-
Förstår jag dig rätt? Du frågar mig om jag anser att det är kvinnans fel att hon blir misshandlad, och innan jag svarat på den frågan så drar du slutsatsen att jag har en taskig människosyn baserat på vad jag tycker om saken. Som jag inte ännu svarat på?Brumma skrev 2014-08-03 13:02:14 följande:Tycker du att det är kvinnans fel om hon blir misshandlad oxå? Trevlig människosyn...
-
Jaså. Var skrev jag det då? Automatiskt?Brumma skrev 2014-08-03 13:23:54 följande:Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
-
Det blev mycket bättre så. Har man argument så behöver man inte hitta på för att kunna argumentera. Kan vara värt för dig att komma ihåg.Brumma skrev 2014-08-03 13:41:07 följande:Det skrev du inte. Men du skrev att anledningen till att hon var en kass mamma eftersom hon skaffat barn med en sån man. Inga andra anledningar. Så eftersom du inte tig upp några andra anledningar antog jag att det inte fanns några. Och då blir det ju automatiskt på grund av det? Eller?
Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
Blev det mkt skillnad i innebörden?
Men eftersom du gillar att märka ord så skriver vi om meningen. Känns det bättre så?
För övrig står jag fast vid att den sämsta föräldern av de två är modern som valt att skaffa en så farlig pappa till sitt barn. -
Helt korrekt. Jag betraktar en sån kvinna som sjukt egoistisk och självupptagen om hon väljer att föda ett barn och utsätta det för en sån far. Hur synd det än är om en så har man en större skyldighet mot ett barn än att "inte klara av att göra abort." Sämsta ursäkten ever.Anonym (Anon) skrev 2014-08-03 14:29:32 följande:
Rent teoretiskt och ett påhittat exempel:
en kvinna lever ihop med en man som systematiskt bryter ner och misshandlar. Sex är något han kräver och tar precis när han vill ha det. Kvinnan blir gravid och lyckas äntligen bryta sig loss fr detta destruktiva förhållande men klarar inte av att abortera livet hon har i sin mage. Då är hon, enligt din filosofi, per automatik en kass mamma??
Och vad du tycker om min uppfattning bekommer mig inte. -
Nej då. Men om att man hävdar att jag skrivit det ordet så hittar man på. Oh my, du fattade aldrig ens skillnaden alltså?!Brumma skrev 2014-08-03 14:35:07 följande:O akta dig för att använda ordet automatisk (eller som du per automatik). Då hittar man tydligen på....
-
Jag antar att du aldrig skrivit denna post då?Brumma skrev 2014-08-03 13:23:54 följande:Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
-
Självklart vore det ännu sämre om du utsatte henne för fara. Det är dock väldigt svårt för dig att med lagliga medel förhindra pappan från att få enskilt umgänge, nu när pappan väl är vald.Anonym (TS) skrev 2014-08-03 14:49:05 följande:Jag kanske är en dålig mamma i dina ögon. Men gör det mig inte till en ännu sämre mamma isåfall som inte skyddar min dotter och låter hennes pappa utnyttja henne, skada henne, och ärra henne för livet? Är jag inte en sämre mamma om jag låter det hända, bara tittar bort? Bara för att hon ska få ha en pappa till varje pris?
-
Ja det har du förklarat. Men sen påstår du att du aldrig skrivit att jag skrivit att man automatiskt är en dålig mamma. Har du skrivit det eller inte?Brumma skrev 2014-08-03 15:01:28 följande:Jag har redan förklarat varför jag använde ordet automatiskt. Är du läskunnig eller skall jag göra det igen?
-
Nej då tolkar du fel. Jättevanligt här på FL, folk kan bara tänka svart eller vitt, noll eller hundra. Om man inte kastar sig över TS med styrkekramar så innebär det att man vill att barn ska våldtas och mördas.Anonym (TS) skrev 2014-08-03 15:03:38 följande:Men eftersom jag vet vad han kan och förmodligen kommer att göra så måste jag ju försöka förhindra det så gott det går. För du tycker väl inte på riktigt att den mannen ska lämnas ensam med henne? Det låter så på dig. Eftersom jag ''valde'' den mannen så MÅSTE min dotter misshandlas och utnyttjas av honom, och det är bara så det är. Eller?
Riktigt så onyanserad är jag inte. Men det kräver ju lite begåvning för att förstå att det finns fler lägen än noll eller hundra.
Jag tycker varken det ena eller det andra om han ska få träffa sitt barn. Det finns för lite information om den saken för att jag ska kunna tycka nåt om det,
Däremot kan man ju konstatera att du inte kommer få samhällets hjälp att förhindra pappan från att träffa sitt barn. Om du vill tolka det som att jag vill att ditt barn ska misshandlas, så tro det då. -
Kan kan man, men det är brottsligt. Hur riskabelt det är beror dock på vilket land man bosätter sig i.Anonym (Flytta?) skrev 2014-08-03 15:16:17 följande:KAN man göra det? Om båda föräldrarna står på födelsebeviset alltså, kan man bara ta ungen och flytta ut ur landet? Räknas inte det som kidnappning? (Det kan man inte göra i landet jag bor, utan båda föräldrars underskrift...)
-
Å fan! Så då har du inte skrivit nedanstående? Måste vara nån annan i tråden som kallar sig Brumma och har samma profilbild som du? För du har inte skrivit detta?Brumma skrev 2014-08-03 15:58:21 följande:Jag har skrivit varför JAG använde ordet. Inte att DU använde ordet.
Viss skillnad...Brumma skrev 2014-08-03 13:23:54 följande:Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.
-
Du kan ju försöka. Men fundera på din egen trovärdighet om du ena dagen säger att du inte vet vem som är pappa, nästa dag hävdar att han haft dig i ett järngrepp. De två versionerna lirar ju inte riktigt och kommer naturligtvis användas mot dig i en tvist.Anonym (TS) skrev 2014-08-05 10:48:08 följande:
Jag vill försöka dra på det så mycket som möjligt... så jag hinner prata med lite folk om hur jag ska göra när det verkligen händer något. När han stämmer mig på vårdnad/umgänge. Då vill jag ha alla korten på bordet, varje litet bevis av vad han har gjort, jag har skrivit lite dagbok där jag beskrivit det värsta han gjort, jag har mailet kvar, och flera vittnen. Hans besatthet för mig, allt han gjort, samt att han hotar att ta min dotter om jag inte låter honom sätta klorna i mig igen - det måste väl göra någon skillnad i rätten...?
Hur kan jag dra ut på det? Drar jag ut på det om jag säger att jag är osäker på vem som är pappa och det görs ett test? Måste vi ändå komma och skriva under om testet görs innan? Det är tops i munnen som gäller va?
Behöver tips..