• MrsJones

20 dagar kvar. följas åt?

Hej alla höggravida mammor! Det finns massor med sådana här trådar men varför inte skapa en till där vi kan längta ihjäl oss och gnälla? Jag väntar barn nr 4 på sladden, bor i Kristianstad i Skåne. Lillebror är beräknad till den 20 augusti så nu börjar den oändliga nedräkningen för mig. Häng på så stöttar vi varandra!

• Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?
  • oOMiaOo

Hoppar också in här =)
    Har bf 21/8.
    Spännande att få läsa om era erfarenheter av förlossningar som omföderskor. Jag har en dotter född -07 och i fjol gjorde vi ett sent avbrytande pga grava missbildningar hos fostret. Dotterns förlossning tog bra precis 11 timmar från att vattnet gick riktigt och rejält i sängen på natten =P  Hoppas på en snabbare förlossning den här gången. Hon vägde 3100g 40+5. Nu tros vi också få en ganska liten plutt, följer näst nedersta kurvan enligt tillväxtultraljud.

• Lurifax

Tack för era svar, då får jag hoppas att denna förlossning inte tar längre tid i alla fall. Går och letar efter tecken hela tiden, vore så skönt att å ut den lille nu, men magkänslan säger mig att jag nog får vänta en vecka till åtminstone...men hoppas kan man ju alltid! =)

Försöker läsa in mig så gott jag kan på avslappning och "dykmetoden". Använde mig av det sist och hoppas kunna göra det denna gången med.

MrsJones: Då är du ju snart i mål! =))

• Maria222

Lurifax: jag har också läst om dykmetoden och tänkte försöka använda den nu. Har övat lite på förvärkarna och då känner man ju verkligen skillnad mot att inte slappna av på det sättet.

OomiaoO: välkommen hit. Visst är det spännande, det här är den roligaste delen av graviditeten tycker jag, när bebisen kan komma när som helst och det är så nära. Samtidigt blir tålamodet väldigt kort...

• Peanut
    Lurifax skrev 2014-08-08 18:25:42 följande:

Tack för era svar, då får jag hoppas att denna förlossning inte tar längre tid i alla fall. Går och letar efter tecken hela tiden, vore så skönt att å ut den lille nu, men magkänslan säger mig att jag nog får vänta en vecka till åtminstone...men hoppas kan man ju alltid! =)

Försöker läsa in mig så gott jag kan på avslappning och "dykmetoden". Använde mig av det sist och hoppas kunna göra det denna gången med.

MrsJones: Då är du ju snart i mål! =))

Är oxå lite nyfiken på dykmetoden, har du hittat nån bra sida?
  • Lurifax

www.enbrastart.se/index.php&view=article&id=64

Den här sidan har jag läst på och sedan googlat runt lite.

Jag tror verkligen på att om man bara är tillräckligt avslappnad och följer med i värkarna så går det lättare. Förra förlossningen räckte det med avslappning, dykmetoden samt lite lustgas. Hoppas på samma upplägg denna gången ?

• MrsJones

Hej tjejer! Efter en hinnsvepning i torsdags drog det igång och kl 05.54 föddes min lilla prins! 4460 kg i v 38+0.

• oOMiaOo
    Maria222 skrev 2014-08-08 22:18:40 följande:

Lurifax: jag har också läst om dykmetoden och tänkte försöka använda den nu. Har övat lite på förvärkarna och då känner man ju verkligen skillnad mot att inte slappna av på det sättet.

OomiaoO: välkommen hit. Visst är det spännande, det här är den roligaste delen av graviditeten tycker jag, när bebisen kan komma när som helst och det är så nära. Samtidigt blir tålamodet väldigt kort...

Tack så mycket! Det är helt galet vad spännande det är, jag är så ivrig och förväntansfull och får hålla tillbaka alla känslor för att de inte ska svämma över. Det blir svårt att hitta något meningsfullt att fylla vardagen med för att få tiden att gå när det är så nära kvar till att göra det mest meningsfulla man kan göra med sin tid =)
  • oOMiaOo
    MrsJones skrev 2014-08-09 02:57:54 följande:

Hej tjejer! Efter en hinnsvepning i torsdags drog det igång och kl 05.54 föddes min lilla prins! 4460 kg i v 38+0.

Grattis!!
Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?