-
Ja jag tog hem som app men tyckte den var väldigt rörig och otydlig :/ men period tracker är den bra tro? Eller det är kanske Bara för mensNILE90 skrev 2014-09-25 09:24:54 följande:Den finns som app och som hemsida typ. :) Tycker hemsidan är lättare när man väl ska komma igång, men appen fungerar bra när man vet vad det finns för funktioner. :)
-
Jag gillar womanlog just nu bäst men jag skulle iofs börja tempa om det inte tog sig denna månaden . Ska kika på den appen !
-
Exakt samma som du! :)Lizzie09 skrev 2014-09-25 09:42:50 följande:Funderar också på detta.. Jobbar inom äldrevården med dementa där vissa kan vara rätt utåtagerande. Funderar också på hur länge man kommer Orka jobba där när man blir gravid, det är ju tungt både fysiskt och psykiskt. Vad jobbar du med?
Vi har inte så många som är våldsamma just nu men de bor ju där i livets slutskede och om ett år när vi förhopngisnci är någorlunda gravidstora så kan det tillkommit nya boende som är mer aggressiva givetvis.
Det ÄR verkligen tungt ibland även med hjälpmedel... Men jag vill gärna jobba så länge som möjligt liksom, går på timmar :/ -
Just o början krävs väldigt våld mot magen om det skulle hända fostret något så kag tror det är rätt lugnt. OBS! TROR! Vågar inte lova .Liiinis skrev 2014-09-25 09:51:01 följande:Jag jobbar inom LSS på ett korttids där vi har en del utåtagerande ungdomar. Har själv inga barn sedan tidigare men mina jobbarkompisar som har det har ansökt om havandeskapspenning och fått gå två månader innan bf. Vi har också låtit de gravida så gott det går undvika att vara med de mest utåtagerande ungdomarna. Jag oroar mig lite för den första tiden som gravid eftersom man inte vill berätta för jobbarkompisarna såfort man fått veta att man fått ett plus.
-
Just i början krävs väldigt hårt våld mot magen för att det skulle skada fostret menar jag. Tror jag. Det är ju så inbäddat och skyddat.. Men jg förstår hur du tänker.VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:03:54 följande:Just o början krävs väldigt våld mot magen om det skulle hända fostret något så kag tror det är rätt lugnt. OBS! TROR! Vågar inte lova .
-
Och jag måste fråga er!!!
Ska iväg till Ullared och Gekås snart, typ dagen innan bim... Har några bekymmer då..
Tänkte testa mig på söndagen innan vi åker men så blir jag bekymrad. Om det är
Positivt vill jag ju köpa något litet till bebis (ja jag är en sådan som inte kan hålla mig haha) men mina reskompanjoner får absolut inte veta. Vad ska man säga?
Är det negativt tänkte jag köpa test där, de har ju twstlagrets (kollar ju givetvis lotnr) och det är ju ÄNNU svårare att bortförklara?
Vi åker sällan till Gekås och kommer antagligen inte åka dit innan nästa höst och då hoppas vi ju bebis har ankommit :o -
Åh nej nej absolut! Man beskyddar ju det lilla livet med alla medel trots att det är litet som ett knappnålshuvud :)Liiinis skrev 2014-09-25 10:10:10 följande:Tack, skönt att höra! :) tänker också att det borde vara väl skyddat i början, värre sen när magen växer och bebisen ligger mer ytligt. Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite ändå. Vill ju verkligen inte att det ska hända något den dagen man äntligen lyckas bli gravid.
-
Jaså ? Åh vad roligt med en "likasinnad" haha :)Lizzie09 skrev 2014-09-25 10:24:25 följande:Ja precis! Likadant här, går också på timmar :) Och som du säger så vill man ju gärna jobba på länge som möjligt, för ekonomins skull :)
Alltså jag tror ju definitivt att mina kolleger tar riskbördan vid allt vårdarbete givetvis, och jag tror dessutom att framförallt flera tanter skulle älska att ha en gravid personal . Men jag vet ju att det blir sjukt påfrestande för bäckenet att lyfta och dra tungt när jag är gravid... :/ känns lite onödigt att stirra upp sig innan man ens plussat men man vill ju förbereda sig mentalt liksom..
Har ni många sängliggande? -
Ååååh vad spännande! Har du varit iväg och fixat digitalt ?knaappeen skrev 2014-09-25 10:27:42 följande:
Just ja, glömde berätta att ja lätt killen kissa på en sticka från testlagret, visade bara kontrollstrecket annars helt blankt
-
Oj vilken sits :/ smutta på vinet bara. Säg du har huvudvärk?Nhv skrev 2014-09-25 10:31:48 följande:
Hej! Hoppar in här. Har de lite småjobbigt nu.. Är bim +1, och är 4de försöket. Saken är att ja är i Grekland och kommer hem på måndag natt så ja kan inte testa mig fören dess. Ja är här ensam med min mamma och hon får inte veta nått. Hon vill oxå att ja dricker vin typ varje kväll. Lite paniiiik! Visst, mensen kanske är sen av nån anledning. Men vill ju inte dricka vin om de nu skulle vara nått. Någon som har något o säga?? Känner att ja inte har nån o prata med.
Rent Krasst så händer inget med fostret(som inte ens är ett foster än tror jag utan embryo) men jag Förstår verkligen att du inte vill dricka :(
Hoppas någon annan har ett bra tips