BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Svårt att få en rättvis bild på pärlan men här är den iaf:) SÅ nöjd alltså
Svårt att få en rättvis bild på pärlan men här är den iaf:) SÅ nöjd alltså
Vad kul! Vad heter den?
Vi hade ingenting kvar från tidigare barn förutom ett täcke till spjälsäng haha. Det var jag ju skitglad över för då hade jag en bra anledning att köpa nytt. Helt onödigt, inte ekonomiskt och inte miljövänligt för fem öre men det struntade jag i. Ett babygym, en amningskudde och spjälskydd har jag köpt begagnat men annars blev det nya grejer. Passat på att fynda när det varit rea. Babyskyddet med bas fick vi t.ex. 43% rabatt på och betalade bara 1148kr:)
Det vi har kvar nu är amningsinlägg, blöjor, bindor, salva till bebis och till bröstvårtor och tvättlappar. Annars ska vi nog ha allt:)
I morse kändes det som att något var fel, en dålig dag helt enkelt. Men jag åkte ändå till jobbet för att lämna passerkort och nycklar. Tyvärr sprang jag på vdn, den skitstöveln som knappt har hälsat på mig sen jag blev gravid förra gången. Han ville ha ett samtal med mig. Då fick jag höra att jag inte längre var den anställda han tyckt så bra om när han anställde mig. Jag hade förändrats och gjorde klart att jag inte skulle få bra arbetstider när jag kommer tillbaka om 1.6 år. Tack för den liksom, vilket jävla avslut
Nytt besök hos BM idag, v31+3. Sist låg magen på 26cm i v28+1 och till idag hade den bara vuxit 1cm och ligger nu på 27cm. Bara 1cm på över tre veckor.
Jag är egentligen inte särskilt orolig då vi ju faktiskt fått små barn tidigare.. Tror det är vetskapen om hur dåligt jag äter i kombination med att magen nu inte växer "som den ska" som ger mig lite ångest:( har ju nog dåligt samvete när jag inte kan äta ordentligt!
Nytt besök om 13dagar igen. Har det inte ökat bra tills dess blir det TUL isf. Kan iofs vara bra så slipper jag oroa mig:)
Jag hade 28 cm igår, vecka 31+1. Det hade ökat 1,5 cm på tre veckor. Förra graviditeten fick jag göra tillväxtultraljud runt vecka 33-34 av samma anledning - avplanande sf-kurva. Fick iallafall en pojk på 3600 g till slut!
Här är tyget som min mamma skall sy spjälskyddsöverdrag av, gillar det skarpt
Funderar på att sy ett eget tvillingbabynest av samma tyg (tänkte vit botten) men vet inte om jag orkar/vågar. Dagarna går så jäkla snabbt ändå! :-O
Nu har jag varit hemma i snart två veckor och hjälp vad mycket jag växt. Helt plötsligt så är det jobbigt att ta på skorna, böja mig framåt och bära dottern. Jag är verkligen ENORM!!!! Igår när jag hämtade på dagis stod en liten kille på
ca fyra år och stirrade på mig och frågade: varför har du så stor mage?
Jag: det är för att det är en bebis där inne.
Killen: va ska ni ha en bebis????
Hehe, vad präktig jag låter med alla mina syprojekt när flera andra påpekar att man inte sparar så mycket. Jag vet det, jag tycker mest att det är kul med projekt, och det känns som att jag bearbetar det här med att bli mamma genom att göra saker åt bebisen.
Låt oss heller inte glömma att jag bränt sjuka summor på nätshopping, så jag tror inte att jag är så himla ekonomisk! :D
Här är det koll v.24 & 28 efter RUL, sen v.31 (för förstföderskor) och därefter varannan vecka! Västernorrland bor jag i :)
Igår när jag skulle sova kände jag precis ovanför blygdbenet och kunde känna bebisens huvud? Vet att han ligger med huvudet neråt men kändes så tydligt, någon annan som känner/känt likadant?