• Anonym (TS)

Det är allvar nu...

Min bebis är 11 veckor. Har fryst ut pappan helt och vi har inte haft någon kontakt sen jag var gravid i vecka 25 nåt.. och då var det ett hotmail från honom. Nu måste jag skriva på faderskapspapper. Hon jag pratade med från FR säger att hon pratat med pappan, att han ringt till henne, hon sa att han var rädd att jag skulle ange någon annan som pappa (undrar varför tro..?). Han är kortfattat en manipulativ psykopat som misshandlar psykiskt och fysiskt, han har låst in mig och förföljt mig, han har drogat och våldtagit mig, han har plågat en hund när jag tittat på. Han missbrukar alkohol, och kör alltid bil när han druckit. Han är sjuk i huvudet. Och det är bara jag som kan intyga det.. Nu är jag livrädd. Han kommer använda våran dotter för att komma åt mig. Jag hade ett bokat möte med polisen dagen efter jag lades in på sjukhus för HF tyvärr.. jag hade tänkt berätta allting. Hade äntligen tagit mig mod till att göra det, och då blir jag sjuk. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu när han snart står som pappa är det bara att vänta på att han slår till... jag vill försöka få igenom ett kontaktförbud. Hur svårt är det? Jag har sparat hotmailet.

Han skriver i mailet att det skulle gynna mig om jag gjorde som han sa nu, och gick tillbaka till honom. Han är inte rädd att starta en vårdnadstvist. Han har alla förmåner för att vinna. Han har kontakter och jag borde vara rädd. Jag kommer ångra mig om jag bestämmer mig för något annat. Den dagen han träffar barnet kommer vara den sista gången jag ser det. Han skriver att han förväntar sig ett svar från mig annars blir han tvungen att få sitt svar på annat sätt, och att jag vet hur det blir när jag inte gör som han säger. Sen slutar han med ''jag hoppas du mår bra, för jag bryr mig faktiskt om dig''. Jaa, det verkar verkligen så... kan jag komma någonstans med detta mail? 

VAD ska jag göra nu? Jag har en kontakt som hjälpte mig med polisen förra gången, ska kontakta henne och be henne hjälpa mig igen. Kan jag få ett kontaktförbud baserat på mailet? I och med att nu blir faderskapspapprena underskrivna och jag är LIVRÄDD för vad som ska hända. 

• Svar på tråden Det är allvar nu...
  • Brumma
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-02 16:36:31 följande:
    Barnet har rätt till umgänge med sin pappa oavsett om Ts påstår sig ha blivit misshandlad eller inte. Enda "hotet" han gör är att kräva att få umgänge med sitt barn, och det räknas inte som ett hot. Inte heller att "hota" med att stämma räknas som hot.

Visst ska Ts anmäla om hon anser sig ha blivit misshandlad osv. Men blir han inte dömd så ser det sämre ut för Ts i en kommande stämning.
    HUR kan du få det mailet till att han bara vill ha umgänge? Han skriver att den dagen han träffar sin dotter blir sista gången TS träffar henne. Och att TS "vet hur det går" om hon inte är tillmötesgående. Säg så till ngn du misshandlat och de är DEFINITIVT ett hot.

Sen undrar jag var jag skrivit att pappan INTE har laglig rätt till umgänge? Jag ha tillomed uttryckligen skrivit att han HAR rätt till umgänge även om han faktiskt har misshandla TS. Ja, tom om han skulle bli dömd...
  • Anonym (vårdnadstvist)
    Brumma skrev 2014-08-02 16:53:37 följande:
    HUR kan du få det mailet till att han bara vill ha umgänge? Han skriver att den dagen han träffar sin dotter blir sista gången TS träffar henne. Och att TS "vet hur det går" om hon inte är tillmötesgående. Säg så till ngn du misshandlat och de är DEFINITIVT ett hot.

Sen undrar jag var jag skrivit att pappan INTE har laglig rätt till umgänge? Jag ha tillomed uttryckligen skrivit att han HAR rätt till umgänge även om han faktiskt har misshandla TS. Ja, tom om han skulle bli dömd...
    Jag ser det han skriver, att han ska vinna vårdnad och boende och att Ts kommer att bli av med allt för att hon gör så här.

Hur det går? Han stämmer henne, Ts skrev det själv!!

Han är inte dömd för någon misshandel så dra inte det kortet. Alla mynt har två sidor.

• Brumma
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-02 17:12:06 följande:
    Jag ser det han skriver, att han ska vinna vårdnad och boende och att Ts kommer att bli av med allt för att hon gör så här.

Hur det går? Han stämmer henne, Ts skrev det själv!!

Han är inte dömd för någon misshandel så dra inte det kortet. Alla mynt har två sidor.

Vilket kort? Jag HAR INTE SKRIVIT att han inte har rätt att träffa barnet.

Sluta läs in sådant som inte står!
  • Anonym (TS)

Jag är bara så rädd.. självklart vill jag att min dotter ska ha en pappa. Men jag VET att han endast kommer använda henne för att komma åt mig och ''hämnas'' för att jag lämnade honom. Han har noll intresse för henne egentligen.. har vill bara ha kontroll över mig igen. I början ville han att jag skulle göra abort, han tjatade och tjatade, hotade och sa att han skulle göra både det ena och det andra ifall jag inte gjorde som han sa. Sen ett par veckor efter att vi fått reda på det så ändrade han sig, han sa att nu när vi ska få barn kommer vi vara tillsammans föralltid. Han hade planerat hela våra liv verkade det som.. han tyckte att jag skulle vara hemma och ta hand om barnet och sköta hemmet och allt sånt, och han skulle jobba. Han jobbar i norge och är hemma kanske varannan helg eller så... ibland mer ibland mindre. Han ville att jag skulle sitta i den där äckliga jävla lägenheten 24/7 och aldrig gå ut, aldrig träffa min familj, och han brydde sig inte alls om att han typ aldrig skulle få träffa sitt barn, bara jag var där och han hade kontroll över mig. 

Men jag MÅSTE alltså - trots allt han gjort och trots att alla vet om allt han gjort - lämna min dotter i hans klor, livrädd över vad han kommer att göra. Jag kommer aldrig att klara det. 

• Anonym (TS)

Han försökte DÖDA sin dotter när hon låg i magen, jag tog FLERA smällar i magen. Låter det som en bra pappa? 

• Anonym (spåkvinnan)

Det absolut bästa och enklaste i ditt läge vore om du bara packade ditt pick och pack och flyttade till andra sidan sverige. Ju längre tid du väntar desto större risk för bakslag om du beslutar dig för att flytta.

Finns det inget ställe långt borta som du har någon sorts anknytning till och som du kan starta om på? Släktingar, pluggat där tidigare, familjens sommarhusort?

• Brumma
    Anonym (vv) skrev 2014-08-03 12:55:31 följande:
    Låter som en otroligt kass mamma iallafall som väljer att skaffa barn med en sån man. Det är DU som valt pappan till denna bebis, ingen annan. Det är DU som valt att utsätta barnet för en våldsam pappa. DU. Så sluta lipa om hur synd det är om dig. Ditt val.
    Du har aldrig blivit misshandlad och nerbruten va?

Tycker du att det är kvinnans fel om hon blir misshandlad oxå? Trevlig människosyn...
  • Anonym (vv)
    Brumma skrev 2014-08-03 13:02:14 följande:
    Tycker du att det är kvinnans fel om hon blir misshandlad oxå? Trevlig människosyn...
    Förstår jag dig rätt? Du frågar mig om jag anser att det är kvinnans fel att hon blir misshandlad, och innan jag svarat på den frågan så drar du slutsatsen att jag har en taskig människosyn baserat på vad jag tycker om saken. Som jag inte ännu svarat på?
  • Brumma
    Anonym (vv) skrev 2014-08-03 13:07:26 följande:
    Förstår jag dig rätt? Du frågar mig om jag anser att det är kvinnans fel att hon blir misshandlad, och innan jag svarat på den frågan så drar du slutsatsen att jag har en taskig människosyn baserat på vad jag tycker om saken. Som jag inte ännu svarat på?
    Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
  • Anonym (vv)
    Brumma skrev 2014-08-03 13:23:54 följande:
    Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
    Jaså. Var skrev jag det då? Automatiskt?
Svar på tråden Det är allvar nu...