Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-03 13:28:28 följande:

Tänkte lite på det här med att bajsa på sig under förlossningen. Jag har hört att en del erbjuder microlax (tror de gör det här), men har för mig att jag läst att man kan läcka ett bra tag. Har ni några erfarenheter av det här?

Jag har inte blivit erbjuden under mina två förlossningar. Dock har magen skött det där ganska bra själv för så fort värkarna startat har jag fått springa på toa;)

Det finns säkert alltid lite kvar men barnmorskorna är ju extremt proffsiga och sköter det väldigt diskret:) det var något jag nojade över mycket men väl där var det nog det sista jag tänkte på. Ungen skulle liksom bara ut när krystvärkarna började.
  • septemberbarn08
    Tussludd skrev 2015-02-03 14:55:08 följande:

Idag har bebisen varit vaken i stort sett hela dagen och röjt runt. Den brukar röra sig mycket, men detta är extremt. Hur har ni det i magarna? Gör de som de brukar eller har de också ändrat mönster?

Jag var hos BM i morse som konstaterade som jag misstänkt att den lagt sig med ryggen på vä sida och där finns tydligen mera plats. Den kanske bara njuter av att sträcka ut helt enkelt?! :)

Ni som fått barn tidigare, hur reagerar bebisen på värkarna? Känner man att den rör sig då också?

Jag kan inte minnas att bebisen rört sig speciellt mycket alls just precis under värkarna faktiskt. Mellan värkarna har de rört sig "som vanligt":)

Här är det en galning i magen numera. Är lugn större delen av dagarna men när den väl är vaken är tydligen planen att trycka sönder mina revben och helst komma åt alla smånerver som får mig att hoppa till av smärta varje gång:P
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-02-03 16:03:40 följande:

Inte än men jag kommer ihåg att det kändes så förra gången, sista tiden.

Värdelöst vetande: När en ko är svullen i underlivet är det nära en förlossning. Det är så man håller koll på vilken ko som ska kalva. (kanske funkar vi människor likadant?)

Det hoppas jag inte stämmer för då borde det vara nära för mig:/ Hur mycket jag än längtar får den gärna stanna några veckor till, annars måste jag åka till ett helt annat BB flera mil längre bort!

Upplevde inte alls den här tyngden och trycket under mina tidigare graviditeter, och då bar jag ändå barnen så långt ner att de inte hittade hjärtljuden i v19. Nu får jag stanna upp flera gånger om dagen för att det trycker på så in åt h-vete! INTE skönt!
  • septemberbarn08
    Nixe skrev 2015-02-03 19:59:41 följande:

Min bebis sparkar och snurrar som en galning just nu. Inte helt bekvämt måste jag säga. Har haft en jättestressig dag på jobbet med en hel del sammandragningar så nu blir man nästan lite orolig. Många som kommenterat att min mage ser ut att ha sjunkit ner mkt nu också, är inte det väldigt tidigt om man bara är i v 33+2? :-/ 1,5 vecka kvar att jobba nu men har sex arbetsdagar sista veckan, blir tufft. Måste dessutom gå himla långsamt med korta korta steg för att inte få mer sammandragningar. Himla typiskt.

Vet inte vad som anses vara tidigt:/ minns bara att min mage sjönk rejält och sonen var fixerad i v31. Han höll sig inne till v39+4 iaf så det hade ingen betydelse den gången:)

Jobbigt att behöva arbeta om det känns så tungt för dig:(
  • septemberbarn08

Wow, tror att jag för första gången på MÅNADER sovit en hel natt utan att vakna en enda gång!!

Ingen av de andra i familjen som väckt mig, inte vaknat för att byta sovställning, inte vaknat för att jag haft ont nånstans. Helt otroligt! :)

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-02-04 04:57:49 följande:

Grattis! Skönt med sammanhängande sömn :)

Själv varvar jag lite. I förrgår var jag vaken 2-5 innan jag kunde gå och sova igen, igår sov jag till morgonen, och idag vaknade jag strax före 4. Jag går alltid upp och kissar på natten, ibland somnar jag om, och ibland är jag klarvaken.

Men men, så länge jag inte jobbar är det ingen fara.

.

Jag tror jag behövt kissa på natten kanske max 10gånger under den här graviditeten. Helt sjukt egentligen eftersom det känns som att bebis trycker på så mycket och jag får springa och kissa hela dagarna. Skönt att slippa vara vaken av den anledningen åtminstone:)
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-02-04 08:46:31 följande:

Ang kisseriet: det kommer väldigt små mängder nu för tiden, även om jag är extremt nödig innan. Någon annan som fått så?

Jodå, det är likadant här:( jag som i hela mitt liv haft världens håll och kunnat klara mig med att kissa morgon och kväll. Nu är jag kissnödig en gång i kvarten ungefär. Tur det inte är likadant på nätterna för min del;)

Här har bebisen förövrigt snurrat runt idag. Ryggen har ju liksom legat på vänster sida, känt det både på hickan och att sparkarna varit mot höger revben.Idag helt plötsligt är hickan på höger sida och jag känner små knän/fötter som trycker ut på vänster sida. Insåg h*n att det kanske var bekvämt att byta ställning nu? ;)

Och så har jag mer ilande i bäckenet idag. Varit hyfsat lindrigt tidigare fast jag tyckt att det tryckt på neråt. Men idag gör det ontontont! Tur det är för något positivt och jag blir bara glad att det händer något:)
  • septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2015-02-04 09:31:02 följande:

Åååh, det låter som en dröm! Är så avis

Haha ja det känns lite som att jag vunnit högsta pris och är nästan lite stolt! Tyvärr är jag lika trött ändå idag och slumrar till lite då och då. Prisa gud för barn-tv så ungarna är roade;)
  • septemberbarn08

Såhär ser det ut utanför vårat fönster idag. Är så less på snön nu:(

Och så tittar jag igenom gamla bilder i mobilen och hittar den här från i somras! Längtar ihjäl mig efter att få ha långledigt med hela familjen, värme, sol, bad och framförallt mysiga vagnpromenader!
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-02-04 14:55:51 följande:

Är det någon som hämtat ut babybox på Lloyds apotek, Babyproffsen och Babyland/Apotea (verkar vara samma sak?)?

Vad fick man? Är de värda besväret att dels åka en bit, och dels utsätta sig för massor av skräppost?

Vi har säkert pratat om det, men jag hittar inte...

Jag är alltså inne på Vi Föräldrar och tittar :)

Jag har redan Liberos och Kronans.

Jag har den från apotea/babyland men den fick jag hemskickad. Ganska besviken över innehållet faktiskt, tyckte inte alls det var något som kändes sådär "wow". Två blöjor, liten förpackning (12st) tvättservetter, en tyghaklapp med nån reklam på, en napp, nån rabattkupong (använde den på blöjor iaf så den var ju bra). Sen minns jag inte om det var något mer. Har den från kronans också och den var jag mer nöjd med:) någon annan har jag inte kunnat hämta ut eftersom vi bor där vi bor:(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?