• Peanut

20 dagar kvar. följas åt?

Hej!

Det här verkar vara en toppen tråd! Jag hänger på!

Har BF 24/8 med 3dje barnet. Ska på tillväxt Ul imon pga litet sf mått. Ca 31 cm ligger det på.

Har en dotter född -07. Bf -8 o vägde 3040g.

Sonen är född -10 o kom på utsatt dag. Vägde 3075g.

Senaste förlossningen gick väldigt snabbt så jag är lite nervös denna gången..!

• Peanut

Min nr 2 hann jag bara vara inne 7 minuter på förlossningen. Öppnade mig från 0-10 cm på 1 timme, hemma. Denna gången står det i min journal att dom inte får skicka hem mig.

Jag tror att jag så fort värkarna börjar eller vattnet går, kommer jag att fixa barnvakt, plocka ihop det sista o åka in. Vill inte få nån stresskänsla.

• Peanut
    Lurifax skrev 2014-08-08 18:25:42 följande:

Tack för era svar, då får jag hoppas att denna förlossning inte tar längre tid i alla fall. Går och letar efter tecken hela tiden, vore så skönt att å ut den lille nu, men magkänslan säger mig att jag nog får vänta en vecka till åtminstone...men hoppas kan man ju alltid! =)

Försöker läsa in mig så gott jag kan på avslappning och "dykmetoden". Använde mig av det sist och hoppas kunna göra det denna gången med.

MrsJones: Då är du ju snart i mål! =))

Är oxå lite nyfiken på dykmetoden, har du hittat nån bra sida?
  • Peanut
    MrsJones skrev 2014-08-09 02:57:54 följande:

Hej tjejer! Efter en hinnsvepning i torsdags drog det igång och kl 05.54 föddes min lilla prins! 4460 kg i v 38+0.

Grattis!!!!
  • Peanut

Jag hade oxå en massa förvärkar igår kväll. Dom kom med 10 min mellanrum i 3 timmar, sedan lugnade det ner sig. Suck! Vill få det här överstökat nu...

• Peanut

Hur går det tjejer? Blir det några bebisar?

Jag har varit hos BM idag.

Har 11 dagar kvar till bf.

SFmåttet var 33.

HB 140

Blodtryck 120/70

Har gått upp 16 kg nu så jag väger 78 kg.

Bebishjärtljud var bra.

Hoppas nu bara att bebis vill komma ut snart. ????

• Peanut

Ja nu vill man bara ha det överstökat. Lite frustrerande att gå å vänta..

• Peanut
    Lurifax skrev 2014-08-16 06:14:24 följande:

Wiiie! För en stund sen gick mitt vatten, inga värkar ännu, bara lite molvärk till och från. Kl 11 ska vi in på vattenkontroll, ooooh vad spännande det här är! =)

Vad spännande! Lycka till nu!!!!!
Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?