• Emmissara

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2015-05-12 15:41:02 följande:

Har läst och lyssnat på det alla säger. Håller med er i stort sett allt. Kan också tycka trådens namn påminner om hur länge man kämpat så som någon skrev. Kan inte byta namn på tråden, så alternativen är att behålla namnet eller skapa en ny tråd för alla som hänger kvar (även ni som plussat), posta länken här och "starta på nytt".

Vill gärna att vi kan dela hur vi hanterar vår längtan mer här. Tror många av oss är rädda att trigga andra. Vi vet ju alla hur jobbigt det kan vara och vill inte lägga mer stress på någon. Men vi måste kunna dela alla delar av processen här, alla tankar, annars kommer gruppen dö ut. 

Ja, vissa dagar är det skit och gråt och depp, men kanske vi kan börja skriva typ "TW" alltså tripper warning, om vi tror någon kan ta illa upp. 

Jag har tillexempel en del saker jag läst och lyssnat på som hjälpt mig känna mig mindre ensam, är det något ni är intresserade att få tips om??

Jag tänker inte riktigt på namnet på tråden, kan vara för att vi inte försöker aktivt just nu. Men om det är några som vill att vi ska starta en ny tråd så går det jätte bra för min del. 

Iaf idag känner jag mig som en jojo. Har varit och jobbat första dagen på mitt nya jobb. Känns jätte kul och personalen var helt underbar och aa allt det känns jätte bra och kul. Men samtidigt finns det i bakhuvudet att idag är det 20 år sedan min tvilling gick bort och när den tanken kommer så faller man platt ner till marken. 

Men överlag så mår jag bra idag, min mamma var här igår och vi pratade mycket om hur vi mår angående min tvilling, men vi pratade även om mitt missfall och jag mår lite bättre nu när jag har hört henne förklara lite saker. 

Har ni planerat något inför "långhelgen" nu? Jag ska jobba fram tills på lördag och direkt efter jobbet på lördag så åker jag till min kusin i Stockholm för att umgås och testa olika sminkningar till bröllopet :D 
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2015-05-13 13:01:13 följande:

Behöver er hjälp nu. Tog ett graviditetstest i morse för jag mått illa två dagar nu i rad. Inom 10 minuter syntes svagt svagt men såg grått ut. Innan jag gick till jobbet i morse ca efter 35 min såg det ut så här. Är det någon som fått likadana torkstreck? Brukar aldrig få nåt om jag inte är gravid. Är livrädd nu att det tumören har kommit tillbaka. Vi har haft sex utan skydd men ej kommit i mig så risken är väldigt liten att det ska vara en graviditet.

Jag förstår din rädsla. Jag har dock aldrig använt sådana test så jag kan inte riktigt svara på din fråga, men jag tror att det bara är ett torkstreck, känns som man har sett sådana torkstreck ganska ofta här på FL med dom testen. Men testa om några dagar igen för att vara på säkra sidan. Men om du tyckte det såg grått ut så tror jag nog inte att du ska behöva oroa dig. 

Kram <3 

• Emmissara

ååh, blir så irriterad på min kropp, har idag haft lite småblödningar (aldrig haft det innan) enligt appen så har jag inte haft någon direkt temphöjning den här cykeln, (har inte tagit tempen de senaste 2 dagarna så vet inte hur det har sett ut nu) 

Men kan man ha haft ägglossning även fast att man inte hade en ökning som höll i sig?

såhär ser min temp ut den här månaden. 

• Emmissara
    fruannie skrev 2015-05-19 11:38:57 följande:

Hade väl direkt inga tvivel igår men jag ville ändå dra ut på de för de blir så lång väntan men jag måste ju ha de bekräftat så idag på bim +6 tog jag testet. Hoppas ju på en tredje gången gillt men jag vågar inte tro på det här.

åå vad härligt, Grattis, Nu håller vi alla tummarna att det ska gå vägen :) 
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-25 12:58:41 följande:

Hur ligger, ni som är kvar, i menscykeln nu? Jag har ingen koll på min äl eftersom att den börjat hoppa lite. När jag körde ältester förra året var den på dag 19, när jag började tempa inföll den på dag 13 och lutealfasen var plötsligt på 15 dagar. Gör jag en gissning så ligger jag väl på äl+9.

Känt stickningar och hugg i äggstockarna för bara nån dag sen i några dagar. Har mer flytningar än vanlig. Väntar på pms som innebär illamående och humörsvängningar.

Jag tror ju att vi är ofrivilligt barnlösa av någon anledning så att vi ska bli gravida naturligt känns tveksamt.

Jag vet inte riktigt vart jag ligger, den här cykeln har varit lite konstig är på cykel dag 49, jag tejpar men har den senaste veckan varit borta så har glömt det lite men jag tejpade igår och då var det på 36,23, så om jag kan lite på det så har jag haft ägglossning för några dagar sedan, hade lite blod i flytningarna måndag till onsdag förra veckan (första gången det någonsin har hänt) tejpade på onsdagen och då var den på 35,67 men glömde som sagt att tempa torsdag till lördag så vet inte när jag hade ägglossningen. 

Förra cykeln hade jag lutealfas på 16 dagar, så är lite spänd på att se hur detta ska gå nu. 

• Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-25 16:25:55 följande:
    Får hoppas du haft äl, låter långt med 49 dagar! Kanske var blödningen pga ägglossning, eller kanske nidblödning? :D
    aa, lär väl se det på tempen de närmaste dagarna. Men aa 49 är långt dock har min längsta cykel varit 62, sedan missfallet i maj 2014 så har ju som sagt min kropp inte gått tillbaka till normalt. Kanske borde testa mig imorgon också för säkerhets skull. Ska till sjukhuset imorgon för en ganska stor behandling så kanske vore bra att veta ifall man är gravid isf :P 
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-26 11:25:03 följande:
    Tog du test imorse?

Vad är det för behandling du ska göra, om man får vara nyfiken? :)
    ne, tog inget test imorse. hade en sänkning i tempen ner till 36,07. 

visst kan jag säga det, jag har kronisk smärta sedan 5,5 år tillbaka så fick en behandling för det. Får kortison sprutor in vid ryggraden, och detta får jag var 3e månad, dock fick jag reda på att jag inte får dessa behandlingar när jag blir gravid så får hålla lite extra koll nu. 
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-26 13:58:53 följande:
    Okej.

Okej, låter obehagligt! Är det något som ska behandlas hela livet? Påverkar det chanserna att bli gravid?

Man vet inte, jag har fått behandlingar under ett år nu och jag märker att jag mår bättre så förhoppningsvis behöver jag inte ha det hela livet eller typ längre tid mellan behandlingarna. 

Jag vet inte riktigt hur det påverkar men tror inte att de gör att det blir bättre iaf, tyvärr :( 

Är livrädd över hur jag kommer må när jag blir gravid då jag inte kommer få några behandlingar och mina mediciner for man absolut inte använda vid graviditet eller amning. Min smärta sitter vid blindtarmen typ men det är en muskel och nervskada där, och jag mår alltid dåligt när min mage är svullen, har ätit mycket eller behöver gå på toa. Men men bara att bita i det sura äpplet...

• Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-26 21:54:54 följande:
    Har du rådfrågat över medicinering när ni försöker bli gravida? Det vore en bra idé tycker jag, och att du läser på om det. Vore ju jävligt surt om det påverkar era chanser menar jag! :(
    Aa jag har pratat med min husläkare om mina mediciner så har sedan i höstas i stort sätt slutat med den medicinen, tar den bara när jag får riktiga smärtattacker, så blir väl kanske max en gång i månaden nu. Innan mina behandlingar som började för ett år sedan så tog jag medicin 3-4 gånger i veckan så det är ju en stor skillnad. 
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-05-27 06:48:28 följande:

Var på VUL igår och doktorn beräknade mig till 8+4 (jag själv beräknade 8+5) så stämde ganska bra. Hjärtat tickade på fint. Känns som jag kan slappna av liiiite mer nu.

åå vad härligt :D Grattis igen 
Svar på tråden BIM September 2014