• Lizzie09

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2015-02-23 12:45:26 följande:

Mensjävelshelvet har kommit idag. Två dagar tidigt. Orkar inte smile4.gif

Skit också :/ Kram!
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-02-23 12:57:05 följande:

Nej vad tråkigt SRMmamma87 :(

Håller tummarna för er nästa månad.

Hur har det gått för dig FruA78?
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-23 13:12:25 följande:

Här är äl nu över. Jäklar vilken värk jag hade i lördags! Vi fick till det fredag, två gånger på lördagen, igår och idag. Igår kollade jag tempen och den var på 37.0! Kan temphöjningen komma redan dagen efter ägglossning?

Imorse glömde jag tempa, gör det imorgon igen :) Känns verkligen positivt att ha prickat in optimalt! Nu är jag väldigt spänd fram till bim :D

Spännande, håller tummarna så hårt jag kan! :) När har du BIM?
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-02-23 20:06:34 följande:

Lizzie09 Det gick åt helvete denna gång med. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

Hur går det själv?

Åh vad tråkigt att höra :( Håller med dig, nu får det vara slut på eländet för er :/ Hoppas verkligen att allt ordnar sig för er snart och att det inte är mola. Skönt att du får så bra stöd av mannen och läkaren, ett bra stöd gör mycket!

Vi har en paus i bebisbakandet tills april, men vi kör ändå oskyddat så vi har sagt att "händer det, så händer det" :) Men i april kommer vi köra på aktivt igen och då tänkte jag testa Bisolvonmetoden!
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-24 21:42:26 följande:

Hur många av er har berättat för era föräldrar/familjen att ni försöker skaffa barn?

Hur många av er tänker ta ett uppehåll i Mars månad för att undvika Decemberbebis? Vad är era tankar om detta?

Vi har inte berättat för våra familjer att vi försöker, vi vill att det ska bli en stor överraskning när det sker. Jag har börjat skriva "När jag blir gravid " istället för "Om jag blir gravid", då känns det faktiskt som att det peppar mig varje gång jag skriver det. La märke till att jag blev deppig varenda gång jag använde ordet "om" i detta sammanhang. Jag Ska bli gravid!

Vi tar uppehåll i mars, men vi kör fortfarande oskyddat, så händer det så händer det :) Vi skulle såklart bli oerhört lyckliga om vi lyckas ändå i mars, för mig spelar det ingen roll vilken månad jag skulle föda i. Men för barnets skull så skulle jag hellre föda i januari isåfall, förstår att det inte är så jättekul att fylla år i december
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-24 22:06:08 följande:

Nu kommer en sånt där inlägg där jag bara spyr ur mig känslor och galla, så om ni själva har det tufft just nu behöver ni inte läsa. Varnar innan så behöver ingen triggas/bli irriterad. Behöver bara skriva av mig. 

Fan vad dåligt det känns den här gången. Känns verkligen som präst och pina att ha gått in i "tvåsiffrigt" antal försök. smile4.gif Har inte varit så orolig innan då jag är medveten om att det kan ta tid att bli gravid och att det räknas som "normalt" upp till ett års aktiva försök. Men det känna som om ett år närmar sig med stormsteg. Skrikandes
    Enligt statistik har 75% blivit gravida inom nio månader. Inte vi dock. Inom 12 månader stiger siffran med ynka 5% till 80%. Känns så jävla hopplöst och orättvist. 

Drömde inatt att vi hälsade på vänner som vi inte sett på ett tag och att de berättade att hon var gravid. Fastän de inte planerat det eller var riktigt redo. De var lyckliga såklart. Och jag får lika ont i magen när jag tänker på det nu som jag fick i drömmen. Ont av avundsjuka. 

Och så finns det dem som blir gravida på första eller andra försöket. Eller som inte vill bli gravida. Eller som inte bryr sig. Vi räknar dagar, kollar sekret, tar en massa ägglossningstester, försöker, försöker, försöker, försöker. Varje jävla månad kommer den satans helvetes mensjäveln. Gråter

Är så jävla ledsen. Rädd att något ska vara fel. Besviken och frustrerad.

VARFÖR??!! Det känns som om det aldrig någonsin kommer hända. 

Stor, stor kram till dig! Förstår att det måste kännas tufft att gå över till tvåsiffrigt försök :/ Och jag förstår verkligen dina känslor kring avundsjukan, en väldigt nära vän till mig berättade precis att hon är gravid och jag har så svårt att glädjas till 100% för hennes skull (känns hemskt att behöva känna så).. Sedan jag tog ut spiralen i slutet på juli så har hon hunnit bli gravid, tyvärr fått MA och nu blivit gravid direkt efter det. Jag vill också bli gravid lätt :( En vän i min klass slutade med preventivmedel strax efter mig och hon blev också gravid direkt, har bf i juni..

Rädslan för att något är fel finns här också, så sjukt jobbigt.. <3
  • Lizzie09
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Stort grattis till er! :) Skickar över massor med styrka och håller tummarna för att allt kommer flyta på bra för er! Kram!
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2015-02-26 10:49:55 följande:

Är här och läser varje dag, men känns inte som att jag har något att tillföra Just nu. Väntar på bim 5e mars. Eller så testar jag på måndag.

Kan ju skriva lite symptom när jag ändå är på g här..

Morgonillamående.

Gråter för ALLT!

Det sticker, hugger, drar och molar då och då.

Känns som att jag har ömma bröstvårtor ibland ocksp.

Eller så är allt inbillning smile1.gif

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Låter ju lovande iallafall! :) Håller tummarna!
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-26 11:01:09 följande:
    Har bim efter dig :) FF vill fortfarande inte sätta ut äl men jag gissar på den 21a ändå, det var dag 3 med äggviteflytningar och tappen mjuknade avsevärt och var öppen, samma den 20e. Hoppas inte äl hoppar och har sig :(

Det jag har känt är mycket spänningar i vänster äggstock. Det börjar med att den gör ont som innan jag har ägglossning, sen går det över till mensvärk och kommer av och till under dagen. Lite lustigt att jag känt av detta varje gång vi prickat äl, för förra månaden missade vi helt och jag kände absolut INGENTING haha :p
    Ja det låter ju som att ÄL skedde när du tror att den var :) Du la väl inte in tempen under de dagarna va? Då kanske det är det som gör att FF inte sätter ut den rätt? :) Håller tummarna för dig!
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-26 17:47:57 följande:
    Själv har vi inte berättat för familjen. Vill så gärna att det ska bli en överraskning. Kan önska att de visste att vi försökte ibland då jag saknar deras stöd.

Vi funderar på att ta ett uppehåll i mars. Känns sådär. Men mitt BIM är den 25/3 så om vi lyckades skulle vi föda på julafton typ, vilket i och för sig skulle vara den finaste julklappen någonsin, men också inte optimalt...

Dessutom har jag fortsatt jobb på en SiS institution fram till vecka 24. Skulle vi bli gravida kulle jag vara i vecka 11-12 då. Jag skulle inte kunna känna mig säker på att jag skulle kunna garantera barnets säkerhet i mitt nuvarande jobb då jag jobbar med ungdomar med psykosociala problem som är våldsbenägna...  

Men som sagt, blandade känslor.
    Nu har det nog blivit lite tokigt i uträkningen där väl? :) Om du blir gravid vid nästa ÄL (som kanske är om någon vecka?) så blir du beräknad till slutet av november ju :)

Under de tidiga veckorna så ligger fostret väldigt skyddat långt inne i magen, så förmodligen skulle det nog inte vara någon fara. Men förstår absolut din oro och dina känslor!

Kram!
Svar på tråden BIM September 2014