Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nostalgity skrev 2015-02-18 10:03:19 följande:

Kör på att ta ett test idag vid lunchtid... Hoppade över imorse. Har 4 test kvar, så jag kan ju testa två ggr per dag eftersom min äl uppenbarligen är på g. Kanske appen stämmer denna månad ändå då? Den visar en blomma på fredag...o får jag pos idag lr imorgon, så borde de va på fredag typ?

Positivt test indikerar på äl ungefär inom 24-48h :) så hoppas isåfall att appen stämmer :D
  • SecretlyMe

Ledsen, Pyret :/

Lizzie, Woho! Synd att mensen kom men snart får ni en "riktig" chans :D

• SecretlyMe

Man behöver inte hålla sig speciellt mycket innan testet Nostalgity :) Men för att besvara din fråga, testet är inte positivt ännu, jag gissar på att det blir positivt imorgon eller senast på fredag!

• SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-02-18 14:49:58 följande:

Ahmen jobbigt. Rosa på pappret idag på äl+12. Men hade jag gissat något annat ett par veckor efter op? Konstigt nog är hoppet det sista att lämna mig:)

Jag gissar mens inom 2 dagar, precis som den brukar. Nästa Bim blir ca 19:e mars, och jag hoppas innerligt att jag inte möter någon av er vid det datumet:)

Idag kom ännu ett gravidbesked och snart orkar jag inte mer. Inte att missunna någon, jag är bara så trött på att vänta, att ha tålamod. Att vara förstående och lugn.

Att tro att snart kommer detta även till oss.

Kramar till er alla, jag är här varje dag och läser vad ni skriver!<3

Attans! Men kommer mensen får du en ny och mer ärlig chans vid nästa äl. Då hoppas jag att det tar sig!

Jag har ägglossning i helgen. Jag är jättepirrig inför det. Jag vill och hoppas att det tar sig, ska hoppa på karln massor ;)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-18 15:33:47 följande:

Tack för svaret. Läste nånstans att man ska hålla sig 3-4 timmar innan?

Då är det inte så stor chans ifall man har sex typ 23-24 inatt då?

Aha, inget jag hört :o Kanske är så :) Jag tog mitt en gång efter 22 och hade kissat bara nån timme innan och fick fullt utslag. Vi hade då haft sex dagen före och jag hade precis åkt hem till mig och det försöket lyckades inte.

Hur stor chansen är för er om ni har sex ikväll vet jag inte. Din ägglossning är ju på G så kör antingen ikväll eller imorgon är min åsikt. :)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-02-18 17:26:30 följande:

Mina lutealfaser har sett ut såhär sedan jag började tracka dem:

cykel 1 - 10 dagar

cykel 2 - 15 dagar

cykel 3 - 9 dagar

cykel 4 - 10 dagar

cykel 5 - 13 dagar

cykel 6 - 12 dagar

cykel 7 - 11 dagar

cykel 8 - 16 dagar

cykel 9 - 12 dagar

cykel 10 - nu

Längden på mina cyklar har varierat från 27-32 dagar. 

Jag har efter din kommentar försökt läsa på om progesteronbrist, men vet inte riktigt. Känner mig dock lite uppskrämd nu att det skulle vara något fel på mig.  

Jag håller med Emmissara, visa upp detta för gyn. De är dock inte under 10 dagar (endast en gång) så du bör inte ha problemet att kunna bli gravid under luthealfasen (att ägget hinner fästa innan kroppen talar om att det är dags för mens). Men med tanke på att den varierar så pass kan det vara en idé att kolla upp det. Jag har alltid haft samma antal dagar i min lutealfas med nån diff på en dag fram eller bak. Menar inte att oroa dig, hoppas du förstår att jag menar väl <3
  • SecretlyMe

Och jag har 13 dagars lutealfas, om man räknar med första mensdagen (alltså bimdagen). Räknade alltid med tolv dagar förut och trodde alltid mensen var en dag sen innan jag upptäckte att jag räknat fel :p Och innan dess trodde jag ju alltid på appar och kalendrar som alltid räknar med 14 dagar lutealfas vilket betydde att jag skulle ha ägglossning dag 16. Så innan jag började kolla med älstickor missade vi egentligen min ägglossning de första månaderna.

• SecretlyMe

Tack tillklaras!

Pyret - du är nog inte sist ut. Vi pratade igår jag och sambon och kom överens om att söka hjälp först efter sommaren om det inte tar sig innan dess. Han vill inte göra spermietestet och jag accepterar hans vilja i det. Jag är rädd att denna tråd kommer hinna dö ut innan jag plussat, precis som en annan tråd gjorde som jag var med i väldigt länge utan plus.. Den tråden skapades 2013..

Nu har ju vi försökt lite on/off med tanke på hur vår relation sett ut. Våra försök är ju betydligt mer seriösa nu och vi bor faktiskt tillsammans och har en relativt stadig ekonomi.

Håll hoppet uppe, Pyret. Förhoppningsvis sker det utan att du ska behöva lägga allt för mycket tanke kring det. Jag ska försöka hålla hoppet uppe oxå, men vi följs åt hela vägen vännen. Kram

• SecretlyMe

Gotjejer! <3

Knaappeen, välkommen tillbaka, men trist att se dig här :( beklagar det som hänt. Kram

• SecretlyMe

Ja, det är lite tråkigheter här :( Känner med er allihop. Jag själv har en personlighetsstörning som heter SAD som är säsongsbunden depression, vilket betyder att under vinterhalvåret är jag väldigt känslig och har mina svåra perioder. Men jag känner mig bra mycket piggare och gladare nu när solen kommer och det börjar bli lite vår. Jag börjar ju mer och mer acceptera att vi har svårt att bli gravida och man får ta problemen som de kommer. Vi får hålla ut till efter sommaren :)

Tills dess går jag lite i Pyrets spår, jag jobbar oxå med vikten och att må bra inombords. Jag behöver jobba på självkänsla och självförtroende och vill älska mig själv, i alla lägen :)

Hoppas ni har lika soligt och härligt väder som vi idag!

Svar på tråden BIM September 2014