Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-01-26 18:37:40 följande:

Jag är också från Norrland, eller rättare sagt Norrbotten.

LillLouise84 skrev 2015-01-26 18:49:15 följande:

Jag är ingen riktig norrlänning, utan bor i ingenstans =Hälsingland. För norrlänningar tycker att vi bor i södern, medans folk i södern ofta tror att alla norr om dalälven har egna renar :-P

Roligt att vi ändå är några från "norrland" då;)

Jag har inte haft någon att vara mammaledig med tidigare och saknar det även denna gången, vilket känns så tråkigt!

Annars ikväll har jag en sån där nerekväll:( har hittills inte känt mig less på graviditeten och att jag önskar att det ska va över, trots illamående och smärtor.. har liksom verkligen njutit varenda dag!

Vet inte vad det blev ikväll, allt känns bara tungt! Sover som en kratta varje natt, mår pyton hela dagarna, tarmarna jäklas i vanlig ordning, jag kan inte få i mig mer än lite fil varje dag, halsbränna och sura uppstötningar gör illamåendet hundra resor värre, fogarna gör ont för minsta lilla och jag kan inte göra NÅNTING utan att få ont och förvärkar:( just ikväll vill jag inte mer och dagarna går så fruktansvärt sakta när jag inte kan göra något!

Gnällgnällgnäll!
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-27 14:46:53 följande:

Herregud vad jag blir förvirrad på läkaren som har sjukskrivit mig. Jag har ett intyg fram till 31/1 på heltidssjukskrivning så idag ringde jag vårdcentralen för att få prata med läkaren om hur vi ska göra framöver.

Hon verkar inte själv veta vad hon ska göra och dillade om att jag kunde ta ut föräldradagar eftersom försäkringskassan kan börja krångla med sjukpenning annars?! Men inte fan tänker jag ta ut föräldradagar för att mitt jobb är för stressigt så att mitt blodtryck skjuter i höjden...aldrig i livet!

Nu blev jag iaf sjukskriven 100% i två veckor eftersom hela mitt jobb ska flytta till andra lokaler nästa vecka och det tyckte hon inte lät bra. Sen efter det tyckte hon att jag skulle ringa FK alternativt jobba 50%?!?!?!

Får väl se vad det står i intyget när jag hämtar det, för jag blev inte ett dugg klokare på vårt samtal.

Så du ska ha varit sjukskriven 100% hittills men NU när det är ännu tyngre att orka jobba så ska du tillbaka 50%? Lät ju vettigt! Och att ta ut föräldradagar innan barnet är fött är ju det sista man vill. Jag tvingades göra det med första barnet och var jättedeppig över det! Om du varit sjukskriven till nu borde det väl inte vara något konstigt om du fortsätter vara det?
  • septemberbarn08

Urk Vad jag är less på illamående, sura uppstötningar och magknip (magkatarr)! Inte en enda dag är det bra nu!

Hade Tack och lov telefontid med min läkare på mag- och tarm idag (har regelbunden telefonkontakt pga min tarmsjukdom) så nu blir det att börja med Esomeprazol igen för att det inte ännu en gång ska fräta upp något magsår:(. Vanliga omeprazol kräks jag bara av tyvärr:(

Och så en remiss till dietisten igen för att få andra näringsdrycker. Behöver några som är snällare mot min mage men ändå mer kaloririka än dom jag redan har.

Är det okey att börja känna sig trött på det här nu?

• septemberbarn08

Har börjat ställa i ordning efter 35 fulla veckor de två tidigare gångerna så jag gör nog likt nu. Typ tvättat upp allt en dag, skruvat ihop och bäddat i spjälsängen en dag, fixat med skötbordet en dag osv. BBväskan tar jag sist men vill ändå ha den klar rätt tidigt då jag är en sån som blir stressad av att ha något kvar som måste göras och bara gå och tänka på det;)

Är SÅ sugen på att börja pyssla på med allt redan nu men vill inte börja för tidigt heller. Spar på det bara för att jag vet att det är absolut sista gången jag får ställa i ordning för en bebis. Vill njuuuta:)

• septemberbarn08

Måste förresten fråga hur det varit för er andra vars slempropp gått någon gång, har den alltid varit blodig?

Med första barnet gick den samma dag som han föddes och då var den lite blodstrimmig. Med andra barnet gick den förmodligen i samband med förlossningen, jag märkte inte av det iaf.

Både igår och i förrgår har det kommit en klump, på tok för tjock och slemmig för att jag ska kunna tro att det bara är flytning, men den har varit helt vit/genomskinlig och inte minsta lilla blodblandad. Kan det vara slemproppen ändå?

• septemberbarn08
    Kurona skrev 2015-01-28 12:14:34 följande:

Min slempropp gick vid två tillfällen förra graviditeten, en gång två veckor innan förlossningen släppte en liten bit, sen dagen innan förlossningen släppte massa stora bitar av slemproppen under hela dagen. Ingen var blodstrimmig utan den var mer vit/genomskinlig och riktigt slemmig. Som jell-o fast kladdig. 

Haha som jell-o lät som en exakt beskrivning av det jag haft. Får hoppas den återbildas! Än vill jag inte att bebis tittar ut, hur mycket jag än längtar och hur less jag än är;) det betyder ju inget om slemproppen lossnat så får hoppas det dröjer ett par veckor till:)
  • septemberbarn08

Fy vad jag känner mig arg och egoistisk idag:( förstår mig inte på folk som inte kan sätta sig in i andras situation! Folk i min omgivning V-E-T hur risigt jag mår och att jag knappt får i mig mat, dom V-E-T att jag sover som en kratta.. ändå är det sååå konstigt att jag behöver få vila på förmiddagarna när barnen är på skola/dagis och det är sååå konstigt att jag inte orkar med besök förrän på eftermiddagen. Och det är ju dessutom väldigt oartigt att inte ha frysen fylld med massa bakverk att bjuda på när de hälsar på!:(

Samma personer vet om att jag lagt ner mycket pengar på att få helt nya bebisgrejer den här gången. Jag kunde lagt ner mindre pengar och köpt begagnat men ville gärna ha nytt. Då har dom mage att fråga om dom inte kan få låna ditten och datten till sina barn. Jamen hemskt gärna! Jag packar gärna upp våra nya, inplastade grejer och skruvar ihop dem så erat barn kan sitta och skita ner dem innan jag själv ens hunnit använda dem. HEMSKT gärna!

Ja jag är en egoist och en surpuppa idag!

• septemberbarn08
    Nixe skrev 2015-01-29 09:17:37 följande:

Men det är ju helt efterblivet att ens fråga om att få låna någon oanvända nyköpta saker? Jag hade nog ärligt talat börjat gapskratta av reflex och tackat för det roliga skämtet.. Vad sa du?

Kpax skrev 2015-01-29 09:36:43 följande:

Haha, vad är det för folk?? Kan inte tänka mig att någon i min närhet skulle bete sig så, och inte heller jag hade ens drömt om det. Tänk inte att det är dig det är fel på, du behöver inte försvara dig mot sånt trams :)

Ja det var tydligen för svårt att ta med sig en egen matstol till sin 10månaders när man åker för att hälsa på sina bekanta ett par dagar.. men vänta, det gör ju inget, hon har ju nyss handlat en massa nytt så det kan vi låna. Jag svarade bara att tyvärr går det inte då det inte är uppackat och ihopskruvat än. Väntade bara på att dom skulle säga "det gör inget, vi kan skruva ihop den åt dig". Inte världens grej med en ny matstol och jag har inga problem att låna ut grejer i vanliga fall OM det är grejer vi redan använt men det är trots allt något speciellt med att få använda något HELT nytt som fortfarande är inplastat.
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-29 09:39:19 följande:

Men snälla nån!!! Om man är sjukskriven är det ju för det första klart att man har ev. syskon på dagis. Jag har min femåring på dagis, annars skulle jag lika gärna kunna jobba istället - det skulle säkert vara lättare att vara på jobbet än hemma med en rastlös femåring :)

Sen att ha mage att fråga om man får låna dina helt nya ouppackade saker är ju rent ohyfsat. Det vore ju en sak om du erbjöd, men att fråga... snälla nån!!!!

Du har all rätt att bli på dåligt humör! Kram på dig

Ja alltså jag är nog inte världens trevligaste person just nu. Jag förstår ju givetvis att släktingar som bor långt bort gärna vill hälsa på och träffa mig och barnen men ändå.. samma personer har en förmåga att klämma ur sig "skämt" om hur tjock jag blivit, hur kul det ser ut när jag tar mina myrsteg framåt pga smärta osv. Hemskt roligt förstås!

Jag älskar för övrigt den här gruppen! Ni är nog de enda som förstår vad man känner och tänker och hur man mår nu! Ni är guld värda!
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-01-29 09:32:29 följande:

Låter onekligen som att väskan kan behövas snart! Jag ska ta tag i min också :)

Haha får mig att tänka på i lördags när jag på allvar trodde vi skulle behöva åka in pga förvärkarna. Första tanken var att jag hade ju inte ens skruvat ihop spjälsäng och babysitter än, paniiik! Sen lugnade jag mig och tänkte att det var väl inte hela världen. Skulle bebisen födas skulle vi ju ändå inte få åka hem på ett bra tag och då har ju sambon gott om tid på sig att skruva ihop det tills vi kommer hem. Andra tanken var att jag inte ens packat väskan och inte hunnit tvätta upp några som helst kläder till bebisen.. Och hos oss är sambon portad från tvättstugan så jag kan inte be han göra det heller. Det var liksom det som gjorde mig panikslagen, att stackaren inte skulle ha några rena kläder! Var nästan grinfärdig ett tag, haha. Dagen efteråt insåg jag ju att om bebisen skulle födas efter bara 32 veckor skulle den med största sannolikhet inte kunna ha kläder i storlek 50 ändå så det kvittade ju:P

Jag lär nog inte packa väskan förrän efter 37-38 veckor men det gör mig lite stressad när delar av slemproppen verkar ha gått, jag småblöder lite då och då och förvärkarna tar i så hemskt. Men packar jag den nu kommer jag få gå över till v45 så jag väntar nog ändå;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?