Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Fy bubblan vad hängig jag känner mig idag! En förkylning brukar i normala fall inte knäcka mig, får lite snuva och hosta och så men annars brukar det gå bra. Men nu är jag så tung i huvudet och matt i kroppen! Magen ballar ur också! Fick dessutom en bra start på dagen då Selina vaknade och hostade så hon kräktes ner hela sängen (tacken för att jag renbäddade igår). Hon verkar ha lätt för att fontänspy så fort hon hostar, var likadant sist hon var förkyld. Lär ju bli kul när hon börjat dagis och de skickar hem henne för magsjuka så fort hon börjar hosta:/

• septemberbarn08

Imorgon ska vi ner på bvc igen för att visa upp Selinas utslag. Vi var ner för 2 veckor sedan och fick rådet att smörja med hydrokortison och återkomma om två veckor om det inte blivit bättre.

Det har blivit hundra resor värre sen dess:( hon är prickig och röd över hela kroppen, ansiktet är alldeles torrt och fläckigt (trots att vi smörjer med mjukgörande hela tiden), hon börjar bli skinnflådd i alla veck och så har hon fått konstiga små blåsor lite här och där. Inte vattkoppor för de har varit där sen över två veckor tillbaka men börjar dyka upp på fler ställen nu. Jag oroar mig för att det ska vara något allvarligt, även om jag vet att det mest troligt inte är något farligt alls.

Hoppas på en läkartid och något vettigt! Hon kliar sig i ansiktet hela tiden och ser ju rent ut sagt för bedrövlig ut nu:(

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-11-10 20:19:39 följande:

Åh vad jobbigt! Josefin har varit röd och irriterad på och under hakan, så vi fick smörja med kortison i två omgångar. Nu verkar det ha gett sig.

Hon har även varit knottrig på magen, och det berodde tydligen på torr hud, är nästan helt borta nu när vi smort med miniderm 2-3ggr per dag i en dryg vecka.

Det började när hon fick smaka äpple så då tog vi bort det och utslagen försvann. Testade med äpple igen och utslagen kom tillbaka men sen har de inte försvunnit trots att vi är noga med att inte ge något med äpple:/ tycker ju att det BORDE vara något hon reagerat på i matväg men samtidigt äter hon ju knappt något, det är fortfarande max 2-3 skedar OM vi ens får i henne något. Knepigt..

Såhär ser "blåsorna" ut. De hon fick först, två stycken i pannan, är fortfarande kvar efter över 2 veckor. Nu har vi hittat en på ryggen, en på axeln, två på tummen och en på lillfingret. Kan säkert finnas fler som vi inte hittat
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-10 22:10:24 följande:

Hur ser höstblåsor ut? Det hörde jag att det gick mycket i början av hösten. Kan det vara något sånt eller svinkoppor?

Vet inte alls.. hon har ju haft det så länge nu också. Får se vad bvc säger idag
  • septemberbarn08

Idag har vi varit ner på bvc. Sköterskorna sa mest "oj, ja det är ju MYCKET värre än sist". Så vi fick vänta på en läkare som tittade och också tyckte det såg tråkigt ut. Sen frågade läkaren om hon varit förkyld. "Ja sen i söndags". Och så fick vi diagnosen att det är virusinfektion, eftersom hon ju är förkyld också? Ja, fast förkyld har hon varit i 3 dagar, utslagen har hon haft typ 6 veckor?

Fortsätta smörja med hydrokortison. HELA kroppen och HELA ansiktet. Känns ju sådär. Dessutom har vi ju redan smort med det i två veckor utan förbättring så jag vet inte vad det ska göra för skillnad nu.

Hon kliar tills hon blöder nu! Och så hosta och snörvel och tre liter snor.. och gnäll. Storasyster är på bråkhumör. Sambon jobbar kväll. Själv vill jag bara sova för huvudet känns tungt och jag har noll ork. Jippi!

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-11-12 19:56:35 följande:

Det är typ full rulle här hemma nu, krävs typ två vuxna på heltid för att hinna med :) Tage reser sig upp mot ALLT just nu och trillar ungefär hela tiden. Tidigare idag hittade jag honom dessutom med skurmoppen i munnen, den var tydligen jättegod att suga på. Gaaaahh!! :)

Jag är rätt nöjd över att Selina inte tar sig fram än, fast jag står förstås samtidigt och hejar på henne när hon försöker krypa.

Tycker hon fastnat lite nu. Hon ställer sig på alla fyra och står och gungar men kommer inte iväg. Känns som att det är länge sedan vi sa att nu är det nog snart på gång men det händer liksom inte. Hon försöker resa sig upp också så fort hon har något att ta tag i men orkar inte dra sig upp riktigt, det är som att rumpan är för tung :P

Det är ju som sagt lite både och. Skönt att veta att hon sitter där man sätter henne men samtidigt längtar jag efter att hon ska börja krypa fram nu. Kanske framförallt för att jag minns stressen från omgivningen när våra andra barn inte kröp förrän de var 10 månader.
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-13 05:27:19 följande:

W kryper inte heller och det är faktiskt väldigt skönt med tanke på hur struligt vi har det ändå att få ihop vardagen. Men det är nära till för honom. Han sitter och skjuter sig bakåt med armarna och snurrar så han stannar inte där man sätter honom men det går långsamt. Han hatar att ligga på mage så jag tror inte att han kommer att krypa utan kommer köra någon sitt variant på krypning. W ligger ljusår efter syrran i utvecklingen. Men hon var supertidig med allt och han är nog mer normal.

Här har vi super stuliga nätter igen. Nu är det tänder på g och han snurrar runt runt hela nätterna och gnäller. Plus att igår natt så bajsade han ner hela spjälsängen. Vi har nu typ var 10e natt bra och resten katastrof. Den där bra natten är väl för att vi ska överleva vardagen.

Ja HELT stilla är hon ju egentligen inte. Hon drar sig framåt lite när hon sitter och ligger hon på mage skjuter hon sig bakåt. Men det går ju inte snabbt direkt så det är ingen fara att lämna henne obevakad lite snabbt;)

Vi har, peppar peppar, haft tre bra nätter nu. Blivit väckt kanske 3-4 gånger och det är ju helt otroligt bra. Ännu mer otroligt är det att hon sover bra NU när hon är så förkyld. Eller så är det just därför hon sover bra och så går det tillbaka till skitnätter så fort hon är frisk.

Från det ena till det tredje.. när börjar ni julpynta? Jag är ju en sån som går all in och julpyntar ordentligt (dock inga porslinstomtar för dom har jag fobi mot). Dagen innan första advent då vi brukar pynta har vi dop så det går inte i år. Så vi tänkte ta det nästa helg (21-22) men undrar om det är för tidigt?
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-11-13 09:31:26 följande:

Jag brukar alltid julpynta till första advent, typ fredag och lördag. På första advent SKA pyntet vara på plats så att man bara kan njuta och tända ljus.

Man får ju pynta hur tidigt man vill så det är väl bara gå all in nästa helg ;)

Ja första advent vill man ju ha det klart men med dop dagen innan och förberedelser inför dopet dagen innan det så går det ju inte den helgen. Sambon vill hemskt gärna vara med och julpynta så det får helt enkelt bli nästa helg när han är ledig :)

Idag vräker det ner snö och imorgon har jag lovat dottern att baka lussekatter så att pynta nästa helg känns kanske inte allt för konstigt;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-13 13:21:15 följande:

Åh har ni snö!! Vi har regn och minusgrader. Lussekatter bakade jag i veckan. Nu är det bara två veckor tills vi ska på första julbordet. Jag har tyckt att det varit så långt till jul, men nu plötsligt så känns det nära.

Nja, blötsnö åtminstone men det snöar iaf;) vi ligger nästan alltid i toppen över orter med mest snö och kan ibland ha snö in i juni så jag vet inte om jag är så lycklig över snön men sambon är glad.. då får han äntligen starta snöslungan igen haha! Ungarna är ute och gör snögubbar nu, lyckliga de med:)
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-11-15 08:39:33 följande:

Imorse hittade Bosse våran ask med noblesse, borde ha förstått att det var rackartyg på gång när han plötsligt blev så tyst. Nom nom, där låg han och åt choklad! Tur det bara var 2-3 flarn kvar ;)

Lavish skrev 2015-11-15 08:43:46 följande:

Haha tror inte det är någon fara. För någon vecka sen hade jag en sån mörk chokladkaka jag gick och smååt från i köket. Hade tagit med mig några rutor till datorn men tappade en på vägen. Letade efter den men fick besviket ge upp då jag inte såg den någonstans (vi har mörkbrunt trägolv). Den var det dock någon annan som hittade, när man ser Linnea komma krypande superglad och hela ansiktet brunkladdigt

Ja nåt sånt behöver inte jag oroa mig för eftersom Selina inte äter något.. jo iofs gillar hon kartong och kan gladeligen tugga i sig det (tydligen godare än gröt/frukt/mat). För någon månad sedan hade hon ont i magen tills hon bajsade ut en grön kartongbit efter att vi gjort pizza hemma med pizzakit. Hade varit kul om vi tagit henne till läkaren för hennes magonda och de hittat en kartongbit som det stod "pizzakit" på :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?