Lilj3 skrev 2016-02-22 13:00:12 följande:
Idag fyller V ett år! Känns galet att det redan har gått ett år men samtidigt känns det som en evighet sen.
Septemberbarn: Jag ammar fortfarande och har inte fått höra nåt negativt om det hittills. Men det kanske kommer nu. Det verkar ju finnas nån magisk gräns där runt 1 år när folk "får" tycka och lägga sig i mer än innan. Tycker att amning är en grej mellan mamma och barn, andra ska bara hålla tyst.
Här gick den magiska gränsen tydligen vid 6 månader. Nu SKA hon äta vanlig mat och INTE amma (trots att Who säger att det räcker bra med smakportioner fram till 1 år). Nu är hon ingen bebis längre (fast de definieras som spädbarn tills de fyller 1). Och att hon är så beroende av mig är INTE okey. Ju mer hon behöver mig desto mer ska jag tvinga bort henne, allt annat är fel (ungefär som att resonera att de bara ska få mat när de är LAGOM hungriga, är de jättehungrig ska man vägra dem maten). Samma människor tyckte att jag skämde bort henne när jag bar henne som bebis, det var bara bra om hon fick skrika :/ försöker att inte ta åt mig men det är inte så lätt alla gånger när folk håller på.
Grattis till V på födelsedagen! Galet vad tiden gått fort!