Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-04-01 23:54:32 följande:
    Lucy äter ca 800 ml/dygn vilket är lite mer än enligt förpackningen :P
    Hur har det gått med bajseriet för bebis?
  • Mullan

Tänk på att inte gå så mkt på om dom är kalla på händer o fötter. Känn i nacken :) lätt att man lägger på en extra filt eller så för att man tycker att dom är kalla när man känner på händer och fötter. Men då är det bättre att "behandla lokalt" med vantar o strumpor :)

Hicka kan va tecken på att dom fryser så då kan det hjälpa att lägga på dom en filt :)

• Mullan
    Smulan 89 skrev 2015-04-11 18:50:33 följande:

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 
    3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Åh va skönt att det fick starta av sig självt :) har tänkt på dig.

Ja det var en redig tjej de! Hon har växt bra dom extra dagarna hon stannade inne då ;)

Va skönt att ni mår bra nu. <3
  • Mullan
    Smulan 89 skrev 2015-04-11 18:50:33 följande:

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 
    3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Grattis glömde jag ju skriva!:)
  • Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-04-13 14:38:35 följande:

Tjohooo, 245g upp på 5dagar och nu har hon passerat födelsevikten med 5g. Vägde 3175g idag:)

Har dock inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med amningen än. 95% av tiden älskar jag amningen och vill absolut inte ge ersättning. Men sen kommer den där lilla ångesten och en sån fånig grej som att jag inte kan ha mina vanliga bh:ar gör mig jätteledsen.

Mot mitt hemska sår fick jag med mig nya amningsinlägg hem.. de är från Medela och ska tydligen inte fastna i såren och det är ju mitt största problem just nu. Hur mycket jag än smörjer så fastnar inläggen i såret och sen får jag stå och spola natriumklorid för fullt för att ens ha en chans att få lös det och ändå sliter det upp såret på nytt. Så jag hoppas verkligen att dessa funkar! Slipper jag såret kanske amningen känns 100% rätt:) för som det är nu är det inte ett dugg lättare att amma när det ska ta flera minuter bara att få lös inlägget och tvätta rent såret INNAN amningen.. sen all tvättning och smörjning efter amningen också.

Bra jobbat!! :D skönt att få ett kvitto på att allt slit lönat sig :)
  • Mullan
    laila88 skrev 2015-04-13 14:38:23 följande:

Någon som har något som helst tips på hur man får MER mjölk? Jag vill helamma! Men verkar inte ta sig, då jag inte har ammat har jag pumpat och fått som mest ut 80ml ur bådra brösten. sista gångerna har det varit 50ml. sammanlagt ur båda alltså.
    Jag vet att ersättning är gott nog, att det har sina fördelar. Min första är född på det. Var väl såhär då med.. Jag kanske helt enkelt är en sån som inte kan producera mer än såhär? :(
    Men det är en jätte stor sorg för mig. Jag vill verkligen kunna amma helt. Utan att måsta ge ersättning. Jag vill prova allt som kan öka mjölkproduktionen.

Jag märker snabbt tydlig skillnad på om jag har druckit mindre vatten. Men jag har så extremt mkt mjölk så jag vet inte om det har med det o göra. Men se till att du dricker ordentligt iallafall. Sen finns det ju amningste. :)
  • Mullan
    laila88 skrev 2015-04-13 15:25:11 följande:
    Ja jag tycker också märka skillnad då ja dricker för lite vatten, måste nog dricka ännu mer! :) amningste ska ja kolla upp! Tack :)
    Ha en vattenflaska fylld hela tiden så att du blir påmind.:) Jag dricker massa vatten även på natten. Är supertörstig varje gång jag vaknar:P
  • Mullan
    Mimipig skrev 2015-04-13 19:07:29 följande:
    Ah. Smart. Jag tyckte att jag hade ovanligt lite mjölk idag när jag pumpade men så har jag knappt druckit nåt vatten idag heller. Tänk om det kan vara så enkel?
    Det kan absolut vara så enkelt :) viktigt att dricka extra mkt när man ammar då att både bröst och kropp får vätskan som behövs :))
  • Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-04-16 11:58:46 följande:
    Men vilken underbar klänning!!

Vi har nästan aldrig klänning på Selina för det verkar som att alla klänningar i minsta storlekarna är kortärmade och det går inte med våran fryslort:(
    Kör med en body under :) så gjorde jag ofta när dottern var liten. Körde många klänningar från newbie och en vit body under bara :)
  • Mullan
    Mullan skrev 2015-04-16 22:06:08 följande:
    Kör med en body under :) så gjorde jag ofta när dottern var liten. Körde många klänningar från newbie och en vit body under bara :)
    Skrev innan jag läst att du redan fått de svaret :P
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?