• Lizzie09

BIM September 2014

Pyret 85 skrev 2014-12-10 15:30:23 följande:

Några tapp-experter här? smile1.gif Jag har aldrig tidigare lyckats känna på min tapp men igår lyckades jag för första gången. Tror jag iaf.. haha det är liksom en bula som jag kan känna runt. igår kunde jag inte hitta någon öppning alls men idag efter mkt kännande så kan jag ana en väldigt smal skåra. Antar att tappen är stängd. Den är också ganska hård, kan jämnföras med nästippen. Är detta tappen jag känner? Hur vet jag om den är lågt eller högt placerad?

Jag känner min tapp väldigt lätt, och tycker det låter som att du har hittat din :) Eftersom jag känner min så tydligt så känner jag stor skillnad när den är hög eller låg, den är helt enkelt svårare att nå när den är högt placerad :) Eftersom du känner din nu så kanske det kan vara så att din är låg just nu :)
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2014-12-10 15:39:39 följande:
    Varför ska ni ha uppehåll?
    För att kommer bebis senare än september så hamnar det mitt emellan skola och jobb för mig och det blir en lite knepig situation för oss. Sedan är min sambo född på vintern och han har inte tyckt att det varit så himla kul när han var liten att fylla år så sent, så han har alltid sagt att han inte vill ha några vinterbarn :)
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2014-12-10 18:23:37 följande:

Hehe har tagit mig ett grav test, men kan inte ladda upp från mobilen? Vad behöver jag göra för att det ska funka?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Är det positivt? :D
  • Lizzie09
    Zora skrev 2014-12-11 06:30:07 följande:

Tog ett test imorse och det är positivt! Jag kommer inte kunna jobba idag! smile1.gif

Stort grattis! :D
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2014-12-11 09:59:47 följande:

Hur långt innan brukar den öppna sig?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Min brukar inte öppna sig förrän blödningen startar, men det är nog väldigt individuellt :)
  • Lizzie09

Är förmodligen runt BIM -4 nu och eventuella symtom är mycket flytningar, ömma bröst, vågor av illamående på morgonen, väldigt lättirriterad och måste gå och kissa jämt. Hoppas på att det tyder på graviditet och inte pms! ;)

• Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2014-12-11 18:32:37 följande:
    Ska du inte testa snart?
    Vågar knappt efter vad som hänt tidigare gånger.. Är ju inte helt säker på att det är 4 dagar kvar till BIM heller, men får se om jag kanske vågar mig på ett test imorgon :)
  • Lizzie09

Vaknade med ett annorlunda och rejält illamående imorse, så vågade mig på ett test iallafall! Tycker faktiskt att jag skymtar ett streck till, så tar ett nytt på söndag igen så får vi de vad det säger :) Men vågar inte hoppas riktigt..

• Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2014-12-12 07:04:59 följande:
    Åh hoppas hoppas!
    Jag har också testat idag bara för skojs skull liksom. Tror det var tokblankt. Alltså jag vill ju detta så gärna så jag inbillade mig att jag kunde se något sååååååååååå svaagt. Men tror som sagt bara det var inbillning. Bara ÄL+8 idag och har ju plussat som tidigast på ÄL+10 men då microsvagt!
    Vad spännande! Hoppas hoppas att det var ett riktigt streck du såg! :) När ska du testa igen?
Svar på tråden BIM September 2014