• NILE90

BIM September 2014

Malinbarre skrev 2014-09-18 11:46:24 följande:

Alltså vilken underbar gynläkare jag har fått chansen att träffa! Under mina två graviditeter har fått komma på hur många vul/ul jag har velat/ behövt och igår mailade jag henne och frågade om det fanns någonting som hon kunde göra/skriva ut för att öka chansen för en lyckad graviditet (när jag plussar nästa gång) och jag trodde inte hon skulle vilja hjälpa oss. Men när jag vaknade idag så hade hon skrivit ett jätte fint mail där hon berättade att det finns två recept på Apoteket att hämta för mig, progesteron och trombyl. Åh vad det känns skönt! Nu ska jag bara få ägglossning och lyckas att bli gravid en tredje gång! Spännande :D någon som privat något av det? :)

Från FASS: "Trombyl kan, som många antiinflammatoriska läkemedel (s.k. NSAID), försvåra möjligheten att bli gravid och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida."

Var tvungen att googla för att se vad trombyl va, tyckte jag kände igen det (förmodligen från farmors eller mormors medicinaskar). Men jag antar att din gynläkare vet vad som är bra för dig :) 

Hoppas du blir gravid snart igen och får behålla! :) Hjärta

• NILE90
    Det vackraste skrev 2014-09-18 14:00:00 följande:

Det är vanligt att ge en liten dos trombyl till bla de som gör ivf.

Det förbättra blodcirkulation bla. Men ska vara väldigt låg dos.

Ahaa, det visste jag inte. :) 
  • NILE90

Positivt ÄL-test idag, så nu blir det att mysa till det idag och resten av veckan. :)

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-18 16:44:07 följande:

Fick idag beskedet att min bästa vän är gravid. Är så glad för hennes skull men bröt ihop senare.. De hade inte heller försökt speciellt länge..

Usch, jag förstår dig verkligen. Min bästa vän fick barn redan innan vi började försöka men om hon skulle komma och säga att hon är gravid igen innan jag blivit det så hade jag tagit det ganska hårt jag också.

Men man får bryta ihop, snart är det eran tur också! <3
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-18 17:49:35 följande:

Lucka till under älperioden!

Vi pratade om att vara gravida samtidigt nästan varje gång vi sågs. Hur kul det skulle vara. Att hon längtade men att det kanske inte var rätt ÄN. Och nu berättar hon att de väntar barn.. Det var planerat och efterlängtat.

Just nu känns det som att vad än vi gör kommer vi inte få barn, inte på naturlig väg iallafall.. Funkar det inte denna gång drar jag mig ur FL och bebisverkstan igen ett tag..

Samma här, funkar det inte nu så blir det inget mer FL och inga fler ÄL-test. Då får det vara.
  • NILE90
    Malinbarre skrev 2014-09-18 16:50:05 följande:

Jag är sjuksköterska och är väldigt insatt i läkemedel :) det har gjorts forskning på varför man får upprepade missfall, en grej är just (förutom kromosom fel) små små blodproppar i livmodern. Forskningen har visat på ett väldigt bra resultat, flera kvinnor med upprepade missfall har fött friska och välskapta barn med behandling av acetylsalicylsyra :) får jag ett tredje missfall i rad så kommer jag få utredning, och efter det börja med ex trombyl. Men varför inte börja direkt när jag får chansen :D

Det är så himla mycket man inte vet nu märker jag. Haha. Tycker det är sjukt intressant hur kvinnokroppen och allt det här kring bebisskapande fungerar.
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-20 10:58:34 följande:

NILE90, hur går det? :)

Positivt ÄLtest igår och idag, har haft känningar idag så anar att det blir ett negativt test i morgon. :) men vi myser på hela veckan ut. :)

Hur går det själv? ÄL över nu?
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-20 21:06:58 följande:

Tror äl var igår så är på äl+1 nu. Testerna tog slut, haha :)

Har haft konstant molande sen över en vecka tillbaka, förmodligen pga ägglossningen men varför det fortfarande molar vet jag inte. Ingen annan heller :p

Förhoppningsvis har du ett litet frö som gror i magen nu, kanske därför det molar? :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-20 21:26:17 följande:

Meeen blir tårögd när du.säger så! Hoppas!

Det är faktiskt på tiden att det är vår tur nu. :)
  • NILE90

Har nog BIM senare i och med att ÄL förmodligen kom senare. Hade plus igår och negativt idag så ÄL+1 blir väl i morgon? Och BIM blir 4/10 istället, tror jag.

Svar på tråden BIM September 2014