Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2015-09-12 10:18:06 följande:

Hoppas allt blir bra för er! När börjar utredningen? :)

Vi hade tid den 25/8 men blev förflyttat till 17/9. Fick hem remisser till blodprov men inte tagit några ännu. Av anledningen att jag vill träffa och prata med dom först eftersom jag fortfarande har för högt bmi och vill veta om vi fortfarande kan få hjälp eller om jag måste gå ner i vikt först. Har hittills gått ner 7,5kg så får se vad dom säger :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-12 09:30:38 följande:

Var på toa nyss, färskt blod. Vad kan det betyda?

Varit gravid flera ggr och aldrig fått något blod.

Det kan betyda missfall.. Har du ont? I värsta fall blev du gravid under medicinering och kroppen märker det på att celldelningen inte funkar som den ska och därför stöter ut det.

I bästa fall är det en ofarlig blödning, eventuellt pga sköra slemhinnor. Har ni nyligen haft sex, så att det kan vara ett samband? Annars är det bara vänta och se :/ Hoppas det går bra <3
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-12 14:10:47 följande:

Nej, ingen smärta alls. Vi har inte haft sex nyligen heller. Måste ju vara ännu en större anledning te å få ett ul såhär tidigt?

På ul brukar det synas runt v6, men man kan se en gulkropp tror jag, innan dess. Annars kan man be om blodprov.
  • SecretlyMe

www.niomanader.se/ultraljud/

Vad det står där är att ul inte är hundraprocentigt och att de kan se ev befruktning med ett spann på 10 dagar. De mäter och ser på ett ungefär, men helt hundra är det inte.

Nostalgity skrev 2015-09-14 14:50:18 följande:

Hejsan. Hur säkert är ett ul? Fick en tid nästa vecka på tisdag. Kan dom se vilket som ledde till vad, när det är ev 4 dagar emellan?

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-14 19:21:17 följande:

Hon i telefon Sa att det beräknas exakt men kan diffa på högst 2-3 dagar. Tänkte se hur pass de är...

Ja men dåså :) Lycka till!
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-16 11:03:55 följande:

Idag ska vi på första mötet för utredningen. Hoppas på ombokning av diverse tester tex. Vul och spolning, samt öppenhet från läkaren om vad vi kan göra tex. Hormoner.

Önska oss lycka till är ni snälla. <3 Uppdaterar när vi varit där.

Lycka till :)
  • SecretlyMe

Imorgon ska vi till KK. Känns väldigt skönt men jag misstänker att vi inte kommer få någon hjälp ännu. Därför har jag skippat blodproverna oxå. Jag väger 9kg över bmi-gränsen ännu trots att jag gått ner 7,5kg redan. Vi får se vad dom säger. :) Annars ger jag nog upp helt i det här med barn och lägger min energi och fokus på allt annat. Som relationen bla. Vi har pratat och samtalat mycket kring allting, men sanningen är ju att barn faktiskt inte står på kartan igen, riktigt än. Efter det som hände så är tilliten fruktansvärt tärd, vi behöver jobba på det.

• SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-09-17 11:20:22 följande:

Secretleyme: lycka till idag hos läkaren. Hoppas att ni kan få hjälp. Bra jobbat med viktnedgången.

Åh, tack så mycket! Vad glad jag blir av dina lyckönskningar. Återkommer senare idag :)
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-09-17 11:54:32 följande:

Hej vad skönt att allt var ok O du ska få ta om provet. Jag tror bara prover togs för tidigt O progestron nivåer inte var höga nog.

Secretly me lycka till idag

Uppdatering om mig: tempen sjönk igår O bruna spottings O mensvärk nu så även detta försök misslyckat. Vi står ju i kö för ivf och har tid runt april. Men jag vill lyckas naturligt innan men orkar liksom inte med samma skit varje månad vitaminer äl test tempa. Secretly du frågade om jag testat hemma metoder ja jag har testat allt typ bisolvon rosenrot bidrottninsgele andra vitaminer agnus castus sperm meets egg plan u name it.

Vi har iaf bokat in en konsultation på Englands bästa fertilitets klinik zita west clinic för second opinion då vi just nu blivit stämplade som oförklarligt barnlösa

De 8/10 så längtar dit O hoppas på mer svar

Tack! :)

Skönt att ni ändå har en backup utifall det inte skulle funka fram till april. Men det gör det säkert! :)

Hoppas ni får bättre svar på den kliniken.
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-17 13:04:47 följande:

Verkar som många av oss som är kvar börjar utredas/vänta på ivf nu. Känns ändå härligt att ha er tjejer, mitt i allt detta snurr. 

<3
Svar på tråden BIM September 2014