Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-11-11 09:16:16 följande:
    Jättefin mage! Och jättefin klänning!!
    tack... men det är ett nattlinne jag håller in bara :)
  • tovemaja

Kommer faktiskt gå en månad innan bf! Men det beror på att det ligger ett lov i början av februari som jag är i tjänst på (lärare). Så egentligen blir det 3 veckor innan... Alltid bäst att lämna över jobbet runt lov.

Och detta innebär också att jag bara har 9,5 arbetsveckor kvar! Är sedan hemma till 8 januari av samma anledning dom ovan. Sedan är maken hemma 9 mån-1år. Han satt och räknade på det idag... Vi vill ju att den som jobbar ska ha möjlighet att vara jobba 80% samtidigt som den föräldralediga plockar ut ca 4-5 dagar i veckan... Och det ser ut att funka! Men vi måste verkligen dra ner på vissa 'lyx' utgifter!

Inser mer och mer vilken helomvändning livet är på väg att göra! Så skönt det ska bli att inte jobba heltid på ett par år!

• tovemaja
    LillLouise84 skrev 2014-11-28 05:03:09 följande:

Halsbränna och kan inte sova smile4.gif någon mer som känner igen sig? Jag tror att jag stressar för mycket och får magkatarr och halsbränna av det, läste på 1177 att det var vanligt hos gravida. Äntligen fredag och bara 8 timmars jobb kvar av veckan. Sen ska jag åka och köpa en extra barnvagn smile3.gif

Kul med barnvagn! Mindre kul med halsbränna! Fy! Haft det varje dag sedan v. 22-23 någonting... Är i v.27 nu. Ingenting hjälper 'på riktigt' men gaviscon tuggtablett hjälper för stunden. Så man får somna om i alla fall!
  • tovemaja

heheh, +4kg? Jag är på +10 nu i v.28! Men gick å andra sidan upp 3 kg direkt första månaden. Men BM säger ingenting om vikten, jag mår bra och är öjd om det slutar på runt +20. Både syster och mor gick upp ca 30kg :)

• tovemaja
    Kpax skrev 2014-12-03 07:53:16 följande: