• NILE90

BIM September 2014

knaappeen skrev 2014-09-24 16:11:55 följande:

Vad tror ni???Det är testlagrets sticka men strecket kom upp rätt tidig

Vilket LOT-nr är det på den? Det är flera som har haft jätteproblem med stickorna från ett speciellt LOT-nummer den senaste månaden.

Förhoppningsvis är ditt positivt! :)
  • NILE90
    VioloLaviose skrev 2014-09-24 17:10:27 följande:

Jag har 140616 på mina, inga problem då va?

Nej det borde det inte vara, bara 140803 som vissa har fått positivt på vatten till och med.
  • NILE90

Har en knepig mensvärk fortfarande..känns mer mot ljumskarna än mot ryggen som det brukar göra för mig vid riktig mensvärk. Tror faktiskt att vi får ett plus den här månaden, kan det inte bara vara torsdag/fredag nästa vecka nuuuu!

• NILE90
    Manelma skrev 2014-09-24 21:32:00 följande:

Alltså det här med testlagrets test har ju exploderat utom proportioner. Jag har säkert handlat 100 test från dom sen vi börjat försöka i april och helt allvarligt man får inte några konstiga streck om inte det verkligen är något som sker i livmodern. Jag fick suuuuuper duper ljust streck nån gång ibland men det var torkstreck som jag även lyckats fått på annat test (grönt skaft). Men när det verkligen var på riktigt ja då blev det rosa, och det blev starkare o starkare i nyans för varje dag. Så att dissa dessa stickor bara för att några personer inte fått gravid på digitala efter ett streck är o ta i. Jag har både haft och har fortf lott nr som alla varnar för och den visar mitt plus precis som alla andra tester jag tagit. Jag vet att jag är gravid, och har tagit test varje dag för att se hur det mörknar. Det gör det med testlagrets. För 2 år sedan gjorde jag samma sak när jag väntade sonen. Har under tiden jag köpt från dom sen juni inte upplevt att jag fått någon reaktion på stickorna eller falska positiva. Men när det verkligen tog sig så stärktes teststrecket varje dag. 

• NILE90

Fick inte med vad jag ville säga, men jag tycker inte att du ska gå bli arg för att vi varnar för testlagrets stickor av ett visst LOT-nummer.

Bra att stickorna har fungerat för dig, men på sistone är det såååååå många som fått falska positiva och vad vore då inte bättre än att varna andra för dessa stickor så att man inte behöver uppleva den besvikelsen när det inte fanns något litet frö i magen trots allt?

• NILE90

Från en sak till en annan, kan man ha en implementationsdipp på ÄL+6 (BIM-7) redan? Min temp sjönk 0,2 grader idag... :(

• NILE90
    Manelma skrev 2014-09-25 06:53:07 följande:

Varna absolut. Men kanske inte helt förstöra glädjen med ett plus för någon som fått det med testlagrets test. Jag förstår er alla men tänk er själva känslan när ni äntligen plussar & det första man ska göra är misstro det för att massa personer skriver om samma sak.

Klart man tänker till lite om varför folk fått positiva test mitt i cyklerna, men jag kommet inte bojkotta ett företag pg av ett par tester som visat fel. Tycker att det är jätte bra att dom skickat det för expertis! Men förstår även dom. Menar bara att det inte bara behöver handla om det när någon visar ett plus! Förmodligen handlar det om så litet antal tester att det går under vanliga felmariginal men nu har det spridit sig skräck om att varje plus på nån av testlagrets test förmodligen är fake. Vilket inte är fallet.

Varför ens ta den risken att köpa tester därifrån om det nu finns många tester som visar fel? Jag hade undvikit testlagret bara för att slippa få ett falskt positivt rakt upp i ansiktet under en redan så pass känslig period i livet...
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-25 07:09:03 följande:

Min sjönk så mycket i måndags, äl+4.. Idag sjönk den igen. Går bara och oroar mig nu. Om man bara kunde ta det som det kommer... ^^

Jaaa det är ju supernervöst att ta tempen varje morgon om man nu ska gå oroa sig för vad den visar hela tiden, men hoppas fortfarande på det bästa för oss båda. :)
  • NILE90
    Manelma skrev 2014-09-25 07:25:49 följande:
    För att jag brukar bygga mig egna uppfattningar om olika produkter. Särskilt va gäller vad folk skriver på internet. Källkritik är väldigt viktigt. Va vet jag om vilka det är som lägger upp bilder och hur testerna tagits, va vet jag om det när vi är alla anonyma på detta forum? Men jag har använt dessa tester enbart under 2011-2012 o köpt väldigt många på den tiden då jag även följde upp en graviditet som skulle avta och komma ner på 0 i hcg och det va ingen tvekan om att jag skulle använda samma när det var dags att börja bli gravid. Är det verkligen så konstigt? När jag har egen erfarenhet som för mig visat motsatsen. När jag anser mig själv som en storkonsument av deras tester då jag med all ärlighet använt över 100 av deras tester bara sen april och under årskiftet 2011-2012 till april då jag blev gravid sist använt minst lika många om inte mer och aldrig haft något illa att säga om dom testerna. Det är därför jag köper och kommer göra det igen om vi väljer att ha fler syskon till vårt barn. Egna erfarenheter väger tyngre.

Ja men nu handlar det inte om testerna från 2011-2012, det handlar om testerna från augusti 2014 batch 140803. Vet flera som varit jättenöjda med testerna, fram tills den här batchen då var och varannan fått falska positiva. Är det så att du har använt dig av samma batch och fått ett äkta positivt, grattis till dig. Men när det är fler som fått falska positiva än äkta positiva och när Testlagret påstår att testerna är korrekta så väljer i alla fall jag att avstå, från just den batchen. 

Svar på tråden BIM September 2014