Inlägg från: Tussludd |Visa alla inlägg
  • Tussludd

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Fotat något alls, jag menar att jag inte längre ser någon skillnad på min mage de senaste veckorna. Den känns bara enorm!

Huvudvärk ja! Det är därför jag blev sjukskriven. Jag tror att det blev en dålig spiral med spänningshuvudvärk då jag också sov så dåligt. Ingenting funkade. Tog alvedon när det var som värst. Sedan sjukskrivningen sover jag bättre (antar att stressen över att fixa jobbet spelade in) och då har även huvudet blivit bättre. I vanliga fall går min spänningshuvudvärk alltid över om jag får träna, men det är ju helt omöjligt nu. Längtar till vår/sommar när man kan börja springa lite igen.

• Tussludd

Jag själv gick på dagis tills dess att jag började första klass. Det var innan 6-årsverksamheten infördes. Och jag har inte tagit skada av det. ;) håll honom hemma om du känner att ni mår bäst av det. Folk kan väl tycka vad de vill, men du är ju ansvarig för vad som fungerar bäst för er. Du får väl pröva dig fram. Skönt att värkarna lugnade ner sig.

• Tussludd

Blä för sömnlösa nätter!

Har studerat arvsrätt, födelsestatistik, planerat renoveringsprojekt i stugan och planerat föräldraledighet de sista timmarna. Helt meningslöst! :( Dock spännande att läsa om värkar, men jag hoppas att de lugnar sig så att bebisen hinner bli färdigbakad!

Fick min skötväska igår, jag kunde inte låta bli att köpa en ny, och den här är jag nöjd med. Det här med BB-väska... Känns ju mer som en flyttpackning. Jag tror det får bli en hockeytrunk för jag vill ha med både min och makens morgonrock som tar stor plats. I övrigt tar jag med så lite som möjligt i klädväg, men man vet ju inte vad man kan tänkas vilja ha på dig, så lite olika blir det ändå... :) samma för bebisen. Har med en uppsättning kläder i 50 och en i 56 för hemfärd. Men detta är bara i tanken. Packa tänkte jag göra nästa vecka... Då är vi i v. 38. :) än så länge känns förlossningen lite avlägsen.

• Tussludd
    septemberbarn08 skrev 2015-02-12 14:56:22 följande:

Mina förvärkar har hållit i sig under dagen. Det är ju tydligt att det bara är förvärkar eftersom det annars borde hänt något mer tycker jag.. De går över när jag är uppe och rör mig men kommer tillbaka med samma styrka och smärta så fort jag är stilla. Just att det avtar när man rör sig sägs ju vara ett supertydligt tecken på att det bara är förvärkar men i mitt fall är det inte mycket att lita på då det var precis likadant när bägge mina andra förlossningar satte igång, då har värkarna bara känts när jag varit stilla. Kan heller inte klocka värkar och lita på att det är lugnt så länge de kommer oregelbundet då jag aldrig fick regelbundna värkar då heller.. så man kan ju minst sagt säga att jag känner mig förvirrad just nu.

Oroar mig för att tappen ska påverkas när de är så kraftiga och kommer så ofta.. samtidigt är jag rädd att det INTE händer något och att jag typ ska gå såhär och pinas i flera veckor till..

Låter ju lite halvjobbigt! Du ska inte ringa och rådfråga förlossningen?
  • Tussludd
    pink76 skrev 2015-02-13 14:05:33 följande:

Jag orkar snart inte mer. Jag är arg hela tiden, arg o irriterad. Jag är stor o tung. Jag orkar ingenting, o jag har massor att göra o snart ingen tid. Har ingen energi alls o för att inte tala om smärtan i ryggen.

Jag kan inte sova heller för att jag är så stor. I natt var jagvaken från kl 12 till kl 5. Jag orkar snart inte mer.

O min man fattar ingenting. Det han gör är att skälla på mig för allt jag inte gör.

Usch, det låter inte kul. Ffa inte att mannen inte förstår. Är det ert första barn? Har han någon kompis som fått barn? Någon som kan berätta hur det är att vara höggravid är det jag letar efter.

Försök skala bort saker som du inte behöver göra. Bebisen behöver ju inte mycket. En sängplats, lite blöjor och en massa kärlek. Det mesta annat är för att underlätta, men inget måste. Viktigaste är ju att du mår bra! styrkekram
  • Tussludd
    SvanE skrev 2015-02-13 15:15:51 följande:

Spännande!! Vad är det för vagn? Ska hämta vår Britax go next imorgon, längtar såå!

Vi hämtade vår brio go next i butiken för en vecka sedan. Jag är kär! :) vill bara ut och rulla med den. Känns otroligt stabil och smidig. Vi köpte vinterhjul till och då är det ju vips en terrängvagn.

Vilken färg tog ni? Vår är black melange, vilket inte var det smartaste med våra hundars vita hår märkte jag. Då skulle vi valt grey istället, men vi ville ha svart chassi.

Känner mig redo för att bebisen ska komma nu, men hoppar helst förlossningen jag också. :)
  • Tussludd
    Kpax skrev 2015-02-14 06:49:56 följande:

Alltså, 79,2kg efter kiss och före frullen. Det är 4kg mer än förra veckan när jag vägde mig efter frukost

Vad fan är det här? Ska jag börja öka 4kg per vecka nu på sluttampen??

Nej, nu får hon komma ut...

Jag har slutat ställa mig på vågen nu... Törs inte. Men 4kg låter som vätska?!
  • Tussludd

Jag vet inte om vätskan, men en kompis till mig gick upp en massa vätska på slutet typ 10 kg, och jag tror inte att allt försvann över natten och kom tillbaka på morgonen, men det varierade nog efter aktivitetsnivå.

Kul att du också verkar nöjd med go next, ska bli spännande att höra sen när de är testkörda på riktigt! :)

• Tussludd

Jag njuter av varje dag hemma. Orkar inte så mycket varje dag, så ibland är handling nog för att jag ska känna att jag gjort något bra. Tycker det är skönt att få gå hemma och pyssla med det som behövs fixas. Virkar en filt, syr lite och städar och rensar ur för att bebisgrejerna ska få plats. Vi har varit på lite besök på olika BVC också för att se vad vi ska välja för något.

Vad tyckte ni var viktigt vid val av BVC?

• Tussludd

Tack för tipsen om BVC. Närhetsprincipen verkar viktig. På vårt närmaste BVC erbjuder de dock inga föräldragrupper pga dålig uppslutning vilket känns lite tråkigt. Så funderar ändå på ett annat som känns lite mera familjärt också. Det ligger på den sidan om stan som vi planerar att flytta till kommande år... Men jag trodde att det viktigaste var att man klickade lite med BVC sköterskan, men kanske inte då?

Vagnen är bäddad med frotteplast, sedan fårskinn och sedan endast 2 filtar att använda tillsammans eller var för sig. Sängen är bäddad med lakan, filt och pandakudde. Känns filten för kall har vi ett barnvagnstäcke att lägga på istället. Blir väldigt sugen på att baka när jag hör er. Tänkte göra noblesskakor och hallongrottor. De är jättebra att frysa, tinar på ingen tid alls.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?