• NILE90

BIM September 2014

Tack för att du puffade, letade efter en sån här tråd igår också men hittade ingen så jag gjordes egen. Men hoppar in här också. BIM 5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 09:50:04 följande:
    Samma ålder och försök på oss, kul! :)

Vad kul! Har ni bara kört på som vanligt eller använt några särskilda "metoder"? :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 10:02:28 följande:
    Vi har kört som vanligt hittills. Min äl är lite smått oregelbunden har jag märkt så min cykel pendlar mellan 28-30 dagar.. Ville testa älstickor denna månad men känner nånstans inom mig att det blir lite för pressat.. Kanske att jag provar det framöver. Däremot funderar jag på det där med bisolvon :) än så länge har jag "bara" börjat äta hälsosammare, börjat motionera mer och slutade röka i juni. Kör du några metoder? :)

Jag kör med ÄL-stickor, bisolvon och ACO Kvinna. Stickorna behövs egentligen inte eftersom jag känner när jag har ägglossning, som en rejäl mensvärk som bara håller i sig i några timmar. Men jag har dom mest för att bekräfta att det verkligen är ÄL jag känner. Bisolvon började jag med förra cykeln och kände väl int direkt någon skillnad. Ska prova igen nu denna cykel också. Ska även börja äta hälsosammare nu efter semestern och börja träna ordentligt igen. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 11:18:37 följande:
    Jag känner oxå av min äl rätt tydligt :) den diffar nån dag +- jämfört med en ägglossningskalender :) Aco kvinna, innehåller den folsyra? :) hur mycket? Kan vara värt att prova även det känner jag :) vitaminer och mineraler är ju bra oavsett om man inte får i sig allt naturligt.

Den innehåller 200mikrogram per tablett och man ska ta två tabletter dagligen. Så det blir 200% av RDI. :) fick även min sambo att börja äta zink-tabletter idag så nu ska vi minsann plussa! Började även med min bisolvon-kur idag igen, äter 3 tabletter dagligen fram till ÄL :)
  • NILE90
    Fjällsippa skrev 2014-08-07 18:10:28 följande:
    Första barnet. Tänkte prova SMEP den här månaden, någon som testat?

Vi provade SMEP under andra försöket, tog sig inte för oss. Tror mer på varannan dag hela månaden. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 18:03:19 följande:
    Okej :) tjohoo, håller tummarna! Min karl tar inga tillskott, däremot har även han slutat röka. Har ett väldigt aktivt jobb samt att han äter bra och allsidig kost. Däremot är vi båda överens om att eventuellt testa honom om vi inte lyckas inom ett år. Vet att clearblue har spermietest; något nån provat?

Min sambo vill inte göra ett spermietest. Det kanske blir aktuellt om det går över ett år och inget händer. :P
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-07 23:08:53 följande:
    Mm, killar är väldigt känsliga vad gäller det där.. Min är likadan. Men som sagt, vi ger det ett år av riktiga försök, efter det har han lovat att kolla. Var i landet bor ni? :)

Vi bor i Göteborg :) ni ?
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-08 09:09:38 följande:
    Okej! :) vi är uppe i norrland haha, Sundsvall :) Fast jag har min lägenhet i Hudiksvall just nu då jag har mitt jobb här. Tillfällig anställning som vikarie. Vi letar bostadsrätt nu så när det är fixat flyttar jag upp och börjar leta jobb :)

Vad skönt med bostadsrätt!! Vi bor i en svindyr hyresrätt, en stor tvåa, men vi letar hus. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-08 11:41:50 följande:
    Ja, ska bli jätteskönt! Vill inte hyra privat mer, haft väldig otur med hyresvärdar... Oh, hus låter mysigt! På landet eller i stan? :)

En bit utanför Göteborg kollar vi, så lite på landet kanske. Men vi vill gärna ha i ett villaområde så vi inte är helt ensamma ute i skogen. :)
  • NILE90
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTAN{#emotions_dlg.flower}

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
    1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    5/9 Dakine, 2:a barnet, 13:e försöket
    6/9 Fjällsippa,första barnet, 5:e försöket, 33 år. 
    15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a försöket
    16/9 joss82, 1:a barnet, 5:e försöket, 31 år
Svar på tråden BIM September 2014