• MrsJones

20 dagar kvar. följas åt?

Hej alla höggravida mammor! Det finns massor med sådana här trådar men varför inte skapa en till där vi kan längta ihjäl oss och gnälla? Jag väntar barn nr 4 på sladden, bor i Kristianstad i Skåne. Lillebror är beräknad till den 20 augusti så nu börjar den oändliga nedräkningen för mig. Häng på så stöttar vi varandra!

• Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?
  • MrsJones

Tack! Allt gick bra men det var nog den jobbigaste av mina förlossningar. Den sista lilla kanten ville inte försvinna så den sista timmen stoppade min bm in handen vid varje värk och slet i kanten för att få bort den. Det gjorde vidrigt ont. Det var ju för att hjälpa mig att skynda på det hela för jag var helt slut men så kändes det inte då. Jag vrålade efter bedövning eller ks då den där naturliga förlossningen gick åt skogen haha!

• Peanut
    MrsJones skrev 2014-08-09 02:57:54 följande:

Hej tjejer! Efter en hinnsvepning i torsdags drog det igång och kl 05.54 föddes min lilla prins! 4460 kg i v 38+0.

Grattis!!!!
  • Lurifax

Oj, ja jag kan tänka mig att det måste ha gjort ont. Hur lång tid tog förlossningen för dig?

• many87
    MrsJones skrev 2014-08-09 02:57:54 följande:

Hej tjejer! Efter en hinnsvepning i torsdags drog det igång och kl 05.54 föddes min lilla prins! 4460 kg i v 38+0.

Stort Grattis
  • many87

Igår hade jag några timmar med onda förvärkar,nästan så jag trodde de var på G... men de lugna sig. Idag har jag haft små ont av å till och mått allmänt knepigt. Och för en stunds sen gick resten av slemproppen. .hoppas De betyder att de kommer igång. Med dottern gick vattnet 2t efter att slemmis släppt... då i v 37+6 är nu i 37+4 så rätt nära samma tidpunkt..

Så nu medan man och dotter trödskar så ligger jag ned mina mens smärtor i sängen å hoppas på de bästa ha en fortsatt skön söndag..

• Lurifax

Many87: Låter ju härligt att det verkar vara på gång för dig. Här är det 38+3 idag och inga direkta känningar. Håller tummarna att din bebis kommer snart =)

• Maria222

Many87: det låter ju väldigt hoppfullt! Din förlossning kanske redan har startat nu :) lycka till!

• Lurifax

Usch, idag är det en tung dag. Illamående hela natten, kass i magen och ont neråt... men inte som förvärkar, mer molvärk, ilningar och tryck neråt, om den bara kunde bestämma sig för att komma ut, avskyr ovissheten, vill bara få det gjort nu...38+4 idag, 9 dagar kvar till BF. Gnällmaja här idag ????

• Maria222

Även jag känner mig illamående och orolig i magen idag... Skönt med regn idag iallafall..

• MrsJones

Tack för alla grattis! De riktiga värkarna började kl 02 och han är född 05,54 så ungefär fyra timmar.

Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?