• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Jippi!!! Gud vad kul att höra! GRATTIS!!

Oron kommer finnas där länge. Jag har bara kommit till vecka 8 och det känns som en evighet sen jag plussade. Man tänker konstant på att det ska bli samma sak denna gången igen, när man egentligen borde njuta av sin graviditet istället.

Nu i veckan ska jag tillbaka till MVC för ny inskrivning och boka tid för UL.

Den dagen då jag får se en bebis och ett tickande hjärta på skärmen kan jag våga tro och hoppas igen. Men kräv ett tidigt UL, det stillar oron lite iallafall!

Grattis igen! :)

Fiiaaa skrev 2014-09-21 11:08:47 följande:

Plussade i morse, men har svårt att slappna av och glädja mig, är mest orolig för ett nytt missfall... Ja ja, bara att ta det lugnt och se vad som händer, antagligen slappnar man väl av mer och mer med tiden (om det går bra alltså). Hur upplever ni andra som plussat efter mf det?

• Ozzy09

Men dagen innan ÄL är väl den bästa dagen att mysa på! :)

Eriksson85 skrev 2014-09-22 18:04:42 följande:

Kroppen verkar nu iaf vara som vanligt igen. Fick pos ÄL test idag (på beräknad dag). Hade sex igår så hoppas nu att simmarna hittar sin kompis. Tyvärr jobbar jag 2 nätter nu så inte så lätt att få till det mera den här perioden men förhoppningsvis räcker det med igår. Skit att man ska jobba natt när sambon jobbar affärstider.

• Ozzy09

Vad kul, hoppas du blir lika nöjd som jag var! :)

Ja det känns bättre denna gången med alla symtom. Pratade med dom för två veckor sen tror jag. Och sa då att jag ville ha ett tidigt UL. Då fick jag till svar att dom helst inte gör ett förren i vecka 12, om det inte var mer "akut".

Jag väntar gärna till v 12 för då gör dom det på magen så slipper jag VUL.

Så länge jag inte har blödningar som sist så är jag GANSKA lugn. Bara inte hinnsäcken är tom och att kroppen lurar mig igen. Men då hade jag inte så starka symtom som nu. :)

Vi får se vad hon säger på torsdag när jag ska dit. :)

lolo82 skrev 2014-09-22 08:02:11 följande:

Har kikat runt lite under helgen och med din rekommendation så kommer det nog bli CB digitaltester. Jag orkar inte med att gissa om det finns ett streck eller inte utan vill ha klara besked . Tack för tipset!

Du har redan hunnit till v 8, jag är verkligen glad för din skull och är övertygad om att det komemr gå bra denna gång! När är det tänkt att du ska få göra ett ULoch stilla oron lite?

• Ozzy09

Vad skönt, hoppas din känsla stämmer och att det tog sig. Då är det bara två jobbiga veckors väntan kvar. :/

Idag ska jag till MVC. känns lite nervöst men jag hoppas jag får boka in en tid för ul.

carrolinea skrev 2014-09-23 18:17:33 följande:

Tror faktiskt det är första gången jag har äl sen mf. Har sjukt starka symptom på det. Ont i brösten osv men samtidigt oxå illamående brukar inte ha det. Så får hålla tummarna att det blev ngn nu.

• Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-09-24 17:26:52 följande:

Jag tror garanterat det är så. Med tanke på brösten, men samtidigt har jag även fått sjukt känsliga bröstvårtor så jo jag är helt säker.

Ja hoppas jag med :).

Vad skönt, hoppas det går bra :)

Härligt! Då väntar vi bara in det fina plusset. :) har du bestämt dig för tidigaste testdagen? :)

Det gick bra hos MVC, hade perfekta värden och fick en tid för ul den 27/10. :)
  • Ozzy09

Välkommen! :)

Tråkigt att höra om ditt MA! :( men du verkar ha kunnat gå vidare ganska bra iallafall och är redo att köra på nytt.

Jag fick också mitt MF i början av augusti. ÄL kommer oftast (inte alltid) några dagar senare efter MF/MA. Prova med ÄL stickor om du känner att du inte vill missa eller vill se om det kommer någon denna månaden.

Hoppas det tar sig fort för dig igen!

frippan90 skrev 2014-09-25 08:05:14 följande:

Hej! Jag hoppar in i den här tråden :)

Jag hade ett MA i början av augusti. Det var första gången jag blev gravid! Fostret kom inte ut med tabletter så fick skrapas..Var utomlands förra veckan och då kom mensen, 4 veckor efter skrapningen. Så nu väntar jag in ÄL så är det bara att försöka få till en liten bebis igen :)

Så skönt att skriva här och se vad ni andra skriver. Är ju en jobbig grej att gå igenom och många tankar så skönt att kunna dela med sig :)

Hur har det gått för er som blivit gravida efter skrapning? Har er ÄL varit som vanligt efter det?

• Ozzy09
    maddie85 skrev 2014-09-25 20:53:10 följande:

Här är en till som vill följas åt till nästa plus! Fick mf v 9 för en vecka sedan, har redan slutat blöda (förrigår). Första gången gravid på andra försöket! 29 år

Hur fort gick det för er?

Beklagar ditt missfall! Skönt att du slutat blöda så snabbt, då återställer sig säkert kroppen lika snabbt också. :)

Vi körde på direkt efter att jag slutat blöda, ingen mens kom och nu är jag gravid i vecka 8 igen. :) hoppas det tar sig lika fort för er igen som första gången. Håll oss uppdaterade med ÄL och bim! ;)
  • Ozzy09
    frippan90 skrev 2014-09-25 12:30:22 följande:

Har varit så ledsen men jag och min sambo har pratat, pratat och pratat och försökt bearbeta det så mycket vi kan! Jag är sån som måste prata så det är skönt när man är två! Samtidigt som man måste få vara ledsen och är ledsen så vill man ändå bara ha en liten bebis! Så vi ska försöka nu igen :)

Ja okej. Jag fick vänta in den här mensen som jag fick förra veckan. Barnmorskan råd att vänta en mens efter skrapning. Så ÄL bör väl komma någongång nästa vecka..

Blev gravid på första försöker i maj så får väl se om det går lika snabbt nu, det vet man aldrig! Det får bli när det blir får man försöka tänka :)

Man MÅSTE prata om det, gör man inte det och håller allt för sig själv så tar det dubbelt så lång tid att komma över det! Får man bara lätta på hjärtat lite till någon annan mår man bättre! :) hoppas det går på första försöket denna gången med! :)
  • Ozzy09
    Krabban skrev 2014-09-26 14:11:26 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Jag fick missfall i vecka 8 (7+2) för några veckor sen. Var min första graviditet. Har äntligen slutat blöda och tänker försöka börja på en gång igen. Dock så himla orolig och nervör för ett nytt mf. Är också rädd att det ska ta jättelång tid att bli gravid. Blev gravid på 4:e försöket sist.

Fint men en tråd man kan få hopp och stöd i

Nervositeten kommer nog finnas där väldigt länge. Först plussar man, då vågar man knappt vara glad för det för man är rädd att lyckan ska slitas ur händerna på en. Men sen får man försöka koppla bort allt ett tag. Invänta ett tidigt ul för att få bekräftat att det finns nåt där och att det lever.

Försök att koppla bort ditt missfall och njut av stunderna. Plusset kommer säkert fort igen.

Lycka till! :)
  • Ozzy09
    maddie85 skrev 2014-09-26 14:19:28 följande:

Det är sant! Man brukar ju oftast känna själv men man är rädd för att missa rätt dagar

De där apparna är nog inget att lita på, ja det var den appen haha. Ska prova med mina ägglossningstest snart, jag hade tänkt att vänta och ta det lite lugnt men nu när min kropp återställde sig så fort så vill jag börja nuuuuu!

Usch jag lider med alla som måste gå igenom skrapning och då förstår jag verkligen att man måste vänta tills man är helt återställd.

Nu när jag tänkt så kommer jag vara livrädd (och glad förstås) om jag får ett plus snart, kommer ju inte kunna glädjas på samma sätt! Hur känns det för dig TS?

Det kommer säkert gå bra men känns det annorlunda denna gång?

Jag är förstås jätte glad, men som jag skrev i tidigare inlägg så är man ju rädd att lyckan ska ryckas ifrån en. Men jag försöker att inte tänka på det så mycket. Jag har fortfarande mina symtom, och inga blödningar. Sålänge det är så har jag bestämt mig för att inte oroa mig.

Jag var hos bm i onsdags. Fick en tid för UL den 27/10. Vägen dit kommer vara lång. Och väl där kommer jag nog spy av rädsla av att nåt ska vara fel på ul.

Nej, man kan inte njuta av graviditeten i början. Inte jag iallafall. Det är jätte synd för detta är ju något så underbart. Men rädslan har tagit över ALLT. varje gång jag är på toaletten kollar jag efter blod. Det kommer nog sitta kvar i psyket länge. Mitt missfall tog väldigt hårt på mig.

Och trots ny graviditet, som jag givetvis är väldigt glad för, så känner jag sorg över den förlusten som blev. Men jag försöker intala mig själv att jag mår bättre av att gå vidare och se allt det fantastiska med denna graviditet.

Jag kommer nog kunna gå vidare helt efter ultraljudet hoppas jag. Då är jag i vecka 13.

Man ska nog låta sig sörja, det mår man bäst av. Men det ska inte få ta över dig.

Det kommer gå bra nästa gång. Jag håller tummarna för er!

Kraaaam
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!