BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tjohoo! Mini i magen mår bra! 8+2 och bf 26 juli på min födelsedag!
Tjohoo! Mini i magen mår bra! 8+2 och bf 26 juli på min födelsedag!
Vi har redan firat jul två gånger nu. En gång i lördags och en idag. Han var mest intresserad av pappret och snörena men av sina kusinern(sin moster) hade han fått smoothies och det visste han bad det var. Bästa julklappen ;) Själv har vi köpt en xylofon till honom för han verkligen älskar alla typer av instrument och vi ville ge nån typ av hållbar brioleksak som håller till kommande barn också.
Vi kör blw. Så han får allt vi äter och äter själv. Han äter mest med händerna och majoriteten hamnar på golvet men han blir bättre och bättre på att få in mat i munnen. Verkar bli mätt ändå eftersom vi ammar bara vid em-luren och sen inför läggdags och just nu hela natten (verkar vara en fas igen med dålig sömn)
Mat som äts mer av är macka med smör, kokta morötter och all typ av korv (antagligen för det är lätt att greppa) men annars beror det på vad vi bjuder på. Kyckling är också populärt och all typ av frukt och tomater
Vi hade tänkt satsa på riktigt nu efter nyår med syskon men med förkylningar, halsont och klängiga perioder som avlöser varandra så är det svårt att få till ens försök till syskonproduktion. Just nu känns det som det inte kommer bli på ett bra tag. Samtidigt är det skönt på sitt sätt. Fast ändå inte. Lite kluvet helt enkelt.
Haha, nu lät det ju som jag inte alls bryr mig om olika regler hos olika personer - vilket jag absolut förstår! - var bara sättet hon tillrättavisade mig/sonen på... Gissar att jag är lite gravidkänslig också ;) men att säga "mitt barn vet att nej är nej och skulle aldrig ställa sig mot det där" sved lite i min föräldrakänsla.
Apropå vad vi gör om dagarna. Typ ingenting känns det ibland som. Förmiddagspromenad och sova/vila tillsammans i sängen på eftermiddagen. Lek och mat däremellan. Långtråkigt i längden men funkar. Tis fm är vi på församlingshemmet och sjunger. Är där även på ons em/kväll då de har lek/pyssel/sång/middag för de barnfamiljer dom vill. Börjar dock inte förrän nästa vecka. Tänkte försöka mig på öppna förskolan nu när han är mer intresserad av andra barn. I övrigt har min mammagrupp inte haft så många träffar och jag har inte haft kompisar som varit föräldraledig samtidigt som mig så det är mycket ensamtid. De andra fick barn året före. En av mina bästa kompisar får barn när som (hon är på bim +7) så kanske kommer vi ses lite innan jag går tillbaka till jobbet i april. Men samtidigt så vet jag hur nytt allt är i början så det är inte säkert det blir av. Men nån vagnpromenad kan det kanske bli när hon känner sig återhämtad. De bor ju ändå bara 100 m från oss.
Känner att jag måste få ventilera mig lite här..
Ikväll hände det som jag fasat för och liksom bara väntat på sen Selina föddes. Hon slutade andas:(
Hon var i hallen med sin storebror och han skulle gå upp till övervåningen och stängde grinden. Selina blev sur för att hon inte fick följa förstås.. inte så att hon gallskrek men hon blev lite grinig. Sambon skulle gå dit och plocka upp henne men innan han hann dit blev hon helt tyst.. när han tog upp henne andades hon inte (vid det laget hade jag också gått ut i hallen). Sen blev hon helt blå, ögonen försvann och så föll hon ihop. Jag slet henne från sambon och skrek bara att han skulle ringa ambulans. Hon kom igång och andades efter några sekunder (kändes förstås som en evighet) och var bara ledsen efter det. Ambulansen kom och kollade puls, andning och saturation och allt var normalt. De pratade med läkaren som tyckte vi skulle avvakta en halvtimme och se om hon blev som vanligt igen när ambulansen farit (hon var lite spak när de var här).
Hon verkade inte annorlunda innan hon somnade så jag hoppas allt är okey men.. Hur fan ska jag kunna slappna av nu? Vad är det som säger att det inte blir likadant nästa gång hon börjar gråta? :( nu sover hon i min famn men det blir nog inte mycket sömn för min del inatt :(