Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-04-28 01:45:58 följande:
    Nej, hjälper föga...
    Jag fick utvändigt på förlossningen, kände mig som en babian. Och ont gjorde det hur jag än satt. Hua.För mig hjälpte kombination av supp och salvan. Dock har jag "hudflikar" kvar, antar att det är dom som sväller upp och blir blodfyllda. Dock är jag för feg för att gå till vårdcentralen då jag trivs så bra med min läkare och jag har fått för mig att jag inte kommer att kunna se honom i ögonen igen ;) haha

Hade velat gå till bön vårdcentral där man aldrig mer behöver träffa personen ifråga igen :P
  • Mullan
    snö 81 skrev 2015-04-28 07:20:48 följande:
    Jag har också dom där jäkla hemorrojderna som är riktigt besvärliga ibland. Dock är jag tjurig och vill inte erkänna att jag är Agda 87 och därför köper jag ingen salva eller liknande. Dumt, jag vet! :)
    Haha;) förstår din tanke ;) dock tror jag att det är vanligare hos nyblivna mammor än hos agda 87 ;)
  • Mullan
    Trollunge85 skrev 2015-05-01 06:02:43 följande:

Herregud vad jag är glad att när H väl somnar för natten går allt smidigt. Igår var han grinig hela dagen förutom när han sov och oftast när han ammade. Han hade en stund runt sju till åtta när vi var vid majbålet som han till och med skrattade men sen var det bara skrik och skrik och skrik. Amningen lugnade inte och han kunde inte somna. Vi skickade honom mellan oss. Sen gick jag in i köket och satte igång köksfläkten och då somnade han. La upp honom i sängen för att duscha och gå på toaletten men så vaknar han igen. Ny amning och köksfläkt på Spotify (ljuden finns tydligen även där upptäckte vi) och sen sov han hela natten från elva förutom standarduppvaket med amning, blöjbyte, amning vid två. Nu vaknade han halv sex som vanligt men denna gången testade jag liggamning och han somnade om! Inte världens djupsömn men tillräckligt för att vi ska kunna sova/vila en stund till innan vi eventuellt får en ny gnälldag. Appen säger att fasen ska vara över från och med imorgon men vi verkar fått den riktiga starten en vecka senare än vad appen sa.

Har du provat ljuden från appen sleep baby? Ganska praktiskt att du kan ställa in tid på hur länge den ska spela ljudet.
  • Mullan
    Mildamilda skrev 2015-05-02 20:07:52 följande:

Jag har anmält mig och Isak till spädbarnsmassage. Jag hade tur och fick sista platsen. Sex gånger för 350 kronor, inkl fika, via Svenska kyrkan. Nån som varit på det?

Var på spädbarnsmassage med dottern. Supermysigt! Betalade bara 20kr för alla ggr. Och det var för oljan :) skönt att komma ut och träffa andra mammor med barn i samma ålder :)
  • Mullan
    ebe91 skrev 2015-05-03 22:26:47 följande:
    Jo, läste igenom bruksanvisningen också o där står det att man måste sätta in kabeln i väggen... Den var väl mer för att ha i spjälsäng tydligen. Biltema hade två sorter, tog den billigare då vi inte tyckte vi behövde en med vaggvisor, termometer o lampa... Men ska kolla om coop har, annars köper jag en på internet.
    Rekommenderar Philip avent! Den är toppen. Vi använder den varje natt och har gjort sen dottern började sova i eget rum :)
  • Mullan

Hur är era små i nacken? Här har vi en riktigt stark kille som hållt huvudet själv i några veckor. Han har vart stark från början. Storasyster var oxå väldigt stark men Lucas är helt otrolig :)

• Mullan
    Mullan skrev 2015-05-04 20:04:10 följande:

Hur är era små i nacken? Här har vi en riktigt stark kille som hållt huvudet själv i några veckor. Han har vart stark från början. Storasyster var oxå väldigt stark men Lucas är helt otrolig :) phpSyxGMi25729.jpg

Han är född 20/3, 7 veckor på fredag
  • Mullan

Tack tjejer :)

Lucas älskar oxå att stå :) storasyster likaså, dock en månad senare än honom och då var hon oxå tidig.

Kommer ihåg att med första så väntade man på att allt skulle hända. Första leendet, vända sig, skratta, krypa, gå. Och allt annat. Denna gången så känner jag bara STOP, va bebis lite längre tack ;) och så får man en kille som har bråttom fram i livet ;) superskoj men jag hoppas att han lugnar sig lite ;)

• Mullan
    sommarstad skrev 2015-05-04 20:58:34 följande:
    Vilgot har hela tiden varit stark i nacken. Han lyfte huvudet och höll det uppe redan från dag 1. Han är inte helt stabil än så då vi får vara med och hålla koll.

Gillar Lucias att ligga på mage? Han ser ju nöjd ut på bilden. Vilgot hatar att ligga på mage så en sån bild skulle vi inte kunna ta ;)
    Som Lucas då, fast nu är han helt stabil :)

Han är inte något fan av att ligga på mage men nu har vi kört några korta stunder i ett par dagar så nu går det bättre för varje gång :) han försöker att vända runt till rygg men orkar inte hela vägen :P
  • Mullan
    Cymi skrev 2015-05-05 03:30:08 följande:
    Hur gammal är han? :) lucy är 6 v och kommer inte riktigt så högt, hon kan lyfta lite och hålla nån sekund. Det är skitläskigt att hålla henne med huvet mot axeln för hon försöker lyfta sitt huvud hela tiden och det far åt alla möjliga håll när hon inte orkar hålla upp det så måste verkligen hålla i hela tiden :P gullig unge btw :)
    Då tränar hon för fullt låter det som :) håll inte "fast" huvudet så som man gör i början, försök att hålla handen någon cm bakom så att ni hela tiden är beredda samtidigt som hon får chansen att träna :)

Tack :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?