• Lizzie09

BIM September 2014

FruA78 skrev 2015-02-10 16:50:53 följande:

Nej så säger man inte, är ju jättehemskt att säga så. Är ingen tröst eller stötande utan bara elakt. Förstår att du är ledsen.

Snart är det eran tur, fortsätt att kämpa.

Själv så gick det inte vägen den här gången heller :( Skulle vara i vecka 8 idag men syntes bara en hinnsäck och inget foster. Ska vänta i 10 dagar och sedan tillbaka för att få tabletter om missfallet inte kommer igång av sig själv. Så himla ledsen. Först tog det ett år att bli gravid med första graviditeten som också slutade i missfall men i vecka 10. Snart hållt på 1,5 år och ingen bebis. Trodde aldrig att det skulle vara så här jobbigt och svårt.

Åh nej vad tråkigt! :( Förstår att inga ord kan trösta just nu, så du får en stor, stor kram <3
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-02-11 16:46:30 följande:

Min läkare ringde nyss och sa att hcg proverna som togs i måndags hade ökat. Måste dit igen imorgon hon sa antingen är det en vanlig graviditet iallafall eller så kan det röra sig om utomkvedshavandeskap. Åh blev sjukt orolig nu.

Håller tummarna sååå hårt att det är liv kvar! Kram!
  • Lizzie09

Vill bara ge en Stor kram till alla kämpar här inne. Ni är alla helt fantastiska och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi alla kommer få varsin bebis snart, på ett eller annat sätt <3

• Lizzie09

Sitter och storlipar till ett BB-program på tv, hehe. Ååh vad jag också vill ha en bebis!

• Lizzie09

Nu har en av mina närmsta vänner berättat att hon väntar barn nr 2.. Är såklart glad för hennes skull, men blir så jävla ledsen för att man själv inte lyckas.. Sambon visar ingen stöttning så just nu känner jag mig så jäkla ledsen, nere och ensam.. Usch vad tungt det är idag..

• Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-15 18:04:09 följande:
    Sen jag kom med i tråden har min syster fått barn, mim bästa vän blivit gravid och min systerdotters pappa väntar barn med sin nya. Går bara och väntar på fler besked.. Av nån anledning stack det till i hjärtat när ett barn på mitt jobb berättade att hans mamma är gravid. Antar att det är normalt att känna avund och ilska när andra blir gravida när man själv kämpat så länge.
    Usch ja det är väldigt tufft.. Man är ju som sagt glad för deras skull, men hade man inte haft det bekymmer som man har, så hade man nog blivit ännu gladare. Låter kanske hemskt, men när man inte vill något hellre än att bli gravid själv så känner man sig så dålig när man inte blir det. Så känner jag iallafall :/
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-02-15 18:37:02 följande:

Jag känner likadant, sen vi börja har min mans syster blivit gravid O fött, har skrivit lite här tidigare om de. Jag gillar inte henne då hon är expert på att trycka ner folk O väldigt mallig så hela hennes graviditet tog väldigt hårt på mig då hon alltid skulle få mig O känna mig som skit som inte lyckas O kunde inte sluta tala om för mig hur underbart det är O hur lycklig hon är. Noll förstående är hon, och när jag blev ledsen så spred hon rykten om mig att jag är en hemsk avundsjuk människa. Dessutom fixade hon att jag va tvungen att ordna hennes baby shower hemma hos mig, satte mig i en situation att jag inte kunde säga nej utan att få problem med resten av familjen. Min man har inte varit speciellt stöttande i detta O fattar inte hur jag känner. Så förstår er verkligen. Kram (tänker på er alla)

Men fy vilken människa! :O Förstår inte hur vissa människor kan bete sig så illa alltså. Försök att stå emot hennes skit, Stor kram till dig!
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-15 18:44:48 följande:
    Mm, alla kvinnliga i min familj, från mormor till mamma och syskon, har blivit gravida när de var 19. De har inte haft svårt för det. Förutom min ena syster, hon har genomgått väldigt många missfall innan hon fick sitt första. Hennes tredje barn blev född för tidigt.

Min äldsta syster har 4 barn, mellersta systern 3 barn och den yngsta (jag är dock yngst bland alla) 3 barn. Och jag har inga och är 24 år... Vid det här laget hade alla mina syskon 2 barn...

Så jag förstår dig precis :'(
    Åh, samma här :( Mamma och syster fick sina första när de var 19 och båda har haft superlätt att bli gravida.. Men sedan behöver det ju inte vara oss tjejer det är "fel" på, det kan ju vara så att våra karlar har lite trötta simmare :/

Det Måste bli vår tur snart <3
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-16 19:04:37 följande:

Tråkigt att folk känner att man ignoreras här inne. smile4.gif

Skulle BIM listan bli mer lätthanterlig om vi tog bort de som plussat tro? I nuvarande format är den väldigt lång och lite bökig att få med. I början var vi några stycken som höll igång uppdateringarna, men nu senast har det inte funnits många som hjälpt till. Blir ju svårt när de flesta använder sin telefon att surfa på, så även jag. Då blir det att man uppdaterar när man sitter vid datorn och då kanske det finns 7-8 sidor med inlägg att gå igenom. Inte konstigt att det ibland tappas bort någon kommentar om ändring. Lättast hade varit om alla kunde uppdatera listan när de själv flyttades, men eftersom det inte går att göra så lätt på telefonen, så kan det bli små fel ibland. Vi får hjälpas åt och ha överseende. 

Jag tycker att vi har stöttat varandra bra här in och peppar varandra bra. Vi ligger alla olika i cyklarna och under tiden mellan mens och ÄL kanske man inte är lika aktiv. De flesta av oss har försökt länge att få plus och man är kanske inte lika aktiv med att kommentera som man var de första månaderna. Eller så kommenterar man på andra typer av inlägg. Istället för att kommentera på "Jag har ÄL igen, nu kör vi!" så kanske man skriver en längre kommentar till någon som pratar om hur jobbigt det är med vänner som blir gravida eller om man försöker med någon ny teknik eller om man bara vill spy ur sig galla. Vissa månader tycker man det är jobbigare än andra och då kanske man inte orkar vara peppande. Därför tycker jag det är synd att folk känner sig osedda. Jag tänker på den här gruppen som en gammal vän. Det kan gå ett tag mellan gångerna man träffas, men när man väl gör det så trivs man alltid gott. Vill man ha en grupp som är mer aktiv så rekommenderas den nuvarande månadens BIM grupp. 

Kram på alla. 

Väldigt fint och bra skrivet utav dig tycker jag, håller med om allt! Kram på dig!
Svar på tråden BIM September 2014