BIM September 2014
Mensjävelshelvet har kommit idag. Två dagar tidigt. Orkar inte
Mensjävelshelvet har kommit idag. Två dagar tidigt. Orkar inte
Nej vad tråkigt SRMmamma87 :(
Håller tummarna för er nästa månad.
Här är äl nu över. Jäklar vilken värk jag hade i lördags! Vi fick till det fredag, två gånger på lördagen, igår och idag. Igår kollade jag tempen och den var på 37.0! Kan temphöjningen komma redan dagen efter ägglossning?
Imorse glömde jag tempa, gör det imorgon igen :) Känns verkligen positivt att ha prickat in optimalt! Nu är jag väldigt spänd fram till bim :D
Lizzie09 Det gick åt helvete denna gång med. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.
Hur går det själv?
Hur många av er har berättat för era föräldrar/familjen att ni försöker skaffa barn?
Hur många av er tänker ta ett uppehåll i Mars månad för att undvika Decemberbebis? Vad är era tankar om detta?
Nu kommer en sånt där inlägg där jag bara spyr ur mig känslor och galla, så om ni själva har det tufft just nu behöver ni inte läsa. Varnar innan så behöver ingen triggas/bli irriterad. Behöver bara skriva av mig.
Fan vad dåligt det känns den här gången. Känns verkligen som präst och pina att ha gått in i "tvåsiffrigt" antal försök. Har inte varit så orolig innan då jag är medveten om att det kan ta tid att bli gravid och att det räknas som "normalt" upp till ett års aktiva försök. Men det känna som om ett år närmar sig med stormsteg.
Enligt statistik har 75% blivit gravida inom nio månader. Inte vi dock. Inom 12 månader stiger siffran med ynka 5% till 80%. Känns så jävla hopplöst och orättvist.
Drömde inatt att vi hälsade på vänner som vi inte sett på ett tag och att de berättade att hon var gravid. Fastän de inte planerat det eller var riktigt redo. De var lyckliga såklart. Och jag får lika ont i magen när jag tänker på det nu som jag fick i drömmen. Ont av avundsjuka.
Och så finns det dem som blir gravida på första eller andra försöket. Eller som inte vill bli gravida. Eller som inte bryr sig. Vi räknar dagar, kollar sekret, tar en massa ägglossningstester, försöker, försöker, försöker, försöker. Varje jävla månad kommer den satans helvetes mensjäveln.
Är så jävla ledsen. Rädd att något ska vara fel. Besviken och frustrerad.
VARFÖR??!! Det känns som om det aldrig någonsin kommer hända.
Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.
Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).
Är här och läser varje dag, men känns inte som att jag har något att tillföra Just nu. Väntar på bim 5e mars. Eller så testar jag på måndag.
Kan ju skriva lite symptom när jag ändå är på g här..
Morgonillamående.
Gråter för ALLT!
Det sticker, hugger, drar och molar då och då.
Känns som att jag har ömma bröstvårtor ibland ocksp.
Eller så är allt inbillning