Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-12-28 21:19:14 följande:

Jag får också kommentarer om att jag är stor, men det stör mig inte, jag håller med dem! Ser ut som en val! Jag har lyckligtvis aldrig haft några större problem med min kropp, och har inte en kroppstyp som får kommentarer, i så fall hade jag säkert känt annorlunda nu! Att folk inte bara kan vara tysta, de vet aldrig vad mottagaren känner för sin kropp -tjock eller smal.

Min kost har spårat ur och jag har lagt på mig rejält med fett märker jag. Det känns jobbigt, och från och med imorgon ska jag skärpa mig. Absolut inte banta, men äta betydligt mer grönsaker och mindre mackor och andra snabba men kassa lösningar. Jag har bara varit så himla trött och jobbat så mycket att jag inte haft ork. Dumt.

Min sambo föreslog (efter att ha läst i en av böckerna vi fick hos BM) att jag skulle börja träna. Jag blev jättearg och sårad, och började storgråta. Han menade inget illa, han hade bara läst att det skulle kunna underlätta graviditeten och förlossningen. Men jag tolkade det som att jag var oduglig och lat, och blev dessutom ledsen över att han uppenbarligen inte fattar hur trött jag är, hur ont jag har, och hur mycket jag gör hemma (förutom att jobba heltid då).

Uuuuh, längtar tills bebisen kommer ut i världen, och jag får tillbaka kropp och förstånd :)

hoppas du inte missförstår men shit va skönt det var att läsa ditt inlägg! Fått i princip precis samma kommentar av min man, fast han fokuserar på kosten. Vill att jag ska göra "nyttighet-dealer" med honom, som innebär att han lagar all man men jag får inte äta socker... jag bröt ihop totalt, jag HAR REDAN D{LIGT SAMVETE f;rihelvete! Jag vet att jag 'tit onyttigt f;rutom grundkosten... men jag orkar bara inte... efter att ha st'llt mig p[ v[gen imorse, v.31, och inser att jag g[tt upp 14kg m[r jag OK men vill 'nd[ f;rs;ka sk'rpa mig n[got med just sockret... men det hj'lper inte alls att mannen ger mig extra kasst samvete

p.s kan av n[gon anledning inte skriva de 3 sista bokst'verna i alfabetet nu...
  • tovemaja

Vaknat flera gånger inatt av jobbig "mensvärk". Det är nytt... Undra vad det beror på och om det ska fortsätta på nätterna framöver nu... Hoppas inte!

• tovemaja
    snö 81 skrev 2014-12-29 08:28:12 följande:
    Jag hade mensvärk en natt under julhelgen. Blev jätteförvånad då jag inte upplevt det tidigare, varken nu eller förra gången. Kunde i alla fall konstatera att min mensvärk inte hängde ihop med några sammandragningar utan det var "bara" mensvärk?!
    Mina verkar inte heller hänga ihop med sammandragningar... Märkligt! Kunde somna om i alla fall och vaknade först nu :)
  • tovemaja
    Kpax skrev 2014-12-29 10:02:41 följande:
    Ja, det är just det där dåliga samvetet som är så jobbigt. Känslan av att göra sitt bästa men känna att det inte duger.
    Fast mitt hängde nog ihop med att jag INTE upplevde att jag gjort allt jag kunnat... Inte kul!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2014-12-29 19:20:45 följande:
    Jag vägde mig på inskrivningen, sedan dess har hon inte nämnt det. Skönt, jag är inte helt bekväm med mina nästan FEMTON ökade kilon.
    Hehe, jag är övertygad om att även jag når 15 om någon dag... Ska bli spännande att se om det stannar av eller ökar i takt nu de sista två månaderna!

Ang. Bm och vikt har jag aldrig vägt mig där.. Hon bara frågar ibland.
  • tovemaja
    JhjärtaK skrev 2014-12-29 20:02:12 följande:

Nu har jag varit på Ullared och spenderat pengar på bebisarna (och på dottern, fixade hennes födelsedagspresenter redan nu då hon fyller ca en vecka innan tvillingarnas bf).

Mest nöjd är jag över att jag hittade en vattenkokare från Philips som värmer vattnet till 40 grader, vilket blir perfekt för att blanda ersättning med. Och den kostade 150 kr mindre än på billigaste nätsajten! smile1.gif

Här är vad vi köpte till bebisarna:

Termos, bra att ha på natt eller när man skall iväg att ha vatten i för ersättning

Skallra

Vita gallerfiltar x2

Haklappar i silikon x2

Stol på bord

Skötväska "XL", hatar vi den så är det ändå "bara" 250 kr i sjön

Badcape x2

Babyvakt från Philips, samma som vi har till dottern som verkligen är kanon!

Mugghållare till vagnen (japp, denna gången tänkte jag bli en lattemamma smile2.gif )

Skötbädd

Skötbäddsöverdrag x4

Barnvagnskrok (att hänga kassar etc i på vagnen)

Vällingdoserare från Gekås x2

Vällingdoserare från MAM x1

Speldosa i form av en mjukisgroda

Byxor m fot i stl 44, x2

Napp från Eska x2

Napp från MAM x2

Flaskställ

MAM anti kolikflaskor x4

MAM dinappar stl 2 x6

Byxor stl 50 x4

Omlottbodies stl 50 x2

Flaskborste

Babysockor x4 par

Och sen som sagt lite saker till dottern (bl.a två små bebisdockor som hon får som sina bebisar när tvillingarna kommer), några mammakläder till mig (dock väldigt besviken på utbudet, fanns typ inget nästan), några saker till maken och lite allmänt till hushållet.

Jädrar vilken shopping! Jag som tyckte dagens Ikea-tur var intensiv! Blev bara frottéhanddukar till Plutt dock... Men såg en soltaklampa vi ska köps till barnkammaren, vi bara glömde den i kassan! Handlade nog ändå... Jösses va grejer!
  • tovemaja
    pink76 skrev 2014-12-30 21:11:17 följande:

Någon mer som känner att nu räcker det. Jag är otroligt glad för min graviditet o för vad som komma skall, men omg.

Jag har ont i ryggen, i magen, i benen. Är så stor redan att jag orkar inte göra någonting. Jag kan inte sova då jag har sån halsbränna o sura uppstötningar, så om jag ligger ner så kommer allt i magen upp.

O jag har 74 dagar kvar. Hur ska jag klara av 74 dagar till?

Jag vill inte verka otacksam, o jag vill verkligen att den lilla mår bra o kommer födas frisk. Men lite får man väl klaga i allafall.

Jag är också otroligt tacksam (vi kämpade ju rätt länge) men jag har också ont nu och det börjar bli tungt. Dock försvann min vidriga halsbränna helt med underbara omeprazol (nej, jobbar inte för dem, lovar ????) så lite skönare sedan dess... Men idag började jag lipa för att jag var så slut och trött... Försöker ju agera värdinna för en tredagars nyårsfest mitt uppe i allt! Jösses! Har dock en väldigt förstående man som stöttar till 100%
  • tovemaja

Ett mycket spännande år väntar ja! Jag tippade ju tidigt att första bebisen skulle titta ut innan januari är slut... Så jag får väl stå fast vid den gissningen då!

Nu har alla gäster utom syrrans familj åkt i alla fall! Phu!

• tovemaja

men shit va det händer saker här i tråden! Sammandragningar, trck, halsbränna. moderkaksproblem och lunginflammation! Hoppas alla mår OK trots omständigheterna!

Misty W, trodde det bara fanns en sort omeprazol.. kan inte hjälpa dig tyvärr. Tar en kapsel varannan dag, det räcker. Har slängt förpackningen eftersom jag har dem i en pillerburk. Men rådfråga dem på apoteket!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-01-03 22:25:08 följande:

Jag köpte en byrå som jag ska måla, men så påpekade min mamma att det kanske inte alls är lämpligt att som gravid stå i färgångor. Någon som vet nåt om det? Ska fråga när jag tittar på färg också.

som nämnts ovan, akrylfärg (alltså vattenbaserad) går hur bra som helst... målat massor!

idag köptes en lampa till barnrummet så ännu en sak på plats... nu saknas egentligen bara gardinstänger och gardin... och det är det ju ingen panik med.. plus lite apoteksinköp som påbörjades idag (inotyol, nattbindor, baby-tops och annat halvtrist). Älskar att stå och drömma i barnrummet!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?