Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-09-01 13:49:00 följande:
    Läste i min app att det är vanligt att ha gått upp 1-5 kg i vecka 14 så du är inom normalspannet helt klart . Själv lär jag nog spräcka den gränsen då jag redan gått upp 3 kg i vecka 10 :-/. Men får verkligen bara i mig onyttigheter och måste hela tiden småäta för att hålla borta illamåendet. Hoppas på att stå still lite senare innan man börjar lägga på sig alltför mycket vätska.
    skönt att höra! Tack!
  • tovemaja
    lovley00 skrev 2014-09-04 13:54:27 följande:

Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.

Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(

så hemskt Lovely! kram på dig!
  • tovemaja

veckobyte idag! Känns alltid speciellt. V.15 idag redan! Att veckorna gick så långsamt i början och så snabbt nu! Märkligt!

Om 5 min ska jag in och ha min mentorsklass i 2 timmar Ska bli intressant att se om någon påpekar något. Har nämligen väldigt tighta kläder och mammajeans idag... får se!

• tovemaja

är i slutet av v.16 och känner inget. Tror säkert att man kan känna av det men är nog betydligt vanligare som omföderska att känna tidigt. På 1177 (tror jag det var) läste jag att det var mellan v.16 och v.24 man börjar känna...

• tovemaja
    Kpax skrev 2014-09-20 15:10:50 följande:
    Ja, det är väldigt liten skillnad. Förstår att det här blir en fruktansvärd väntan för er, men försök att inte ta ut något i förskott (ska jag säga, som sitter och oroar mig för att fostret dött för längesedan), då är man ledsen en gång i onödan oavsett utgång.

Jag håller tummarna!
    växer magen? Tänker på din oro att något inte är 100%
    Växer magen är det ju ett riktigt bra tecken!
  • tovemaja
    laila88 skrev 2014-09-20 23:48:01 följande:
    Det är nog ingen fara, då man är gravid har man ju sköra slemhinnor :) Speciellt att det kom efter sexet gör att det får mig att tänka "De är lugnt!!" :)

Men jag kollar trosorna varje dag typ, oron finns där såklart. Och är du orolig kontakta gyn imorn, eller måndag :) Men jag tror det bara är sköra slemhinnor!
    LillLouise84 skrev 2014-09-21 07:29:48 följande:
    Jag hade några blödningar med första barnet och ringde bm, hennes första fråga var om det var i samband med sex. Om det var i samband med sex så var det bara att avvakta. För det var så vanligt att det blev en blödning då, just som föregående säger sköra slemhinnor. Blödning utan att man haft sex så blir bm mer orolig.
    tack för era lugnande ord. Fattar inte att man ska oroa sig så! Jag VET ju att det har med sexet att göra, att det är sköra slemhinnor. men huvudet funkar inte rationellt nu....

LillLouise, vilka veckor fick du dina blödningar i?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?