• Anonym (TS)

Det är allvar nu...

Min bebis är 11 veckor. Har fryst ut pappan helt och vi har inte haft någon kontakt sen jag var gravid i vecka 25 nåt.. och då var det ett hotmail från honom. Nu måste jag skriva på faderskapspapper. Hon jag pratade med från FR säger att hon pratat med pappan, att han ringt till henne, hon sa att han var rädd att jag skulle ange någon annan som pappa (undrar varför tro..?). Han är kortfattat en manipulativ psykopat som misshandlar psykiskt och fysiskt, han har låst in mig och förföljt mig, han har drogat och våldtagit mig, han har plågat en hund när jag tittat på. Han missbrukar alkohol, och kör alltid bil när han druckit. Han är sjuk i huvudet. Och det är bara jag som kan intyga det.. Nu är jag livrädd. Han kommer använda våran dotter för att komma åt mig. Jag hade ett bokat möte med polisen dagen efter jag lades in på sjukhus för HF tyvärr.. jag hade tänkt berätta allting. Hade äntligen tagit mig mod till att göra det, och då blir jag sjuk. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu när han snart står som pappa är det bara att vänta på att han slår till... jag vill försöka få igenom ett kontaktförbud. Hur svårt är det? Jag har sparat hotmailet.

Han skriver i mailet att det skulle gynna mig om jag gjorde som han sa nu, och gick tillbaka till honom. Han är inte rädd att starta en vårdnadstvist. Han har alla förmåner för att vinna. Han har kontakter och jag borde vara rädd. Jag kommer ångra mig om jag bestämmer mig för något annat. Den dagen han träffar barnet kommer vara den sista gången jag ser det. Han skriver att han förväntar sig ett svar från mig annars blir han tvungen att få sitt svar på annat sätt, och att jag vet hur det blir när jag inte gör som han säger. Sen slutar han med ''jag hoppas du mår bra, för jag bryr mig faktiskt om dig''. Jaa, det verkar verkligen så... kan jag komma någonstans med detta mail? 

VAD ska jag göra nu? Jag har en kontakt som hjälpte mig med polisen förra gången, ska kontakta henne och be henne hjälpa mig igen. Kan jag få ett kontaktförbud baserat på mailet? I och med att nu blir faderskapspapprena underskrivna och jag är LIVRÄDD för vad som ska hända. 

• Svar på tråden Det är allvar nu...
  • Anonym (y)

Och han bara blev sån här när du blev gravid eller?

• Anonym (anna-lena)
    Anonym (y) skrev 2014-07-30 17:18:44 följande:

Men fy fan vad onödigt inlägg! Ts jag hoppas att det löser sig för dig och din bebis.
  • Anonym (m)

jag hoppas du sparat allt han skriver så du har bevis

• Anonym (?)

Ett barn innebär att du måste ha mer eller mindre kontakt med karln i 18 år.. Var det värt det?

• Anonym (TS)
    Anonym (y) skrev 2014-07-30 17:18:44 följande:

Jag var rädd och vågade inte lämna. Jag var hjärntvättad och började tänka klart när jag blev gravid. Ville inte vara gravid men ville inte göra abort, det blev så att jag stack trots min rädsla. Visste hela tiden att jag skulle vara tvungen att deala med det här men då tänkte jag att det skulle ju vara lätt med tanke på allt han utsatt mig för. Men nu när det väl kommit till kritan så inser jag att det inte är så lätt. Jag har inga bevis förutom mailet.. Och jag har läst hur svårt det är att neka umgänget trots att pappan är en misshandlande våldtäktsman. Snälla kan man inte bara hålla sig till det jag frågar om utan att ifrågasätta och trycka ner... jag behöver verkligen hjälp. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2014-07-30 17:30:23 följande:

Ett barn innebär att du måste ha mer eller mindre kontakt med karln i 18 år.. Var det värt det?

Jag älskar mitt barn mer än något i världen och ångrar henne inte. Jag kan gå genom eld för henne, ska göra allt i min makt för att skydda henne från hennes pappa. Om det så innebär att flytta 100 mil härifrån... 
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2014-07-30 17:34:53 följande:

Jag älskar mitt barn mer än något i världen och ångrar henne inte. Jag kan gå genom eld för henne, ska göra allt i min makt för att skydda henne från hennes pappa. Om det så innebär att flytta 100 mil härifrån... 

Även om du flyttar 1000mil så kan pappan ha rätt till umgänge.
  • puss
    Anonym (TS) skrev 2014-07-30 17:34:53 följande:
    Du ska jobba för att din dotter ska ha en bra relation med sin pappa. Du valde hennes pappa, inte hon.
  • Anonym (y)
    Anonym (anna-lena) skrev 2014-07-30 17:26:07 följande:
    Men fy fan vad onödigt inlägg! Ts jag hoppas att det löser sig för dig och din bebis.
    Inte det minsta onödigt. Jag undrar uppriktigt hur man tänker.
  • Anonym (anna-lena)
    puss skrev 2014-07-30 18:11:07 följande:
    Du ska jobba för att din dotter ska ha en bra relation med sin pappa. Du valde hennes pappa, inte hon.
    Pappa våldtäktsmannen som kör på fyllan och plågar hundar?
Svar på tråden Det är allvar nu...