Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Ingen bebis 2015 heller. Jag har seriösa tankar om att sluta försöka för det är inte ens roligt längre. Jag trodde verkligen på denna månad då tempen var så hög och stadig. Men icke. Vi har nu passerat ett års försök och vi kommer inte få någon hjälp förrän jag gått ner i vikt. Så jag får "glatt" vänta till minst nästa år. Ha det bra allihop.

• SecretlyMe

Ni kan ta bort mig. Lycka till ni andra.

• SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-04-13 18:46:29 följande:

Hejhej! Jag ville bara kika in och heja på er<3 jag läser en massa av vad ni skriver och hoppas så jäkla för er alla!

Vi fick häromdagen reda på att vi tydligen ska ha tvillingar. Helt galet.

Woho, grattis till dig!!
  • SecretlyMe

Vet att jag hoppat ur tråden och kanske inte "förtjänar" att sitta här och ventilera tankar, men jag har ingenstans att prata av mig annars.

Vill börja med att säga att jag håller mina tummar för er som så tappert kämpar, jag tänker på er allihopa nästan dagligen. Ni förtjänar era fina plus och jag önskar att det snart är er tur.

Idag fick min fina vän sin lilla pojke. Jag drömde ju om att få ha mage samtidigt som henne, att våra bebisar skulle bli bästisar. Vem drömmer inte om det? Jag trodde att jag åtminstone skulle bli gravid under tiden hon var det, men nej. Så blev det inte..

12 månaders försök har nu passerat och jag känner lite både och. Jag vill inte ha mer schema-sex och jag orkar inte med allt testande som ändå bara visar negativt. På ett sätt har jag accepterat det och valt att inte längre bry mig om ägglossning längre. Bara hålla koll på bimdagen eftersom att jag hatar överraskningar (haha).

Men jag är så frustrerad. Jag vill bli gravid NU. Men då slås jag av tanken att jag orsakar min egen olycka - jag väger för mycket. Iallafall i bmi mått mätt. Jag vet att jag bär omkring på några extra kilon men det är även dessa kilon som sätter stopp för utredning. Nu har ju jag inte pratat med någon bm men tänkt göra det efter sommaren då kliniken är stängd över sommaren.

Men jag lever även med sockerberoende. Och det är, trots motivation, jävligt svårt att gå ner i vikt. Detta blir som en ond cirkel svår att ta sig ur. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga..

Tack för att jag får ta plats här. Kram på er allihop. <3

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-04-13 21:21:46 följande:

Du är alltid välkommen att skriva här tjejen <3

Förstår dina tankar. Jag och min syster blev ju gravida typ samtidigt men jag fick ju mf. Hennes underbaring blir 3 veckor idag. Men jag får ju gosa hur mycket jag vill med honom men det är ju såklart inte samma sak.

Jag har också sagt att jag skiter i äl-test osv men när väl flytningarna kommer så MÅSTE jag bekräfta med ett test fast att jag vet att det är positivt. haha lite sjuk är man allt!

Ja det där sockerberoendet alltså. Jag har äntligen lyckats ta mig ur mitt. Det krävdes 1 månad helt utan socker. åt sen gottis en helg och sen på nästa gottisfria månad. Nu vill jag knappt äta något gottis då jag har en bröllopsklänning som snart ska beställas och vill hinna gå ner så mycket jag kan nu.

Hoppas du snart får den hjälpen du förtjänar vännen!

Tänker ofta på dig och saknar dig här i tråden!

stor kram <3

Tack för dina ord, Pyret.

Nej, det blir ju inte riktigt samma sak. Jag har ju systerdottern jag myser med nästan varje dag sedan hon föddes i augusti förra året. Det blir en blandning av sorg och lycka mellan gångerna.

Just nu har jag känt att det varit skönt att inte ha barn. Jag har inte orkat med det i allt som sker omkring just nu. Jag och sambon har hunnit med storbråk flera ggr om men jag tror att flytten påverkar oss båda med stressen att hinna, bl a har vi det just nu dåligt ställt ekonomiskt och det tär ju på kroppen och psyket. Han tar sig några öl ibland på veckorna men ljuger om det och jag blir så ordentligt jävla arg över det. Det har pågått under så lång tid att jag börjat haft second thoughts. Men jag låter det hela ro lite, jag måste släppa mitt kontrollbehov och låta karln vara vuxen och ta eget ansvar. Men det är ju just lögnerna.. Syrran föreslår parterapi, kanske vore det något att fundera över seriöst. Vi får se vad som händer efter inflytt, lämnar nycklarna sista april.

Sockerberoendet är en bitch och har mig i sitt grepp. Jag får lixom inte nog, det tar inte stopp. Äter tills jag mår illa. Jag misstänker att det här är tröstätande, att jag behöver prata av mig. Få skrika, sparka, slå, älta, gråta och göra om samma veva några gånger. Jag hoppas orken och motivationen blir bättre när denna stress över flytt, jobb och städ är över. När man fått landa och komma in i rutiner igen.

Hoppas du når dina mål! Vad kul att höra att det går bra för dig. Nu fattas bara det fantastiska plusset. <3 kram
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-04-16 12:55:03 följande:

Jag kan knappt tro att det är sant! ÄNTLIGEN! Jag är så lycklig att jag skakar, gråter och skrattar på en och samma gång! Ett fint blått streck som dök upp på en gång! Åååh <3

Grattis Lizzie. Hur många försök har det blivit? <3
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-04-16 12:59:47 följande:

Tack! <3 Tror det blev 7:e eller 8:e försöket för oss, och jag tror att det var Bisolvonmetoden som vi har att tacka för hjälpen! :)

Härligt, önskar dig all lycka till med graviditeten <3
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-04-16 13:05:39 följande:

Någon som ser något? Tycker mig ana något svagt. Svårt att fånga på bild. Bara på ÄL+7 idag och med emurin.

Jag ser något men vågar inte säga om det är ett plus då cb är så duktig på spökstreck. Är det nåt där så borde det ha ökat till i övermorgon så om du vill och kan så testa med morgonurin då :)
  • SecretlyMe
    Milie skrev 2015-04-16 13:36:44 följande:

Vad roligt att tråden fortfarande är igång! Jag har inte varit inne på Familjeliv på ett par månader och hade nästan 700 inlägg att läsa i den här tråden, det tog sin lilla tid. Hehe. De andra trådarna jag är med i orkar jag inte läsa igenom, men här vill jag gärna hänga med. Här är det mest spännande.

Grattis till er som plussat!

Kul att du tittar in!

Hur har du det? :)
  • SecretlyMe
    Milie skrev 2015-04-16 16:03:37 följande:

Jodå, det tuffar på. Jag skulle ljuga om jag sa att jag njuter av varje sekund, men jag försöker att inte känna efter så noga. Några krämpor här och där får man räkna med i vecka 31.

Hur är det för dig? Förstår då jag läst igenom att hoppet dalat lite på sistone, men känns det som att det är på uppgång? Jag minns hur arg jag kunde vara just när mensen kommit och att jag tänkte flera gånger att jag inte orkar mer, men så när ägglossningen närmade sig så steg hoppet tillsammans med LH. Alternativt att jag kom på någon ny metod.

Jag förstår. Hoppas du ändå mår bra trots omständigheterna :) Har ni kikat på kön?

Nej, ingen uppgång här. Jag vill inte försöka mer utan vill vänta ut sommaren och se vad kanske kk säger till hösten. Så jag har slutat tempa och har ingen koll på ägglossning eller bim. Inga fler vitaminer och sånt. Sju år får fan va nog :)
Svar på tråden BIM September 2014