Inlägg från: Tussludd |Visa alla inlägg
  • Tussludd

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-03-03 20:30:35 följande:

Angående slempropp så läste jag en väldigt rolig tråd här som handlade om knäppa saker som hänt under förlossningen; det var en kvinna som kom in till förlossningen och när personalen frågade henne om slemproppen gått svarade hon att " nä han gick ut för att lägga pengar i parkeringsautomaten"...

Hahahaha!!! Underbart! :)
  • Tussludd

Nu är det nedpackat kamera i BB-väskan. Inte för att föreviga något annat än bebisen väl ute och eventuellt en magbild just när det drar igång. Vill ha så lite minne som möjligt av det som händer där emellan känner jag. Maken tycker att mobilen räcker, men jag tycker det känns lite mer rejält med en riktig kamera. Jag ramlade framstupa ute på promenaden i em, fick rejäla sammandragningar, som släppte efter några timmar. Blev lite orolig först, men bebis rör sig som vanligt nu, så det gick nog bra. Det är svårt att se vart man sätter fötterna med en mage i vägen.

• Tussludd
    sommarstad skrev 2015-03-04 08:59:05 följande:

Idag har jag extrem huvudvärk trots att jag tagit alvedon. Har pratat med förlossningen och de tyckte att jag kunde komma in på en extra koll. Inväntar nu maken, som har varit på jobbet, så ska vi åka till förlossningen. Mår dessutom illa så idag är en riktigt dålig dag. 

Oj, låter mindre kul! Skönt att få det kollat! Hoppas att det bara är tillfälligt.
  • Tussludd

Åh vilka härliga bilder på era magar!!

Kpax skrev 2015-03-04 21:33:34 följande:

Sambon kom just och sa att han tror att han är lite allergisk mot någon av medicinerna, han har nämligen fått sån klåda. Hahaha, jag oooorkar inte ens bli arg över den jävla offerkoftan han fått på sig.

Visst är det underbart hur synd det kan vara om krakarna. ;) tror du gör rätt i att skratta åt det, vad ska man annars göra?!

Hoppas han piggar på sig så han kan stötta dig istället!
  • Tussludd

Hoppas hoppas att det drar igång ordentligt är er idag! Du kanske kan få en hinnsvepning på specmvc? ;) lycka till iaf!

• Tussludd

Grattis Lavish!

Kpax skrev 2015-03-07 06:02:23 följande:

Usch, man blir ju orolig och nojig. Hon har haft lugna dagar förut, och hon rör sig när jag buffar på henne, fast jag upplever henne som slöare. Jag får ringa om hon inte piggnat till på ett par timmar.

Bara för att jag skriver det här börjar hon röra sig mer nu, så jag hoppas att hon är på gång :)

Jag har också molvärk nu, och har haft i natt. Men som du säger kan man ju gå med det hur länge som helst. Har tagit en alvedon så får vi se om det släpper :)

Känner igen det där med att vara nojjig. Var in och kollade en gång i v33 nör jag tyckte att det var helt annorlunda rörelser i magen. Lojt och slött och färre typ. Men så fort ctg var påkopplat började den leva om som vanligt. Min BM sa att om man själv har haft en stressig/aktiv dag kan bebisen också påverkas av det någon dag efter. Men jag är ändå en förespråkare av att kolla upp en gång för mycket. Om du känner dig orolig så är det väl ide att kolla.
  • Tussludd

Ebe! Grattis till sonen och hoppas du hämtar dig snart.

Kpax: varmt lycka till!! Håller timmarna gör en smidig förlossning.

Själv har jag BF idag och haft molvärk och någon enstaka öm sammandragning på kvällen senaste 2 dagarna. Behöver ju inte betyda något alls, men på något vis känner mig dock viss om att den inte tänker vänta till nästa vecka iaf. :)

• Tussludd
    JhjärtaK skrev 2015-03-09 10:16:45 följande:

Låter som att vi har samma

Jag har också den. Makens kompis har programmerat den som heter värkar och kostar 49kr. Väldigt dyrt när det finns denna för 9. Kan inte riktigt se skillnaden. Men enligt honom är ju den bäst... :)

Har en toppendag idag, känner mig positiv och full av energi. Tror att det är solen som gör sitt! I em blir det en kaffe i solen, men nu ska jag baka lite fler kakor. Hittade ett recept på bondkakor som var jättegoda!
  • Tussludd
    pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Det var i sista minuten! Vilken himla tur. Lycka till idag och njut av bebisen och att få vara tillsammans!! Kram
  • Tussludd

Hade FL-paus under helgen och sen har jag inte "hunnit" läsa ikapp förrän nu. Stort grattis till alla er som fått era bebisar!!! Och tack för att ni delar med er av de ljuvliga godbitarna på bild! Det fick iaf mig att se ljuset i tunneln! ;)

Är nu BF +3 och hormonerna är skitjobbiga just nu. Ena stunden känns allt frid och fröjd och nästa sitter jag och lipar för att jag inte orkar mer. Fötterna har antagit klumpfotform och lila färg och resten av kroppen får också avtryck av all vätska. Har dock inte vägt mig på en månad och har inga planer på att göra det heller. :) var dock hos BM och kollade blodtrycket en extra gång pga svullnaden men det var bra. Inatt hade jag jättemycket flytningar (vaknade av att det rann lite), var upp och torkade men det fyllde liksom på. Efter en en utflykt till stan på fm hade jag en brunrosa flytning. Kan det vara en oslemmig slempropp?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?