• Emmissara

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2016-07-06 23:10:33 följande:
    Härligt, det är inte så himla långt kvar då ju :D Hm, jag tror nog nästan att det är en liten tjej :) Får se om det stämmer den 22 augusti :D Yes det gjorde jag, första gången jag provade! Så smörjde två ggr/dag fram till vecka 12 och sen 1 gg/dag till vecka 13 innan jag slutade helt :) Körde du med det också?
    Måste fråga då jag är nyfiken, Hur funkar progestron? Då jag har haft 2 missfall så vill jag göra allt för att inte få missfall igen nästa gång jag blir gravid. Eller kan man använda det innan för att bli gravid? Jag har verkligen ingen koll kring detta
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-18 12:25:54 följande:
    Jag började smörja dagen efter ägglossning, morgon och kväll :) Och det funkade ju på första försöket med krämen :D Sen smörjde jag fram till vecka 12 eftersom kroppen då producerar tillräckligt med eget progesteron. Har man brist på progesteron i kroppen så Kan det bidra till svårigheter att bli gravid samt att behålla graviditeter. Många som haft flera missfall blir rekommenderade av bm/läkare att använda sig av det :) 
    Sen använde jag ju mig även av rosenrot och bidrottninggele fram till äl(första gången jag provade det också) eftersom min cykel blev längre och längre. Med dessa blev cykeln 27 dagar igen! 
    Så en kombination av rosenrot, bidrottninggele och progesteronkräm gjorde verkligen underverk för min del! Så jag kan varmt rekommendera dessa :)

Okej, tack så ska jag beställa hem Progesteronkräm, tror jag har ÄL de närmaste dagarna. 

Tänker testa rosenrot eller/och munkpeppar nästa cykel för att försöka få ner längden på min cykel. Jag är idag på CD 37 så har ju tyvärr ganska lång cykel och oregelbunden. De senaste 2 åren har jag en cykel längd mellan 35-62 dagar. 

Hur använde du bidrottninggele? 

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-19 11:49:32 följande:
    Ja gör det! :) Hoppas det kortar ner din cykel, inte kul att ha så lång när man jämt går och väntar på äl :/

Jag tog en kapsel om dagen, från mensens första dag och fram till äl :)
    aa de är inte kul, ja får ju typ också bara ca 6-8 cyklar per år så jag har ju inte så många chanser per år att få till en bebis ;( 

okej tack kanske ska testa de också :D 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-21 09:30:43 följande:
    Hoppas det kommer göra underverk för dig också, håller tummarna för dig! :)
    Har börjat lite smått med progesteronkrämen, har använt den en gång per dag i 3 dagar, imorgon ska jag börja med 2 gånger per dag. Tänkte att de va bättre att börja lite smått så kroppen inte får en chock. 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-08-13 00:14:13 följande:
    Hur funkade krämen för dig? :)
    ja blev inte gravid. Jag kör dock rosenrot och munkpeppar den här cykeln för att få ner längden och sen kör jag progesteron efter ÄL. Det jag fokuserar på just nu är dock att få ner längden på min cykel, orkar verkligen inte ha en cykel på 50-65 dagar. 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-08-13 09:40:32 följande:
    Förstår att det måste vara riktigt segt med så lång cykel :/ Hoppas nu att det gör susen denna gång istället, jag håller tummarna för dig <3
    aa, så jag försöker fokusera på det istället, det har blivit för jobbigt psykiskt och tänka på att jag inte är gravid. Tack, hoppas det också <3 Hur går de för dig då?
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-08-13 12:52:15 följande:
    Kan förstå det :/ Vad säger bm om dina långa cykler? Det finns inget "starkare" att få för att korta ner den?

Jo tack för mig går det bra! Är i vecka 19 nu och har 10 dagar kvar till rul, längtar som sjutton till att få veta om det är en flicka eller pojk som gömmer sig där inne :)
    Det som finns är pergotime, men vi kommer vänta lite med det (har fått utlovat att få det för 2 cykler). Anledningen att vi väntar är att jag kommer börja studera min sista termin nu och fram till sista oktober kommer jag ha en sysselsättning på 200%, plugg på 175% och sen jobb på 25%. Ifall jag blir gravid nu så kommer jag bli överlycklig, men det skulle vara lite skönt om det dröjde till efter den här jobbiga perioden så man slipper ha alla gravidsymtom + massa plugg att göra. I november pluggar jag bara 50-75% så då blir det lite lugnare. 

åå de är ju riktigt snart, härligt. Vad säger magkänslan? 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-08-13 14:39:02 följande:

Oj, fullt upp! :) Ah men så bra, skönt att ha lite annat att tänka på ett tag också. Den månaden jag blev gravid tänkte jag att jag trivdes så otroligt bra på mitt nya jobb så graviditet kunde vänta. Och just den månaden lyckades det, haha.

Åh jag vet faktiskt inte.. Kanske tjej!

Haha aa lite för mycket kanske, men vill bli klar så snabbt som möjligt nu när de inte blir barn i november. Men aa de är skönt, när ja blev gravid i feb så hade ja massa saker o tänka på så tänkte inte ens på graviditet. Lite kul.

Okej då får vi se vad de blir :)
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2016-08-13 15:25:04 följande:
    Vet inte om jag har skrivit det här. Men det gick återigen åt helvete igen. Tredje missfallet i rad, såg hjärtat slå i vecka 7 men sedan vid nästa ultraljud hade hjärtat slutat slå :( Närmar oss 3 år nu och ingen bebis. Har startat med missfallsutredning men inte fått svaren än. Tog första provet för två månader sedan och de brukar ta mellan 6-8 veckor för att få svar. Fick min första mens efter missfallet nu i måndags. Får se när nästa ivf-försök blir. Har 5 embryon i frysen, men vill inte använda dessa om läkaren inte vill skriva ut någon stödmedicin. Ska till kliniken på fredag, är lite nervös vad de säger. Annars så kommer vi betala själva och byta klinik där de gör en studie med stödbehandling för ev. minska risken för missfall. Behandlingen ska trycka ner immunförsvaret som de tror är för aktivt vid oförklarligt barnlöshet och vid oförklarliga upprepade missfall. Känner mig helt uppgiven annars att fortsätta om vi inte får mer hjälp.
    åå har helt missat att du har skrivit dehär :( hur går de för dig? <3 
Svar på tråden BIM September 2014