• joss82

BIM September 2014

BIM-LISTAN

1/9 SecretlyMe, 
    23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
    1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/9 SRMmamma8727 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    6/9 Fjällsippa,första barnet, 5:e försöket, 33 år. 
    16/9 joss82, 1:a barnet, 5:e försöket, 31 år
  • joss82

Lika bra att skriva in mig här med en gång eftersom jag vet att vi missade ÄL den här gången. Antar att ingen hört talas om att spermier överlevt nio dagar i livmodern? Nej, inte mycket att hoppas på där. Men den här gången vill jag så himla gärna att det ska vara vår tur! Har två kompisar som nyss blivit gravida och jag vill liksom inget hellre än att haka på dem! Ska hämta ut bidrottninggelé på posten i morgon, hoppas det kan ha effekt! Någon här som har erfarenhet?

• joss82
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 23:11:38 följande:

Hej! :)

Förstår att du längtar lite extra när kompisarna väntar smått. Min äldre syster är.i v 34 med sin tredje nu..

Jag har inte provat bidrottninggele, är det i tablettform?

Ja, det är i tablettform. Heter Apiforce och finns på tex Apotea.se. Ska bland annat hjälpa till att förkorta menscykeln, min är 32-40 dagar så det skulle uppskattas...
  • joss82
    SecretlyMe skrev 2014-08-08 11:43:21 följande:

Aha! Tack för info :)

Mun cykel är på 28-30. Tidigare haft 30-34 men när jag tappade hälften av min övervikt blev den mycket stabilare.

ja, tror att det skulle hjälpa mig också. jobbar på det... hur mycket behövde du gå ner för att det skulle hjälpa?
  • joss82
    NILE90 skrev 2014-08-12 09:36:18 följande:
    Är på dag 6 idag, hade bruna flytningar igår så jag tror mensen är över för den här gången. Börjar testa med ÄL-test på dag 10 (lördag). Hoppas för allt i världen att jag inte får positivt förrän tidigast på dag 11 då sambon är borta hela helgen. Brukar få positivt på dag 14-15 så det borde vara lugnt. 

Är nog lite mer avslappnad inför detta försök. Känner mig lite taggad kanske. Men ändå har jag inga större förhoppningar än tidigare. Tänkte fokusera på att börja träna igen istället. 
    Bra att fokusera på något annat! Jag fokuserar på att äta nyttigt och röra på mig också. Då känns det också som att man liksom "gör något", både för sin egen skull och för bebisverkstadens skull. 
  • joss82
    NILE90 skrev 2014-08-12 11:42:04 följande:
    Jag har precis börjat vänja mig av vid allt socker som jag stoppat i kroppen under sommaren. Inget godis, fikabröd, glass eller läsk nu på en månad. Försöker även minska ner på det vita brödet. Men i övrigt är kolhydrater till maten och så godkänt, försöker tänka långsiktigt och då funkar det inte med att utesluta det ena eller det andra. 

Frukt, mineralvatten och Aloe Vera-drycken (mitt nya beroende) är okej. 

Hoppas för allt i världen att allt det här har en positiv inverkan på barnverkstaden. 
    jag tänker samma, men tillåter sötsaker en gång i veckan och minskar på kolhydraterna även i maten. Hoppas att några kilon mindre ska stabilisera och förkorta menscykeln.
  • joss82
    SecretlyMe skrev 2014-08-12 22:19:14 följande:

Haft illaluktande flytningar samt att mensen inte var rosor direkt heller. Svider ibland, kissar ofta och mycket samt de bruna slemmiga flytningarna igår. Kunde vara svamp oxå men hon tyckte detta var tecken på uvi.

Kanske bra att kolla så det inte är bakteriell vaginos? Har förstått att det kan göra det svårt att bli gravid.
  • joss82
    Missyk skrev 2014-08-19 22:12:37 följande:

Jag har en fundering till ang "bygga-bro-Äl".. Efter man har kommit blir det ju samma effekt, eller är detta bara om man är runt ÄL? Upptäckte detta idag..man blir lite knäpp av allt man läser ;)

Men alltså, hur kan ni avgöra vad som är en flytning efter att man har kommit och vad som är sperma? Jag tänker mig att spermarester också kan se ut lite som en äl-flytning?
  • joss82
    NILE90 skrev 2014-08-20 10:52:48 följande:
    1. Det är inte varje gång mannen är med och har det mysigt, typ om han är bortrest så får man fixa det själv om man är lite sugen. 
    2. Jag kommer oftast före mannen, dvs han fixar till det innan vi börjar "på riktigt", eftersom jag på så vis är våtare där nere och då är både lättare och bekvämare att ha riktigt mys sen. 
    Ah, ok =). Då är jag med.
Svar på tråden BIM September 2014