Lavish skrev 2015-12-27 10:57:50 följande:
Linnea äter numera ca 1/3 burk per mål. Utöver det småplock av majsbitar, brödbitar, banan och sånt. Hon ammar fortfarande jättemycket, skulle verkligen önska att det var mindre nu när jag jobbar, blir jobbigt med brösten när jag är borta länge.
Jag velar så otroligt över just amningen:( ena stunden är jag så jäkla spyless och vill bara sluta NU.. andra stunden får jag lust att gråta bara jag tänker på att sluta amma.
Det är ju hemskt bekvämt när man ska nånstans, slippa packa ner en massa, slippa planera för var, när, hur man ska värma maten osv. Och så är det ju en suverän tröst när hon är ledsen. Och det är ett suveränt sätt att sova ner henne med. Och så är det ju VÅRAN grej, något ingen annan kan ge henne.
Men så saknar jag att kunna dra på mig vad som helst i klädväg utan att tänka på att det ska vara amningsvänligt. Och så skulle jag vilja ta mig iväg någon längre stund snart (mer än 20 minuter på affären). Och så får jag pikar från folk dagligen om att "nu är det väl ändå dags att sluta, nu är det väl ändå dags att ge ungen något matigare, nu är det väl ändå dags att sluta behandla henne som en bebis, hon är ju STOR nu". Och så får jag skämmas.
Det gör mig ju inget att hon vill amma och det gör mig inget att jag är "låst" i soffan när hon vill sova (tvärtom är det ju BRA för mig att vara tvungen att sitta ner en stund, skulle hon sova i egen säng skulle jag springa runt som en galning medan hon sover). Meeen då är ju tex sexlivet obefintligt just nu. När ska vi kunna ligga om hon enbart sover i min famn liksom?
Usch för detta velande.