-
Samma här, har en cykel som för närvarande pendlar mellan 32-40 dagar. Hade varit så skönt om den var kortare! Nu får man ju vänta så himla länge på nästa försök :(. Ska på privat Gyn-undersökning om en månad.Alvolina skrev 2014-08-31 18:53:04 följande:Tråkigt att du känner igen dig! Jag brukar ha rikligt med flytningar även om jag är väldigt oregelbunden. 32-42 dagar. Denna månaden är det dock snustorrt:/ Hade lite i torsdags och kanske lite idag, men vilket jag upptäckte vid kontroll av tappen. Vi har försökt få syskon i 13 månader nu. Hade ett missfall i vecka 9 i januari. Därför måste vi också vänta till januari innan vi kan få någon hjälp med något.En vacker dag är det vår tur
-
det där får ju mig att hoppas också. har funkat bra för mig med stickor hittills men den här månaden har de bara gett svagt utslag och nu allt svagare. Hoppas jag haft äl ändå, symtomen finns där. nu väntar jag bara på de spända brösten som brukar säga att ÄL varit...Muffins81 skrev 2014-09-01 10:35:52 följande:
Gummsan: Jag fick en glad gubbe med digitalt ältest, vanliga billiga stickor visade dock bara ett svagt plus. Hade jag inte haft det digitala hade jag nog tolkat stickan som negativ. Knepigt det där, kommer köra med digitalt ältest i fortsättningen med. Tyckte det var superbra att inte behöva fundera, antingen plus eller minus liksom. Gick inte att tolka fel.
-
stort grattis!!fantasifull skrev 2014-09-01 15:40:05 följande:Har försökt sedan förra året, eller fick MA i januari. Mensen kom igång i april kanske. Så jag vet inte riktigt. 5:e sedan MA:t
-
grattis!Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:45:11 följande:
Hej, testet från imorse. Ser ett svagt streck. Ser ni något, spök?
-
Nu är jag lite irriterad. Köpte RFSU äl-tester på Coop i fredags eftersom jag inte hunnit få hem de jag beställt från apotea. Tyckte att de verkade suga upp vätskan dåligt och hade väldigt tunna streck. I morse, efter att ha använt dem i fyra dagar, såg jag att de hade gått ut för 5 månader sen! Tror ju kanske inte att det spelat jättestor roll men ändå... Någon som varit med om utgångna test? Hur funkade de? Undrar om det skulle kunna vara därför jag inte lyckats få positivt test den här månaden?
-
Jag undrar också kring ÄL-flytningar! Den här månaden (och andra också kanske) har jag först haft ett par dagar med nästan helt genomskinliga flytningar som verkligen ser ut och känns precis som rå äggvita. Men sen går den över till att bli vitaktig men fortfarande seg i konsistensen och man kan dra ut broar och så. Någon som vet? Är det också ÄL-flytningar?
-
Så har det varit för mig också. Tänkte ge upp testningen idag, dag 24, men nu blev det faktiskt starkare. Så nu fortsätter jag testa och hoppas på sen äl! Tappa inte hoppet!Pyret 85 skrev 2014-09-02 15:28:20 följande:
Toknegativa ÄL-test... blir så less. Dag 22 nu. Antingen har jag missat de, började testa sent (har inte haft några tecken alls på ÄL, i vanliga fall vet jag exakt när ÄL är), eller så är det på gång eller så har jag ingen ÄL denna månaden helt enkelt.
Trist att inte veta liksom.
-
Absolut, båda positiva! ÄL inom 36 timmar!Alvolina skrev 2014-09-02 15:53:57 följande:
Kanske ska nämna att det är ägglossningstest ;)
-
Nej, har förstått att mf kan ställa till det lite. Hoppas den kommer!! Även om jag vet att det är normalt att man inte har någon äl 1-2 ggr/år vill jag ju inte att det ska vara nu!!Pyret 85 skrev 2014-09-02 16:01:49 följande:sist jag testade med stickor så var ÄL sen (har alltid kommit som en klocka innan vi påbörjade bebistillverkningen) och då fick jag pos ÄL-test på dag 20. Men nu efter mf så vet jag ju inte hur kroppen fungerar.
-
Det kan ju som sagt vara så att du är gravid, en del får plus först någon vecka efter BIM. Några känningar?Neiti75 skrev 2014-09-03 07:41:50 följande:
Jag hade positiva ägglossningstester den 15 & 16 augusti. Den 17:e var det väldigt svagt streck. Så jag är relativt säker på att jag hade ägglossning eftersom jag kände av starka symptom den 15 & 16 också.
Ska jag ändå räkna på 28 dagar?