Lizzie09 skrev 2016-07-18 12:25:54 följande:
Jag började smörja dagen efter ägglossning, morgon och kväll :) Och det funkade ju på första försöket med krämen :D Sen smörjde jag fram till vecka 12 eftersom kroppen då producerar tillräckligt med eget progesteron. Har man brist på progesteron i kroppen så Kan det bidra till svårigheter att bli gravid samt att behålla graviditeter. Många som haft flera missfall blir rekommenderade av bm/läkare att använda sig av det :)
Sen använde jag ju mig även av rosenrot och bidrottninggele fram till äl(första gången jag provade det också) eftersom min cykel blev längre och längre. Med dessa blev cykeln 27 dagar igen!
Så en kombination av rosenrot, bidrottninggele och progesteronkräm gjorde verkligen underverk för min del! Så jag kan varmt rekommendera dessa :)
Okej, tack så ska jag beställa hem Progesteronkräm, tror jag har ÄL de närmaste dagarna.
Tänker testa rosenrot eller/och munkpeppar nästa cykel för att försöka få ner längden på min cykel. Jag är idag på CD 37 så har ju tyvärr ganska lång cykel och oregelbunden. De senaste 2 åren har jag en cykel längd mellan 35-62 dagar.
Hur använde du bidrottninggele?