Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-10-25 08:34:04 följande:

Lämna henne med pappan. Så länge du är i närheten och luktar gomjölk kommer hon vilja äta. Man måste bara bestämma sig... Äter hon som hon ska om dagen (även om hon äter mer tissemjölk en mat) behöver hon inte mat om natten. Så byt inte ut mot någon flaska eller så! Sambon får stå ut en helg med helt fucked-up nattsömn, det har ju du fått göra hela hennes liv. Och även om hon inte äter optimalt om dagarna ännu så kommer hon ju vara hungrigare på dagen om hon inte äter hela nätterna.

Vi är själv där, fast med flaskan. Har pratat om att avvänja han att äta på natten, för han behöver det inte. Men ännu är det inte nog jobbigt för att vi ska orka ta tag i det. O vi kommer ju kunna dela på avvänjandet eftersom jag slutat amma. Men jag säger hela tiden "nästa helg"....

Önskar det vore så enkelt men hon gallskriker ju hos sambon även om jag inte är i närheten så hon ser mig. SÅ mammig är hon nu! Jag står inte ut med tanken på att hon ska vara ledsen och gråta efter mig:(
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-10-26 21:19:10 följande:

Hur tänker ni kring att sluta amma? Jag ammar bara lite numera, morgon, någon gång på dan eller till tröst och kväll. Om 1,5 v ska jag på tjejhelg till London. Frågan är om jag ska ta tillfället i akt att sluta amma, eller om jag ska pumpa och se om W vill fortsätta när jag kommer hem. Jag har inget emot amningen egentligen och han äter ju mest mat nu ändå.

De senaste dagarna har jag känt lite att det vore skönt att sluta amma.. få tillbaka min kropp, kunna använda vanlig BH igen, slippa inlägg, kunna ta mig iväg lite.. men samtidigt är amningen så galet bekväm och det är skönt att slippa ha med sig mer än blöjor när man ska bort. Och sen är ju fröken fräken fortfarande inte så intresserad av mat/välling/gröt så amningen är än så länge huvudfödan. Vi ammar väl kanske 10 gånger per dag plus hennes 20 snuttningar varje natt;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-10-30 05:24:24 följande:

Efter att haft 4 bra nätter så har dottern varit två dagar på dagis och dragit hem nya förkylningar. Så 3 i morse började hon gnälla och 5 började lillebror hosta och snora. Suck vad trött jag blir på dagis. Igår blev jag arg och tog ett snack med den gamla vettiga dagisfröken. Jag kom och hämtade dottern ut i sandlådan iklädd bara tshirt, leggings, tunna galonbrallor och en skaljacka. Så som jag skulle klätt henne en regnig sommardag, fast igår var det vara 5 grader. Det är kanske inte så konstigt att hon blir sjuk jämt om hon får sitta ute i alldeles för lite kläder pga värdelösa vikarier som inte orkar klä på barnen.

Dagis är ett helsike när det gäller sjukdomar:( jag ville säga upp dotterns plats nu i höst för hon behöver den ju ändå inte, jag börjar ju inte jobba förrän nästa höst och då börjar hon förskoleklass.

Att vi har kvar platsen och låter henne gå är HELT för hennes skull men jag tar hem henne så fort det går massa sjukdomar. Nu har det gått magsjuka flera veckor så hon är hemma, kan jag undvika det så är jag nöjd;) förkylningar är ju svårare att undvika dock. Men det hjälper ju inte till om de är ute utan att klä sig ordentligt :/
  • septemberbarn08

Selina är väl också en av de yngre här (född 25e). Nu sitter hon stadigt, kan råka tippa omkull nån gång men sitter väldigt bra tycker jag. Hon vill gärna ligga på mage mest hela tiden och kämpar just nu för att ta sig upp på alla fyra och står sen och juckar :) normalast är väl att de börjar krypa vid 8 månaders ålder så hon är ju inte tidig på något sätt men för OSS känns det VÄLDIGT tidigt med tanke på att syskonen var 10 månader när de kröp. Nu kryper inte Selina än men ser ut att vara på god väg :)

Idag har vi förresten fått första snön här:) ungarna var lyriska imorse och gjorde snöbollar :)

• septemberbarn08
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-01 12:02:20 följande:

Åh jag är också såååå trött. Var inte det när Olle låg i magen, mådde bara jätteilla. Nu mår jag knappt illa och har inte så mycket synptom förutom molvärk och trötthet. Men tröttheten kan bero på att vi håller på att totalrenovera hela vår lägenhet och att Olle har blivit en helt ny bebis på nätterna - från att sova hela natten till att vakna mellan 2-5 och VÄGRAR somna om.. Så trött!

Någon fler här inne som renoverat? Jag förstår alla som säger att renovering tär på förhållandet, man har knappt tid att säga hej till varandra.. Men det är i alla fall snart klart :)

När har du bf ebe91? Är med i juni tråden, men det är mycket otrevligare stämning än vad vi hade/har här! Haha

Vi köpte hus med typ 70talsinredning när sonen var 2 år och dottern var 6 månader. Då hade jag precis fått min ibs och mådde därefter, dottern hade kolik och skrek all vaken tid, sambon hade extremt mycket övertid på jobbet.. och där stod vi med ett hus som behövde renovering i VARJE rum.. kul! Det var den värsta tiden i vårat förhållande och vi höll på att lämna varandra då.

Idag har vi gjort om alla rum, ett rum har vi gjort om två gånger och hallen tre gånger. Dessutom har vi målat om hela huset och gjort en del andra yttre renoveringar (bytt ytterdörr, bytt hängrännor osv) samt grävt upp typ hela gården då det var potatisland och rabatter överallt. Fy tusan vad mycket vi hållit på och än har vi mycket kvar!
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-02 16:18:34 följande:

Ursäkta gnäll inlägg men jag orkar fan inte med mer nu. Två ungar på mindre än två år är totalt överjävligt!!!! Tvååringen tar knäcken på mig. Jag funderar på att sjukskriva mig så får pappan ta ungarna. Jag klarar inte mer. Nu bara sitter jag och väntar på att tvååringen ska börja spy. Jag bytte nämligen världens ryggbajs på lillebror så det sprutade majsbajs överalltnär jag försökte lirka av kläderna och jag skyndade mig in i duschen med lillebror och då vänder jag mig om och ser tvååringen stå och äta utbajsad majs. Fy fan vad jag vill bara rymma hemifrån. Orkar inte mer. Varför skaffade jag barn överhuvudtaget. Och så klart kommer inte mannen hem än på sju timmar

Det är rart med barn! Jag är evigt tacksam för att sonen var en väldigt lugn unge när vi fick dottern och hon hade kolik och han bara var 19 månader. Han har aldrig varit en sån som stoppat grejer i munnen, aldrig klättrat på bord eller i fönstren.. lider med dig, men det BLIR bättre! Idag är de bästa vänner när de är 7 och 5,5 och även om det var tufft att ha dem tätt så skulle jag inte velat ha det annorlunda :)
  • septemberbarn08

På tal om rara barn, jag har ett här hemma jag med.. äldre dottern hade som sagt kolik när hon var bebis och har alltid varit lite speciell efter det. Väldigt häftigt humör och väldigt krävande, suger ofta ur all energi från mig redan på morgonen.

Idag har vi hittills hunnit med utbrott över detta: 1. Jag väntade inte på henne innan jag gick ner, TROTS att jag stått 10 minuter och väntat på henne. 2. Byxorna var fel. Byxorna hon SJÄLV valde igårkväll. De var bara fel. Satt fel, såg fel ut, var bara fel. 3. Storebror tog hennes nyckelring (föreställ er vilken katastrof). Hon fick tillbaka nyckelringen (för storebror vågar inte bråka) men det dög inte. 4. Hon vill ha godis NU! Vi brukar köpa helggodiset på fredagar men EFTER att storebror slutat skolan. Men nej, NU ska hon ha godis! 5. Hon hittar inte sin TOMMA tablettask från förra helgen som tydligen var GRYMT viktig för henne. 6. Hon är hungrig. Trots att jag frågade för 10 minuter sedan om hon skulle ha sin smörgås som låg på bordet eller om jag kunde slänga den. Men nu, när smörgåsen är slängd, är hon hungrig. Och, jag citerar: "den jävla ungjävelmackan går ju inte smöra".

Såhär håller det på alltså. Hela dagarna, varje dag! Hon svär, smäller i dörrar, kastar grejer och är helt oregerlig. Har alltid varit såhär så någon "period" är det inte. Hon är så arg på allt och alla och ingenting hjälper.

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-11-06 09:36:01 följande:

Idag ska jag till frissan!! Senast var några veckor innan Bosse föddes, o jag brukar försöka gå var 3-4e månad o färga o klippa oså. Ser fram emot ett 3 timmar långt besök utan bebisgnäll. Ni kan ju gissa hur mitt hår ser ut nu ;) hade en "lätt" ombre innan, nu är det kritvitt i topparna och råttfärgat 1 dm av hårbotten. Utöver detta har jag tappat rätt mycket hår sen jag slutade amma och bosse har slitit lös en del. Och som om det inte var nog tabbade jag mig lite (rätt ordentligt...) när jag skulle tända grillen för några veckor sen så delar av håret brann upp... Hahah! Det bara rasade tovor medan jag sprang runt på altanen o klappade mig på skallen.. Så, ett frisörbesök är på sin plats nu känner jag! ;)

Senast jag klippte mig var 11e mars! Färgen är det ingen panik med (även om jag är sugen på något nytt och fräscht), har i princip fått min naturliga färg nu så ingen utväxt syns. Men håret i övrigt är ju bra nött och ser väl inte så kul ut. Tappar MÄNGDER med hår så nu är det tunt, slitet och så är det lite bebisfjun som vuxit ut lite här och där. Vette tusan när jag ska ta mig till en frisör när Selina är så mammig också:/
  • septemberbarn08

Ja vahettere min sambo fick en förkylning av sina barn haha.

Nu är vi förkylda IGEN! Sonen först, nu jag och Selina.. sambon känner av halsen med så det är väl lika bra vi gör bort det allihop. Förhoppningsvis är vi friska från förkylning (och slipper den hemska magsjukan som härjar här) till dopet om 3 veckor och gärna över julen med.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?