när ens vänner blir gravida, när man själv aldrig får ett plus, för då kan vi inte heller vara glada för deras skull ändå. För vissa är tydligen hela den här barnverkstaden ett stort rosa underbart moln utan några motgångar.

• SecretlyMe

Skickar kramar <3

Pyret 85 skrev 2014-09-25 17:26:53 följande:

Mensen verkar ha avtagit lite igen. Hoppas den är på väg bort nu...

Igår va det jobbigt. Min syster skrev ut på FB att det är mindre än 2 veckor till RUL. Det brast fullständigt för mig. Jag skulle ju haft RUL ca 2-3 veckor efter henne.

Idag saknar jag pappa så det gör ont i hela kroppen, hans födelsedag idag. lika jobbigt vid varje högtid att han inte finns med oss.

• SecretlyMe

Håller tummarna för dig!

Emmissara skrev 2014-09-25 16:11:20 följande:

blir galen på mig själv och min kropp, är på bim+13 idag, testade i söndags senast men fick negativt då, har haft ilningar i tjejmagen de senaste dagarna till och ifrån men idag har det känts mer än tidigare dagar, som ja har sagt innan så har jag haft yrsel och illamående i snart 3 veckor.

tänkte att ja skulle testa imorgon men jag är rädd, vet hur ledsen ja blir om jag står där med ett minus. Kan inte kroppen bara funka som den ska!!!! 

• SecretlyMe

Tack och detsamma till dig!

mrshellstrom skrev 2014-09-25 18:43:03 följande:

Jag har något viktigt att flika in...

Ni är ALLA så rara, fina och underbara!

Tycker denna tråd är grym, för både för- och nackdelar diskuteras hej vilt och man backar upp varandra!

Jag önskar plus till er allihop, typ igår! :)

Glöm inte bort i allt det tröga, gråa och fula - att ni är världens bästa!

Stora kramar till er!

Svar på tråden BIM September 2014