• Lizzie09

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-02-02 20:45:33 följande:

Tycker det är konstigt att jag inte haft ömma bröst eller ens "mensmage" denna gång. Jag brukar ju alltid ha massa symtom att analysera sönder. Det som jag nu trott är vanlig pms har jag inte ens haft nu.

Kan vara för att jag visste från början att vi inte prickade äl och att jag slappnat av på så vis. Men tycker det är lustigt iallafall!

Känns många ggr skönt att skriva av mig men börjar kännas väldigt tråkigt när man inte har nån i tråden att prata med. Är väl dags att hoppa in i en ny grupp antar jag.

Ja det är väldigt lugnt i tråden nu, men det är väl för att vi inte är så många kvar och ligger olika i cyklerna.

Eftersom vi inte ska försöka aktivt förrän i april så har jag tyvärr inte mycket att tillföra just nu :/ Jag har försökt släppa tankarna på allt som har med bebis att göra och försöker att fokusera på nuet, så har tyvärr inte varit så mycket inne i tråden heller. Men eftersom vi har sagt att "händer det, så händer det" så hänger jag kvar lite ändå :)

Hoppas det blir bebis för er snart SecretlyMe !
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-02-02 21:36:19 följande:

Molvärk och äggviteflytningar så jag antar att ÄL är här. Fast att man inte ska tänka på det så kan jag inte låta bli. Vet iaf att vi inte ska sexa på ett par dagar nu.

Förstår precis hur du känner. Har ÄL på fredag, det är så svårt att släppa tankarna på bebis när man så jäkla gärna vill ha en..
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-04 17:57:17 följande:

Tittade in lite snabbt på BIM Februari tråden, eftersom det varit tystare här nu när vi är få, men fick genast upp en tjej som blivit gravid med första barnet på första försöket, och jag kanske är missunnsam, men jag orkar inte med det där. Så jag tycker om den här gruppen. Vi kämpar tillsammans. Kram 

Känner precis likadant som dig där.. Man känner sig så dålig på något sätt, även fast man inte kan påverka och man vet att ingen är varken bättre eller sämre. Det tar ju den tid det tar :( Kram
  • Lizzie09
    carolinheiner skrev 2015-02-05 21:05:49 följande:

Jadå just nu e ja positiv å ser framåt. En dag i taget. Än finns de inget som säger förlossning. Ja tar in allt dom säger å de känns som vi får mer å mer stöd ifrån personalen å läkarna. Speciellt när både kuratorn läkaren på avd plus neo säger att behöver vi prata mer så bara säg till bm så kommer ja å pratar. Ja känner ett stort stöd från er. Å hoppas ni känner desamma från mig när ni behöver pepp å stöd!

Stor, stor kram till dig! Hoppas att allt kommer gå väl för er, jag håller tummarna så hårt för er!
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-08 21:04:26 följande:

Ja, nu är mensen över för denna gång. Den 21 har jag ägglossning vilket är på lördag om två veckor. Sitter och funderar på om jag ska försöka mig på nån "metod" denna gång eftersom vi egentligen inte kommer försöka aktivt som tidigare månader förrän i april. Men nu när det infaller på en helg vill jag inte slösa bort vår chans!

Så, cb's glidmedel? Bisolvon-metoden? Sex två ggr/dag? Haha, jag vill maxa nu och köra all in.

Reggi - har ingen dator så kan inte uppdatera bimlistan :/

Eagle - din tempkurva ser positiv ut, riktigt avundsjuk! Ta ett test, våga! :)

Hur ligger ni andra till i cyklarna? Dag 6 här, 13 dagar kvar till äl..

När vi kör igång aktivt i april igen så kommer jag prova Bisolvonmetoden och fortsätta med clearblues fertilitetsglidmedel, hoppas det kommer göra underverk! :)

Vi försöker ju inte aktivt nu men vi har sex när vi känner för det och skulle lusten falla sig in runt ÄL så kör vi ändå. Jag har BIM 20/2 och skulle ha haft ÄL i fredags med hade stängd tapp och inga ÄL-flytningar så den har nog skett tidigare eller så är den rätt försenad
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-08 22:53:50 följande:
    Jag är rädd att glidmedlet förstör sexlusten. Om jag nu inte går och för in pipen o förväg, haha! Jag vill inte pressa min karl för mycket. Vi har en mycket mer avslappnad relation nu både till varandra och sex sen vi slutade prata om att skaffa barn och pricka in rätt datum. Imorgon tänkte jag köpa hem extra vitaminer och börja med folsyra igen. Ska även kika på krom, tror det var det som stoppade sötsug :) Jag har fått hiskeligt mycket sug för sött denna månad!

Men jag har läst om progesteronkräm oxå. DET vill jag prova för det för med sig på otroligt mycket bra! Bl a minskar den pms, det kan vara värt för mig. Det ska även vara en fördel för den som vill bli gravid och har brist på progesteron. :)
    Ja jag har satt glidmedlet på plats inne på toaletten innan vi hoppat i säng för att inte riskera att ta död på lusten :) Ibland har vi dock inte hunnit med att applicera något extra glid, hehe. Jag och sambon pratar inget alls om när jag har ÄL, det skulle bara pressa honom och det resulterar i prestationsångest och då går det inte så bra :P

Det låter spännande, hoppas det kommer göra underverk! :)
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-02-08 23:25:16 följande:

Tjejer om tempen är hög imorn ska jag testa imorn på morgonen. Såååååå nervöööös. Är kissnödig nu men vågar inte än. Ger det en dag till. Hoppas Jag inte snubblar på mållinjen nu.

Håller tummarna! :)
  • Lizzie09
    sarasessi skrev 2015-02-09 06:04:02 följande:

ÄNTLIGEN GRAVID!!!!! Efter lång väntan och längtan.

Plussade imorse med både digitalt och vanligt cleablue! Är fullständigt i chock. Av 7 ägg som plockades ut, lyckades 3 befruktas, 2 klarade sig inte vidare och det sista sattes in 2 dagar efter befruktning. Trodde aldrig att det skulle bli ett + av det, med tanke på att inget av de andra klarade sig. Men det krävs bara 1 guldägg <3 Jag är så glad! Tog testen vid 04.20 och kan inte somna om efter det.

15:e månaden gillt :) Yeay! Nu håller vi tummarna att mini vill stanna kvar.    

Åh vad roligt, grattis! :)
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-09 13:51:02 följande:

En fråga till er som är kvar i tråden. Ska vi ta bort de som har plussat i vår BIM lista? Fungerar det som något hoppingivande eller något stressande för er? Själv känner jag olika för det olika dagar. 

Jag är jätteglad för allas skull som har plussat, men känner nog att vi kan ta bort dem som plussat och som inte hänger kvar i tråden. Vi är ju en ny grupp här inne och vissa plussare hänger ju kvar, så personligen skulle jag tycka bäst om att det bara är vi kvar i listan
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-02-09 20:39:50 följande:

Jag vill att alla som vill i tråden ska finnas kvar. Tycker alla är välkomna!

Instämmer!
Svar på tråden BIM September 2014