BIM September 2014
Hoppas att det går bra för alla er andra
Hej!
Jag fick positivt på äl testet den 26/8 är jag då idag på äl +3?
så när ägget släppt = brobyggande sekret, eller hur?
eller tänker ni att det är när man inte längre får utslag på ÄL-test?
Jag tycker då att äl+1 ska vara dagen efter äl annars blir det ju konstigt. Det är ju då lutealfasen börjar. Man får pos ältest ca en dag före äl. 14 dgr lf ger bim äl+15.
Men ja folk gör väl som dom vill? .;)
Det är mer rättvisande att tala om dgr efter äl ist för bim när det gäller att testa tex. Men jaja? :)
Hur vet ni att ägget har släppt då? Om jag testar positivt ena dagen (dag 1) och negativt dagen efter (dag 2) så tar jag för givet att ägget släppt under dag 1 eftersom det också är då jag har känningar, och räknar därför dag 2 som ÄL+1.
Idag är jag på ÄL+9, fick positivt på ÄL-stickan den 20 aug, negativt den 21 aug.
Någon som kan hjälpa mig här? Har använt RFSU ägglossningsstickor flera månader nu och har alltid lyckats upptäcka min ägglossning med dem. Men den här månaden vill de inte. Sexlust och flytningar säger att ÄL borde vara nu, men testen visade bara halvstarkt för ett par dagar sen och nu ingenting. Kan man ha äl utan att det syns på test? Jag brukar få positivt i typ två dagar annars? Eller är detta en månad utan ägglossning, trots ÄL-flytningar? Suck!
Fick en liten liten stegring på ÄL-test i går. Idag är det lite svagare igen. Är på dag 22 så det hade varit trevligt med ÄL snart. Har haft sedan en vecka tillbaka väldigt ont i magen. Får kraftig molvärk ca 3-4 gånger om dagen. Det behöver ju inte vara äggledarna/livmodern som gör ont men det känns verkligen så. Orkar inte ringa gyn eftersom jag ändå aldrig får hjälp, men är det någon som känner igen detta kring ägglossning?
Börjar känna att det troligtvis finns en anledning till att vi inte lyckas bli gravida. Men nu gör vi några försök till, det borde ju gå:)