BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag hade en rosa flytning några timmar innan slemproppen kom. Så den kanske är på väg efter flytningen
Jag hade en rosa flytning några timmar innan slemproppen kom. Så den kanske är på väg efter flytningen
Jag hoppas på imorgon för min egen del:P
Först gissade jag på 4e, 11e eller 18e.. dvs de tre onsdagarna innan BF. Bara för att de andra två barnen är födda på en onsdag så kändes det som en plan;) onsdagarna EFTER bf vill jag inte veta av. Sen trodde jag på 10e också bara för att både sambon och sonen är född 10e (fast andra månader). Nu hoppas jag att fredag den 13e ska bringa tur till mig!
Äh, vem lurar jag! Den här ungen kommer väl ut lagom till jul!
Vecka 37+1 idag och var på mitt sista besök hos bm.
Allt såg fint ut. Vågen står på 92 kg vilket ändå "bara" är ett kilo mer än vad jag vägde när dottern kom (dock kom ju hon i vecka 40, hehe )
Tv1 hade 140 i puls och Tv2 hade 130.
Blodtrycket var 140/60 så lite högre övertryck men det beror ju på yttre faktorer så inget att oroa sig över.
Blodsocker på 3,7
Hb på 144 (whoho! Nu känns det helt ok att förlora lite blod under förlossningen)
Sf-mått på 43 cm
På måndag har vi inskrivning inför snittet, spännande!
Spännande!
Jag har legat vaken i 3,5 timme nu med onda sammandragningar som varvar mellan att komma ganska regelbundet och göra jävligt ont till att komma lite glesare och göra lite mindre ont.
När jag vaknade gjorde det sjukt ont och jag kände direkt att jag behövde gå på toa. Så inom loppet av en halvtimme från första känningen hade jag hunnit med att tömma magen också :)
Hoppas bara detta håller i dig nu!! Det gör bra mycket ondare än det gjort tidigare nätter...
Jag är sur. I morse vände jag (efter mkt om och men) mig på v sida i sängen, mot makens håll. Var tät i näsan så jag blåste ut lite - och fick näsblod. Då snäser maken till och rycker demonstrativt täcket över huvudet för att visa att mitt snorljud stört hans sömn.
Att han snarkar varje natt, att jag har konstant störd sömn, att jag är förkyld, i v39, och blöööööder i näsan, nä, han har ingen impulskontroll, utan tycker att han kan markera att det där ljudet var störande för honom och hans sömn. Jag blev arg och tvingade ur honom en ursäkt, men är sur ändå. En småsak, ja, men jag är sur för det.
Inne på koll på förlossningen - 1 cm kvar av tappen och öppen för två fingrar. Fick en MYCKET oskön hinnsvepning så nu är det bara hoppas på ordentliga värkar!!
Urs. En produktiv dag har lämnat mig helt känslomässigt krossad ikväll. För det första, pluggat förmiddagen sen efter lunch har jag burit massa lådor och grejat i förrådet då jag fått hjälp av min mor med att organisera där inne. Fått ut lådor ur lägenheten bara två kvar nu!
Tvättat om bebiskläderna som luktar så mycket. Men trots ättika och vanligt tvättmedel (parfymfritt iofs)så vägrar det sluta lukta :( har ju vädrat dom också! Men får väl leva med det nu då men ska försöka vädra igen. Tråkigt att dom börjar se slitna ut efter tre omgångar i tvättmaskinen trots att mer än hälften är oanvända. Dom har bara tagit åt sig av lukten från de begagnade :( kläderna jag tar med till BB är då doftfria :) så man får känna endast den goa bebislukten första dagarna :).
Sen fick jag se bilder på min föredetta sambo och MIN hund på en ung tjejs blogg ikväll av en slump då jag såg bilder på några andra kompisar där. Det krossade mitt hjärta lite extra. Jag sitter här som en tjock flodhäst och väntar vårt barn medan han umgås med en 18årig liten tjej. Och min hund :( som jag saknat så ofantligt mycket senaste tiden. Som en kniv rakt i hjärtat. Smsade för ovanlighetens skull och frågade om de var något på gång där. Men han ringde och bedyrar dyrt och heligt att så inte är fallet. Men det är ändå jobbigt!! :( speciellt nu alltså..
Skit kväll med andra ord. Känner mig dock duktig som gjort så mycket idag. Paniken över min att-göra-lista släpper lite. Målade dessutom på en byrå :) Behövs fler varv dock.
Hej! Nu i morse kl 5.29 kom vår lilla tjej. Hade värkar bara var 8e minut under kvällen igår och åkte till förlossningen vid 12, för att få en sovdos och invänta bättre tider trodde vi. Vid us var jag öppen 5cm och vi fick inte alls åka hem. Badade och fick akupunktur tills dess att jag inte kände mig bekväm där längre 1-2h. Hanterade värkarna efter det med lustgas. Vattnet gick när BM tvingade mig att gå och kissa vid strax före 5. Efter 6-7 krystvärkar var hon ute. Klart att det gjorde ont och var skitjobbigt, men det gick sååå mycket bättre än väntat. Kan tänka mig att göra om det, inte i morgon kanske, men vet att det är helt görbart nu. :)
Grattis snö till er tjej! Hoppas att du också fått en positiv upplevelse!
Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)
Tack för alla grattis! Vi vilar och myser.
Hej på er! Det var ungefär 7 månader sedan jag postade något här. :) Jag blev lite nyfiken på om tråden fortfarande igång och har läst lite om er i helgen. Kul att ni hänger ihop!! Och att ni verkar må bra trots sömnlösa nätter... Jag försvann i tråden strax efter att vår lilla dotter föddes pga tidsbrist. Hade fullt upp med att få ihop livet med barn och hund och amning och mat osv. Det ljusnade efter 2-3 månader och har blivit bättre ju äldre hon blivit. Vi längtar också efter en hel natts sömn just nu är det mellan 1-3 uppvak varje natt. Enklast är att amma henne till sömn igen även om jag egentligen vill sluta nattamma. Men jag funderar på det som ni skrev om att de bara snuttade på natten. Är det bara snuttande och inget ätande de sysslar med då? För J hon äter för allt vad hon är värd när hon nattammar. Kan hon vara hungrig ändå?