• MrsJones

20 dagar kvar. följas åt?

Hej alla höggravida mammor! Det finns massor med sådana här trådar men varför inte skapa en till där vi kan längta ihjäl oss och gnälla? Jag väntar barn nr 4 på sladden, bor i Kristianstad i Skåne. Lillebror är beräknad till den 20 augusti så nu börjar den oändliga nedräkningen för mig. Häng på så stöttar vi varandra!

• Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?
  • Lurifax

MrsJones: Låter lagom länge tycker jag=D

Igår kväll trodde jag det var på gång, men förvärkarna försvann efter två alvedon. Idag har det inte varit lika mycket känningar, om den lille bara kunde besluta sig för att komma ut till oss nu.

• Lurifax

Hur har det gått för dig? Håller tummarna att du hade mer tur än mig iaf =D

Maria222 skrev 2014-08-11 13:05:19 följande:

Även jag känner mig illamående och orolig i magen idag... Skönt med regn idag iallafall..

• Peanut

Jag hade oxå en massa förvärkar igår kväll. Dom kom med 10 min mellanrum i 3 timmar, sedan lugnade det ner sig. Suck! Vill få det här överstökat nu...

• Maria222
    MrsJones skrev 2014-08-12 10:14:42 följande:

Tack för alla grattis! De riktiga värkarna började kl 02 och han är född 05,54 så ungefär fyra timmar.

Precis samma tider som med min andra förlossning :) precis lagom tyckte jag då.
  • Maria222
    Lurifax skrev 2014-08-12 18:00:31 följande:

Hur har det gått för dig? Håller tummarna att du hade mer tur än mig iaf =D

Tyvärr det är hur lugnt som helst... Fortfarande ganska illamående dock.. Men magen är ok igen. Segt, vill ju att bebisen ska komma nu, men min mellersta son fyller på söndag, så då får den inte komma! :) skulle kännas ganska skönt med en veckas mellanrum i allafall med tanke på framtida kalas :)
  • Peanut

Hur går det tjejer? Blir det några bebisar?

Jag har varit hos BM idag.

Har 11 dagar kvar till bf.

SFmåttet var 33.

HB 140

Blodtryck 120/70

Har gått upp 16 kg nu så jag väger 78 kg.

Bebishjärtljud var bra.

Hoppas nu bara att bebis vill komma ut snart. ????

• Lurifax
    Peanut skrev 2014-08-13 11:35:02 följande:

Hur går det tjejer? Blir det några bebisar?

Jag har varit hos BM idag.

Har 11 dagar kvar till bf.

SFmåttet var 33.

HB 140

Blodtryck 120/70

Har gått upp 16 kg nu så jag väger 78 kg.

Bebishjärtljud var bra.

Hoppas nu bara att bebis vill komma ut snart. ????

Här är det lugna gatan, det känns i kroppen som om att något är på gång, men det blir inte mer än illamående, molvärk och lite förvärkar. 7 dagar till BF, var hos barnmorskan igår och den ligger så långt ner som den ska. Håller tummarna för oss alla att de små raringarna levereras snarast, gärna idag=D
  • Peanut

Ja nu vill man bara ha det överstökat. Lite frustrerande att gå å vänta..

• Maria222

Peanut: det var fina värden det! Hb på 140 är ju toppenbra!

Lurifax: låter som om vi mår likadant. Illamående molande och förvärkar av och till, ganska kraftiga på kvällen/natten, men sen går det över...

Jag ska till bm imorn. Har 11 dagar kvar till bf.

• Lurifax
    Maria222 skrev 2014-08-13 17:26:22 följande:

Peanut: det var fina värden det! Hb på 140 är ju toppenbra!

Lurifax: låter som om vi mår likadant. Illamående molande och förvärkar av och till, ganska kraftiga på kvällen/natten, men sen går det över...

Jag ska till bm imorn. Har 11 dagar kvar till bf.

Ja, det låter som vi har samma=) lagade långkok idag, tänkte att då kanske bebisen vill ut just bara för att det inte passar, men icke... måtte jag inte behöva gå över tiden. 7 dagar kvar men jag är redo nununu!
Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?