• joss82

BIM September 2014

Milie skrev 2014-08-20 20:26:40 följande:

Funderade först på om jag skulle hålla mig borta från BIM-tråden en stund, tills i alla fall efter ägglossningen. Men sak samma. Jag har varit på väldigt dåligt humör de senaste dagarna, men det beror nog bara delvis på att femte försöket misslyckades. Jag tog det hyfsat bra. Blir bara så arg då terminen inte ens startat än men stressnivån är redan på topp.

Aja, anyhew. Jag tänker vara lite galen den här cykeln och testa hostmedicin. Jag vet att det inte är rekommenderat eller har några klarlagda bevis, men vad spelar det för roll? Jag dör inte av några dagar med hostmedicin. Gjorde lite research innan jag valde. Det pratas om Bisolvon men konstigt nog innehåller det inte guanfenisin. Det är guanfenisin som själva "ryktet" startade kring och det är där man börjar misstänka en effekt som är värd att ha gällande befruktning. Det ämnet finns i fertilitetsmedicin (ej i Sverige, tror jag). Hur som helst så sökte jag då rätt på en hostmedicin med det verksamma ämnet och det blev Theracough.

En annan grej är att jag ska försöka ha en sockerfri lutealfas med några dagars marginal..så det är snart dags. Kommer bli pissesvårt då jag är väldigt sockerberoende. Men vi kör!

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
    1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    1/9 MiaIa90, 24år,1a barnet,inne på 3dje året med försök.
    3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    3/9 MagicQueen, 3:e barnet, 9:e försöket
    4/9 rosali84, 29år, 2:a barnet, 14:e försöket
    4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket
    4/9 Corner of Queen, 25 år, 1:a barnet, 6:e försöket
    4/9 Alvolina, 2:a barnet
    4/9 josephiine, 24 år, 1:a barnet, 2:a försöket
    5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    5/9 Missyk, 2:a barnet, 1:a försöket
    5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket
    5/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket
    5/9 Kronan84, 29, 2:a barnet, 1:a försöket
    6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket, 
    7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket 
    8/9 Sanara88 26 år 2a försöket 3e barnet
    8/9 Mandy1 32år, 3e barnet, 2a försöket
    9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket
    9/9, vonlarsson, snart 22 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    9/9 lnzmra, 22 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket
    10/9 EmmaK1 27 år, 2:a barnet 4:e försöket
    10/9-12/9 Emmissara, 1:a barnet, 3:e försöket
    11/9 Muffins81
    12/9 Ienmammasliv, 27 år, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/9 tillklaras 35 år, 3:e barnet, 7:e försöket
    13/9 ammela, 29 år, 1:a barnet, 2:a försöket
    12-13/9 Milie, 27 år, 1:a barnet, 6:e försöket
    14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöket
    15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    15/9 Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket
    15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket
    15/9 CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket
    15/9 JOLI, 1:a barnet, 15:e försöket
    16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    17/9 iljans 24år, 2: barnet, 2:a försöket
    17/9 CarolineElf, 24 år, 3:e barnet, 3:e försöket
    17/9 1StoltMamma, 22 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    17/9 Tant Nettan, 27, 3:e barnet, 2:a försöket 
    21/9 Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    Pyret 85

Hur kommer det sig att du ska ha sockerfri lutealfas? Har du läst något om det? Blir nyfiken!
  • joss82
    JOLI skrev 2014-08-20 23:06:13 följande:

Jaha, efter 14e försöker gjorde vi ikväll clearblues spermietest och fick därmed veta att min älskade sambos spermier inte är speciellt många, det blev ett negativt test så nu har vi svaret på varför. Tomma på känslor just nu. Vår största dröm rasar samman just nu

Nej vad tråkigt! Jag är livrädd för att låta sambon göra ett sånt test, vill inte ha negativt! Men det är ju som de andra säger, det betyder inte att ni inte kan få barn. Bara att det kanske är lite krångligt, vilket ni ju redan märkt.
  • joss82
    Mandy1 skrev 2014-08-22 02:18:36 följande:

Har inte varit inne på ett tag men känner ett enormt behov av att skriva av mig då ni är de enda utom min sambo och jag som var att vi försöker...

Min sambo har behövt äta ssri (antidepresiv medicin) för ett tag fram över. Detta har lett till att han inte kan få orgasm som förr. Vi har aldrig haft problem med det förut. Vi hade mys nu på kvällen och det var jättebra men det gick inte för honom så han gav upp. Om jag har äl på tisdag (28 dagarscykel) så är det lugnt då har vi ett till försök på oss men har jag så kort cykel som förra månaden så har jag äl på söndag och jag är bortrest till på tisdag förmiddag så detta känns ju rätt kört. Tycker synd om honom och jag tycker det känns hopplöst att inte ens gå till ett vettigt försök TRÅKIGT!!! Någon med erfarenhet och/eller förslag?

Jobbigt! Tillräckligt stressande att pricka ÄL ändå ju, förstår att det blir ännu svårare för er. Har han tagit upp problemet med sin läkare? Det finns många varianter på antidepressiva och de brukar påverka sexuell funktion i olika hög utsträckning. Kanse han borde prova att byta?
  • joss82
    JOLI skrev 2014-08-22 19:33:04 följande:

Sedam vi fick reda på att min sambo har väldigt få spermier har vi antingen haft total tystnad eller bråkat konstant. Samma kväll vad vi så himla stöttande, vi tröstade varandra. Sedan låtsades han som ingenting, när han såg mig gråta fick jag kommentaren att av böla eller bli blir det inte bätte. Fick en känsla av att han inre brydde sig så mycket och när jag ifrågasatte blev han tokarg. Det är så himla kallt och jag kan inget annat än gråta just nu. Detta har slagit hårt på vårt förhållande. Jag vet varken vad jag ska säga eller göra. Jag älskar honom mer än allt annat men sakerna som sagt emellan oss är oacceptabla. När jag var ledsen igår sa han att jag var omogen och betedde mig som ett barn, då kläckte jag att det var ju tur jag är som ett barn när inte du kan göra några till oss. Sådana kommentarer stup i kvarten, från båda hållen. Jag känner mig så satans elak, men han vill varken prata med mig eller låta mig sörja, och det är så frustrerande. Detta knäcker mig totalt. Jag har inte sovit mer än en och en halv timme sedan i förrgår. Allt snurrar och jag är helt borta på jobbet. Förlåt för jag gnäller hos er, men jag har verkligen ingen att prata med. Efter 14 försök så knäcker ett sådant besked en

Åh, så sorgligt JOLI! Känner verkligen med dig, och er.

Håller helt med Fjällsippa. Ni behöver nog någon att prata med. Och om inte din kille är redo att prata med någon tycker jag att du ska göra det själv. Var i Skåne bor du? Kanske kan du höra av dig till Centrum för sexuell hälsa i Malmö? Annars finns vanliga psykologer och terapeuter ute på vårdcentralerna också.

Det här gäller ju så viktiga och grundläggande saker. Det påverkar din sambo, dig och er relation. Att få reda på att ens reproduktionsförmåga inte är som den ska tror jag är skittufft för jättemånga. Prata med någon!
  • joss82
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:51:24 följande:
    Jag har något slags mentalt mål om att vara gravid på julafton. Spelar ingen roll hur långt gånget. Kommer bli sån enorm besvikelse om det inte är så. Så är väl egentligen jättefint att sätta upp några mål av den typen alls.
    Mitt mentala mål är att jag ska vara gravid senast när jag fyller 32, 12 december. Så ja, jag har också väldigt svårt att tänka mig en julafton där jag inte är gravid! Men det är ju faktiskt rätt länge tills dess, vi har tid på oss!
  • joss82
    lnzmra skrev 2014-08-25 16:09:02 följande:

Va säger ni om detta? På dag 12. phpSl6R8R03915.jpg

Absolut positivt!
  • joss82
    lnzmra skrev 2014-08-25 16:09:02 följande:

Va säger ni om detta? På dag 12. phpSl6R8R03915.jpg

Absolut positivt!
  • joss82
    Gummsan skrev 2014-08-25 16:19:35 följande:

Dag 15. Än inget pos ältest. Hoppades så på att få ner cykeln med den starka bidrottninggelen men det verkar inte så.

Samma här! Hoppades också att bidrottninggelé skulle hjälpa, men ingen äl än och är på dag 17 idag :(. Tyckte i alla fall att strecket såg aningens starkare ut idag, hoppas den är på gång!!
  • joss82
    lnzmra skrev 2014-08-25 17:10:12 följande:
    Då har jag alltså äl inom 48 timmar? Alltså bör det liggas idag/kväll?
    Ja!
  • joss82
    Lollipoppan skrev 2014-08-26 06:45:15 följande:

Tog ett test i morse! phpvYX6eR41519.jpg

Grattis!!!!
Svar på tråden BIM September 2014