• Emmissara

BIM September 2014

Det vackraste skrev 2015-06-30 12:09:11 följande:
    Ok :) men totalt bara fyra försök, men långa cykler. Tycker att du borde få hjälp med att lorta ner dem till under 35 dagar.

Ta blodprov för progesteron på dag 21-23 och visar det på utebliven äl får du gulkroppshormon dag 36 att ta några dagar för att få blödning sen, och klomifentabl nästa cykel dag 5-9 för att få ägglossning i normal tid.
    Aa har som sagt inte orkar hålla koll men någonstans där 4-5 försök,

Aa de va därför jag ringde till gyn, men nepp det va inget de kunde göra för min del.... Jag har nu en lutealfas på 16 dagar så jag ska egentligen ha äl på dag 19 (dag 45 är det längsta jag har gått och är nu på dag 24, bara vänta och se)
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-03 15:39:54 följande:

Igår morse, klockan 08.00, åkte vi in till klinisk klinik och lämnade sperma och blodprover. Mannen fick lämna ett rör för blodprov, medan jag fick lämna 6-7 st. Nu är processen igång i alla fall även om det är evighet tills vi får svar på proverna. 

härligt att ni är igång (Y)
  • Emmissara

Känner typ hugg och molande värk i tjejmagen nu under någon timme, NC har inte satt ut mitt Äl än men jag är kanske på äl+2 möjligtvis äl+3.

Vill inte hoppas för mycket men har aldrig haft de såhär innan. 

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2015-07-06 12:04:50 följande:

Idag fick jag äntligen ett negativt graviditetstest, 1 månad och 5 dagar efter cytotec. Det har varit en väldigt tuff och jobbig månad, och det är fortfarande jobbigt, men det är skönt att graviditeten inte har några spår kvar i kroppen längre. Nu börjar vi om på ny kula. Bryr mig dock inte alls om att leta efter min ÄL, orkar helt enkelt inte. Nu hoppas vi att det inte dröjer allt för länge innan vi får ett plus igen..

Härligt :) kan bara föreställa mig hur tufft det måste ha varit. 
    nu håller vi alla tummar att ni får ett plus snart igen :) 
  • Emmissara

Joli- säger som de andra, finner inga ord. Men ger er all styrka <3

Ni andra, jag har en liten fråga. Jag har en lutealfas på 16 dagar, hur tidigt skulle jag kunna testa? Tänker ändå att "normalt" är ju 14 så borde väl kunna se ett svar på bim -3, eller?

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2015-07-10 16:43:33 följande:
    Jag fick plus på ÄL+11. Tror att man i tidigaste laget kan se plus vid ÄL+ 9-10
    då borde jag ju få ett plus på ÄL+13-14 om jag skulle vara gravid. Jag åker nämligen på en festival utomlands 22 Juli så skulle vara skönt att veta innan om man va gravid eller ej. Jag fick en tempökning idag, så borde haft ÄL igår (får se när appen sätter ut det) 
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-10 14:54:57 följande:
    Hmm... Jag hade räknad efter min egen cykel och testat tidigast på BIM. Du kan kanske se vid -3, men hoppet är inte ute om det är negativt så att säga.
    Ne precis, men som jag skrev i svaret här över, så ska jag iväg på en stor festival utomlands, och det är mycket alkohol där. Hur skulle ni gjort? om jag inte får ett plus innan. Vågar man dricka lite? (vill absolut inte dricka mycket om det finns en chans att jag är gravid, men är det okej med lite?) 
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-10 17:22:17 följande:
    Ja. I ett så tidigt stadie av graviditet har inte fostret börjat ta näring från mamman utan får det från gulkroppen. Det är först i en senare vecka som näringen börjar tas från moderkakan. Så jag hade druckit i den mängd som känns ok.
    okej, va bra, det känns lite mer betryggande :) 
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-11 17:19:33 följande:

Så rädd. BIM+1, ingen mens än. Klarar inte ett sånt här nederlag. Kan mensen bara inte komma om den ska komma.

Ååh, jag hoppas att det går vägen för dig, kram
  • Emmissara
    eagle87 skrev 2015-07-12 02:57:53 följande:

Så jävla ledsen. Haft värsta bråket med min man. Han vill inte ha barn genom ivf O jag orkar inte försöka mer på Egen hand O må såhär jävla dåligt. Han fattar inte hur dåligt jag mår av barnlösheten. Varför skulle han? Han har ju allt här sin familj O sin systers bebis söm fyller 1 i sept. Han fyller år när vi skulle åka på semester så nu är semestern inställd oxå för de går ju inte att mannen min inte är med på syster sonens kalas.

Nej men fy :( vet inte riktigt va ja ska säga, de där har jag varit rädd för att min man ska tycka. Men jag hoppas att du får tillräckligt med kraft för att försöka förklara för honom, ni tillsammans ska ju ändå bestämma det inte bara en person. Vet inte om det går att komma fram till någon kompromiss som funkar för er båda?
Svar på tråden BIM September 2014