Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Mensen kom i förrgår men det är ingen fara. Jag är van.

• SecretlyMe

Hur är det med alla som plussat i tråden? :) Är det någon/några som hänger kvar här?

Milie, NILE90, Ellonbellon för att nämna några? :)

Det börjar ju kännas hopplöst här. Känner inte riktigt att jag kan knyta an till andra här längre :( Vi är ju få nu som inte blivit gravida ännu och det är mycket sorg och förtvivlan här inne. Ibland tycker jag det är skitjobbigt att höra om andras graviditeter pga avund medan jag andra dagar tycker det är roligt att höra och tycker det är mysigt :)

För varje negativt test, för varje jävla mens så gräver sig gropen djupare. 13 jävla inprickade ägglossningar. Nä fy fan för det här!!

Finns ingen tröst i världen för nån av oss som inte blivit gravida ännu. För kämpar gör vi, varenda jävla månad, in och ut. Och även om man inte missunnar någon en graviditet är det svårt att lyckönska andra och vara glad för andras skull när detta är en tid man faktiskt måste tänka på sig själv.

Ibland blir man så arg och egoistisk när man ser andra gnälla över att det inte tog sig på första försöket, andra försöket eller tredje försöket när man själv ligger på över ett års försök.

Men allt man behöver är förståelse. För varandra, oavsett antal försök. Men visst svider det lite när man nonchaleras.

Aja, önskar alla gravida lycka till iallafall och jag önskar att vi icke gravida ska få bli det snart. Väldigt snart. Helst igår. Kram på er.

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-10 13:19:15 följande:

Känner igen mig i det du skrive, men jag får dåligt samvete när jag skriver här just pga att vi vill gärna ha barn men valt att inte tänka på deT. Vi använder inga tester lr försöker pricka in äl. Som nu, enligt Appen hade jag äl i fredags. Hade sex natten mellan ons-tors och sen idag.. Men bara pga att vi hade de begäret. . Inte en tanke på äl. Sådant ger mig dåligt samvete pga att t.e.x du, kämpar så dant för de! Ingen av oss har blivit gravida än, men vet inte om jag skulle "våga" skriva det här, om de händer..

För mig är det alltid en glad nyhet att få höra er andra lyckas. Mitt avund ska aldrig behöva påverka er andra.

Jag kämpar rent mentalt, men har lagt barnverkstan på hyllan. Jag körde ältest förra året och började tempa i februari/mars men slutade med det oxå. Denna gång, april/maj hade jag varken koll på temp eller flytningar. Jag lessnade och slutade efter min tempsäkning som då kunde ha varit äldipp. Testade mig enbart då jag hade sån enorm mensvärk i en vecka men hade ingen aning om var jag låg i cykeln just då.

Hoppas jag inte gjorde dig ledsen eller på något sätt fått dig att känna att du inte kan glädjas här inne eller dela med dig av något. Det var absolut inte mitt syfte. Kram på dig!
  • SecretlyMe
    Ellonbellon skrev 2015-05-10 16:12:22 följande:

Av en händelse kikade jag in idag :)

För mig går det bra, jag är i vecka 32 på tisdag och lillen växer som han ska. Har fått foglossning och är 100% sjukskriven, men njuter ändå av att vara gravid. Kan fortfarande inte förstå att det har gått vägen. Jag lider så med er som aldrig får ert + eller som får missfall efter missfall. Jag har ju känt som ni en gång, även om det bleknar med tiden. Ju längre graviditeten har gått desto mer har jag insett att detta är en pojke som var menad att bli till och komma till oss och det var definitivt värt väntan <3.

Håller alla tummar jag har att ni ska få känna den lyckan och glädjen väldigt snart!

Vad kul att höra från dig! :)

Åh, så det är en pojk du väntar, vad kul! Synd dock med sjukskrivningen, hoppas du repar dig snabbt efter förlossningen.

Givetvis ska du glädjas över denna lycka att bli gravid, det tog er många försök och jag förstår precis. Oavsett när man blir gravid och oavsett antal försök har man full rätt att bli glad <3

Önskar dig all lycka till att äntligen få vara mamma :)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-10 16:02:04 följande:

Kanske är det så att efter nio månader håller den här tråden på att dö ut Vi är men handfull kvar som inte plussat, som kämpar och prickar in, tar tester och gratulerar andra. Hur länge kan en tråd överleva med så få medlemmar? Kanske fet är dags att söka sig till trådar för dem som har svårt att få barn

Ju färre man är desto mindre aktivitet, så är det ju. Men det finns inget hopp och längtan kvar i tråden och man dras lätt med i det dystra. Så jag kan nog hålla med dig om att det kanske är dags att man söker sig till en "svårt att bli gravid"-tråd. För min del orkar jag inte, många trådar är full av "jag blev gravid direkt" eller "jag har det värst för vi har försökt längst".
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-05-10 16:13:25 följande:

Jag vill så gärna fortsätta följa er som är kvar.. Ja vet inte om ni som fortf kan känna igen er men ibland blir ja ledsen av den här tråden dels för namnet bim september då känner man shit så lång tid har gått O jag är fortf på samma plats. Folk har liksom bf snart, även när man ser hur många som plussat visst är ja glad för allas skull men får mig O känna att de ngt fel på mig O de aldrig kommer gå spec inte på egen hand för om de kunde gå skulle de väll hänt by now för de har ju hänt för nästan alla andra. Va med i en letrozol tråd där har de flesta oxå plussat. Kollade i en spolning tråd O där har de flesta plussat efter spolning. Men jag är den eviga kvar som aldrig får de där plussat ändå är de INGET FEL. Ägglossning är bra, äl ledare e bra, progestron bra,spermier bra. Ålder bra

Då har du iallafall fått svar på att allt är ok :) Då får ni fortsätta som ni gör, försök släppa pressen lite med test och temp så du får slappna av lite. Jag tror, och fått den uppfattningen, att du är så spänd och uppstressad. Du behöver avkoppling gumman. Jag vet att du längtar men nu behöver du faktiskt backa ett steg och ta det lugnt. Stressa ner, du kommer gå in i väggen annars. Tro mig, jag har varit där. Dessutom tar relationen så jävla mycket stryk och ska det hålla måste man vårda den ömt, inte låta drömmen om barn ta över. Kram på dig.
  • SecretlyMe
    Zora skrev 2015-05-10 17:44:46 följande:

Hej på er! Jag kikar in här titt som tätt och gläds med de som får sitt efterlängtade + samtidigt som jag förstår förtvivlan hos er som ännu inte lyckats.

För oss tog det ju 7 mån och jämfört med vissa av er här så är det ju kanske snabbt, men för oss kändes det som en evighet för vi hade ju sex precis när vi skulle varje månad. Körde med Äl stickor och tempmetoden och trots det blev det inget på 7 mån.

Nu är jag iallafall i v 26 och allt verkar bra hittills.

Förstår er som funderar på att gå vidare till andra trådar eftersom det kanske inte är så jättemånga kvar här inne. Fler personer i liknande sits kanske kan ge råd och tips och ge en möjlighet att känna samhörighet med flera.

Går ni vidare till andra trådar kommer jag tyvärr inte kunna följa er längre, men jag kommer ha kvar den hör tråden som favorit så hoppas jag i så fall att ni vill uppdatera här någon gång ibland

Sen hoppas jag att ni som ännu inte sökt hjälp och försökt längre än ett år gör det så snart som möjligt. Allt för att ni ska få ert + och slippa fundera på om det är något fel.

Önskar av hela mitt hjärta att ni alla får era bebisar snart!

Hej Zora, kul att höra från dig oxå!

Ja, 7 månader är ju individuellt vad man känner är lång tid men jag tror att när man verkligen vill skaffa barn så känns det dubbelt så långt vid varje misslyckat försök. Sju månader i övrigt, utan att blanda in barnverkstan, är inte så lång tid egentligen ;) Tänker mycket på citatet "sommaren är kort" haha.

Hoppas allt är bra med dig och lycka till med bebis i magen :)
  • SecretlyMe
    Zora skrev 2015-05-10 18:19:35 följande:

Jag håller med dig. 7 månader i "verkliga livet" är kort tid men som du säger är varje misslyckat försök i barnverkstan en evighet, särskilt när man tycker att varje försök varit helt optimalt inprickat!

Kanske var det i mitt fall att jag inte har åldern på min sida som gjorde att jag tyckte att det var jobbigt att det tog lite tid (vet att jag redan efter 3-4 månader började känna någon form av panik) Är 37. Ville ju så gärna hinna få iallafall ett syskon till dottern innan det var för sent..

Jag mår skapligt. Vissa gravidkrämpor börjar dock tyvärr smyga sig på...

Önskar dig också all lycka till!!!

Ja, jag kan tänka mig att du känt så. Är glad för din skull att ni lyckats och får er önskan uppfylld :)

Jag hoppas gravidsymtomen inte blir mycket värre och att du kan njuta så mycket som möjligt av graviditeten :)

Tack så mycket och kram på dig!
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-05-10 18:50:33 följande:

Jag hänger också kvar här, vill så gärna veta hur det går för alla här inne. Har fått så mycket stöd och peppning i denna grupp genom månaderna som gått.

Jag går in i vecka 8 imorgon och mår faktiskt väldigt bra, har jätteömma bröst och illamående till och från, men det är inte till något större besvär. Ska på tidigt ultraljud den 27:e, längtar som sjutton! :)

Hejar på er allihop här inne och hoppas att det verkligen är er tur snart! Är det någon som har provat Bisolvonmetoden? Den hjälpte oss :)

Skönt att du mår bra :) Kul med ultraljud, vad härligt för er!

Inte provat bisolvon, läste senast att det kan förtunna slemhinnan och då har ägget svårt att fästa. Kanske värt att prova när man ändå hört så gott om det. Vi kanske provar något sånt i sommar.

Kram på dig oxå och lycka till med graviditeten :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-10 19:12:42 följande:

Nedå det är lugnt

Tror ju innerst inne att alla vi blir gravida förr lr senAre. Detta är mitt 8 lr 9e försök?

Sonen sa idag: mamma, kan du inte föda barn snart!? Jag vill ha en lillebror!

Haha, tror inte han är nöjd med lillesyster :-P

Hoppas det tar sig nu snart för er då :)

Hihi, vad roligt ändå med längtansfulla barn. Då blir det nog inga problem sedan när det väl kommer en ny i familjen :)
Svar på tråden BIM September 2014