Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2015-02-15 18:27:42 följande:

Usch ja det är väldigt tufft.. Man är ju som sagt glad för deras skull, men hade man inte haft det bekymmer som man har, så hade man nog blivit ännu gladare. Låter kanske hemskt, men när man inte vill något hellre än att bli gravid själv så känner man sig så dålig när man inte blir det. Så känner jag iallafall :/

Mm, alla kvinnliga i min familj, från mormor till mamma och syskon, har blivit gravida när de var 19. De har inte haft svårt för det. Förutom min ena syster, hon har genomgått väldigt många missfall innan hon fick sitt första. Hennes tredje barn blev född för tidigt.

Min äldsta syster har 4 barn, mellersta systern 3 barn och den yngsta (jag är dock yngst bland alla) 3 barn. Och jag har inga och är 24 år... Vid det här laget hade alla mina syskon 2 barn...

Så jag förstår dig precis :'(
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-15 18:37:02 följande:

Jag känner likadant, sen vi börja har min mans syster blivit gravid O fött, har skrivit lite här tidigare om de. Jag gillar inte henne då hon är expert på att trycka ner folk O väldigt mallig så hela hennes graviditet tog väldigt hårt på mig då hon alltid skulle få mig O känna mig som skit som inte lyckas O kunde inte sluta tala om för mig hur underbart det är O hur lycklig hon är. Noll förstående är hon, och när jag blev ledsen så spred hon rykten om mig att jag är en hemsk avundsjuk människa. Dessutom fixade hon att jag va tvungen att ordna hennes baby shower hemma hos mig, satte mig i en situation att jag inte kunde säga nej utan att få problem med resten av familjen. Min man har inte varit speciellt stöttande i detta O fattar inte hur jag känner. Så förstår er verkligen. Kram (tänker på er alla)

Såna människor klarar jag inte av. Man ska gå genom livet med öppet hjärta och vara ödmjuk mot de man möter. Vilken jävla bitch.
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-02-15 19:37:06 följande:

Åh, samma här :( Mamma och syster fick sina första när de var 19 och båda har haft superlätt att bli gravida.. Men sedan behöver det ju inte vara oss tjejer det är "fel" på, det kan ju vara så att våra karlar har lite trötta simmare :/

Det Måste bli vår tur snart <3

Ja, så kan det mycket väl vara. På min karls sida är det ingen som haft fertila problem. Däremot har han haft mycket infektioner som liten så jag är rädd att det är där problemet sitter.. :(
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-16 07:28:35 följande:

Haft yttepytte molvärk under morgonen så jag tänkte att jag skulle känna på tappen MEN den sitter så högt idag så jag kunde knappt nå den. Sen jag började känna på tappen så har den aldrig suttit så högt.

Hoppas det för med sig något positivt.
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-15 22:09:10 följande:

Vi kämpar på ;) v 25(24+4) idag :) har inte så mkt å klaga på just nu förutom att vissa vägrar lyssna på mig utan gör precis vad om tycker e "bäst".. Blev nekad utåkning med rullstol igår. Fast läkare sagt ok så ringde bm till jouren å jouren sa nej absolut inte.. Fick rätt idag när läkaren gick ronden :) just nu e vi inne i en "bra" period å inte så mkt mörka perioder.. Förutom när dom går emot mig ;)

Läkarna försöker utgå från ditt bästa :) skönt att det känns bättre! Kram
  • SecretlyMe

Kan hålla med dig, men jag vill inte gå vidare i bimgrupper mer och behöva förklara om min situation eller prata med någon kortvarigt som plussar bara dagarna senare.

Missförstå mig rätt; jag älskar denna tråd. Här är jag trygg, ingen har dömt mig och ni är alla så go och snäll.

Det är bara väldigt jobbigt när man försöker bli sedd men inte blir det, speciellt när man även försöker bli sedd av familjen och vännerna. Då känns det verkligen som att man inte betyder ett dugg nånstans.

Men det är ingen ansvar att man måste svara, hoppas jag inte uttryckt mig klumpigt :p Vill endast försöka förklara min situation för det verkar behövas för att undvika missförstånd.

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-16 17:15:33 följande:

Fortfarande svag mensvärk men ingen mens ännu.

Hade du tänkt testa nåt? :) eller väntar du och ser om mensen kommer? Hoppas det ändå tagit sig!
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-16 19:47:56 följande:

Nej inget testande här då jag är helt 100 på att mensen kommer senast onsdag. Hade som sagt sex typ 4 dagar innan ÄL och sen efter så jag tror verkligen inte det tagit sig.

Okej.
  • SecretlyMe

Nostalgity - tiden mellan ägglossning och bim kallas för lutealfasen och kan variera mellan 10-16 dagar. Är lutealfasen mindre än 10 dagar kan det bero på progesteronbrist och då kan man kontakta gyn för mer information.

Jag testade en gång per dag men märkte att jag fick starkare utslag på em än vad jag fick på fm. Jag själv tycker att kl 12 är en lagom tid (då man ej ska ta ältest med morgonurin) ev när man kommer hem från jobbet.

Hur lång menscykel har du? :)

• SecretlyMe

Emmissara - åh, härliga nyheter! Hoppas ni kommer någon vart i er "utredning" :)

Svar på tråden BIM September 2014