Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-05-05 18:06:03 följande:

Testade om lilleman kunde hålla upp huvudet och det kunde han knappt alls. Blir mera övning på mage nu.

Ingen brådska! Vanligt att dom inte är så starka än. Det kommer med tiden :)
  • Mullan
    Mildamilda skrev 2015-05-05 22:22:00 följande:

Ni som ammar känner ni när mjölken "fylls på"? Det gör ganska ont, ilar och stramar, kan vara både under amning och inte. Kommer inte ihåg att det gjorde så ont förra gången... Brukar gå över efter typ 20 sekunder...

Ja jösses, kallar det tuttkramp, haha!

Kommer inte heller ihåg det från förra ggn. Kommer oftast när man ammar, eller tänker på amning/pumpning. Ibland räcker det att man tittar på barnet ;)
  • Mullan
    Lavish skrev 2015-05-05 22:23:29 följande:

Dom är verkligen så söta när dom ler. Sån ren, oförställd glädje smile1.gif  

Ja så underbart.

Kommer ihåg när min dotter började digga med till musiken. Så himla härligt och rätt från hjärtat.
  • Mullan
    tovemaja skrev 2015-05-05 22:09:24 följande:

Glömde säga att ni har himla fina barn september och Mullan! Även fin bild igår (?) KarinIngrid! Kul med bebisbilder!

Tack :) din lille är oxå fin :) så härligt leende :)
  • Mullan
    LillLouise84 skrev 2015-05-06 22:11:15 följande:
    Vi har 4 tetror ersättning hemma vid kris. Men det bästa är om jag kan pumpa ur känns det som. Jag kommer bara att vara borta under dagen pga operation av halsmandlarna. Men med mediciner och så i kroppen bör jag pumpa ur och slänga de första efter operationen, plus att jag kommer säkert inte vara superpigg första dygnet.
    Pumpa det du orkar :) gör ju inget om det blir över. Der är ju bra att ha som reserv i frysen. :)
  • Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-05-12 08:41:54 följande:

Jag har fortfarande inte en aning om vad jag ska ha för preventivmedel och ska på efterkontrollen om 2 timmar:/

Någon spiral blir det inte då den jag hade sist gjorde konstant ont och startade mina evighetslånga menstruationer som höll i sig flera år (tills jag blev gravid) även fast spiralen togs bort.

P-piller är det laktos i så det går bort.

Allt annat med hormoner i är jag också tveksam till. Min mage har ju inte direkt reagerat bra på det jag provat tidigare och dessutom är jag en sån som lätt blir deprimerad av hormonella preventivmedel.

Det jag skulle kunna tänka mig att prova (igen) är p-ring. Sist mådde jag inte bra av den men är villig att prova igen, det kan ju funka bra nu. Sen vet jag inte hur det går med p-ring kombinerat med amning men det har väl BM koll på.

Hur dåligt jag än mår av hormoner känner jag att det nästan är ett måste om jag ska få ordning på mensen.

Har du läst om naturals cykles? De tänkte jag prova??
  • Mullan
    ebe91 skrev 2015-05-20 16:09:48 följande:

Var förbi stan idag för skulle köpa isformar i silikon (för att frysa in bröstmjölken), men kom hem med allt utom det... Köpt sånt som sambon förbjudit mig från, ett nytt ljusfat, flera ljushållare, korgar i koppar osv... Bara krimskrams som han kallar det... Men, efter hans suparhelg ligger han redan på så mycket minus så tror inte ens han kommer yttra sig. För hans skull. Nu ska jag ta o beställa en ny matta till vardagsrummet också, det är verkligen inte praktiskt (men snyggt!) med vita mattor har jag lärt mig av egen erfarenhet..;)

Vart beställer du mattor? Har letat efter en passande matta till köket i snart ett år!
  • Mullan
    Kpax skrev 2015-05-20 23:36:12 följande:

Använder någon av er PayPal? Jag är löjligt rädd för allt som har med pengar att göra, men visst är det säkert? Och det stämmer att det blir ett påslag på max 4% om man handlar i utländsk valuta?

Jag vill beställa wallstickers från en amerikansk sida, och det funkar inte med mitt kort, så de rekommenderar Paypal.

Alternativt: Jag vill ha wallstickers i form av svarta prickar. Behöver rätt många, så jag är inte så sugen på Ferm Livings som kostar 150:- för 54st. Några tips?

Jag använder paypal massor! Sjuuuukt smidigt och ett säkert betalningssätt! Handlar en hel del från eBay!

Väggdekorer och texter är jättebilligt på eBay! Har köpt fina som vi har på dotterns rum :)
  • Mullan
    Kpax skrev 2015-05-21 09:14:26 följande:
    Tack! Men jobbigt också... Nu hittade jag prickar till ännu bättre pris på ebay. Så nu måste jag registrera konto både där och hos paypal. Vi behöver tavlor, och det kommer sluta med att jag dammsuger ebay också, tio minuter i taget. Vi hörs väl i vår när jag får lite tid över! ;)
    Hahaha har appen eBay, kollar nästan varje dag och beställer massa grejer! Häromdagen blev det en fluga till sonen, mobilskal till mig :) just nu håller jag på att leta efter fina knoppar till ett vitrinskåp vi ska göra i ordning :D
  • Mullan
    ebe91 skrev 2015-05-21 07:40:13 följande:
    Jag beställer från ellos, brukar passa på när de har 40-50% på dyraste varan för då kan man få en rätt fin matta för överkomligt pris :) deras plastmattor är suuuper, har mest plastmattor då vi har katt o håret inte fastnar i mattan :) men nu till vardagsrummet vill jag ha en mjukare, kan dock inte ha en ryamatta då min katt förknippar de med gräsmatta...... :)
    Tack!! :D det är plastmatta jag helst vill ha under köksbordet, dottern spiller en del när hon äter så det är skönt att kunna moppa av den bara :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?