Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

miamarina84 skrev 2015-12-20 15:34:54 följande:

Min storasyster blev så fundersam när jag idag fick min mens, alltid punktligt. sedan berätta Jsg att jag inte haft någon ägglossning denna månad (enligt min fertilmonitor). Har man ingen ägglossning får man ingen mens säger hon.... Måste vara väldigt individuellt samt spelar kroppen ett spratt ibland? För jag får jämt mens även min ägglossning kanske uteblir två ggr per år?

Jag får sparsam mens flera dagar innan bim vid utebliven äl. Så det är individuellt. För vissa dröjer mensen väldigt länge och blöder först när slemhinnan brister, eftersom det inte finns någon gulkropp som skrumpnar (gulkroppen bildas efter ägglossning och producerar progesteron. Blir man inte gravid skrumpnar den).
  • SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-12-20 15:29:35 följande:

Ja ja menar att om proverna osv är bra varför köra insemination istället för sex. Känns ju enklare med sex o att det är lika stor chans att bli med barn genom sex som som insemination? Hmm.. Vår gubbe nämnde ivf så det blir nog så innan sommaren hoppas vi på. Fick mens idag o vi har håller på sedan september 14 då spiralen åkte ut ;) åh när man till slut blir gravid så slutar det i mf urs vad plågsamt, lider med er.... Vissa får utstå en del medan andra blir gravida på första försöket..

För att genom insemination förs hela satsen in i livmodern istället för att ett visst antal får leta sig fram till öppningen vid vanlig utlösning i slidan Samt att spermierna "tvättas".
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-20 16:24:39 följande:

Ja som secretleyme skriver så är det stor skillnad hur många spermier som når äggledarna. Spermierna tvättas inför insemination så de väljer de som är mest rörliga och sedan insemineras det via en kateter direkt in i livmodern. Mannen har haft ca 30-35 miljoner efter tvätt så det är stor skillnad på hur många som kommer in i livmodern än vid vanligt samlag.

Tredje gången gillt nu hoppas jag för vår del :)

Jajjemen, håller tummarna!
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-20 16:40:23 följande:

Tack så mycket! Går så segt, det var 9 dagar sedan inseminationen och fortfarande rätt starkt plus efter ägglossningssprutan. Har gått 10 dagar sedan sprutan och enligt FASS ska den var ute efter 10 dagar. De tidigare försöken har de inte varit så här starkt nu. Får se om jag testar imorgon igen för att se att den har gått ur.

Får hoppas det är en liten julklapp därinne, redo att öppnas om 9 månader men redo att smygkikas på, på julaftonsmorgon (i form av positivt test) <3
  • SecretlyMe

FruA, båda dina bilder syns Får hoppas det är ett äkta plus och inte pga sprutan!

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-12-26 20:45:49 följande:

Har en utskriven kur Pergo kvar. Känns som enda vägen kommer vara IVF nu och vill ställa mig i kö så snart som möjligt, men vet inte om vi får innan vi försökt alla tre kurer. Plus att det är ledigheter och sånt nu ett tag.

Hade också vittring på ett drömjobb. Var på intervju och rekryteraren tyckte jättebra om mig. Men företaget valde att anställa internt och rekryteraren fick inte ens möjlighet att visa min profil. Hade passat perfekt för jobbet med mina kvalifikationer. Det låg på perfekt plats och det fanns möjlighet att utvecklas. 100 procent. Men såklart föll jag på mållinjen.

Så trodde jag kanske hade drömjobb och var gravid, men såklart inte.

Har börjat hänga en del på Instagrams infertilitetskanaler och har startat en egen. Någon som hänger där??

Jag följer faktiskt dig där
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-12-29 06:19:27 följande:

Vad kul att du kände igen mig Vad heter du på insta?

Mybabyjourney.swe
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-12-29 19:14:48 följande:

Försökte följa dig. Har inget ttc konto...

Accepterar dig nu
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-12-29 22:30:55 följande:

Har lagt till dig på insta!! :)

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-12-30 11:16:36 följande:

Ja det är riktigt tufft :( Det gjorde det verkligen, men idag var det negativt så det igår är det starkaste spökstreck jag någonsin sett.. Trodde man kunde lita på cb, men tydligen inte :(

Måste berott på värmen från duschen, att testet låg och blev fuktigt.. :/ Fy fan kram <3
Svar på tråden BIM September 2014